April 8, 2003
Tjena,
Jag har i några veckor försökt få köpa min dator från ONOFF och använda deras lägsta pris-garanti, men det verkar gå i stöpet då de inte tycker att varan finns i lager hos Braskens.
Det ser alltså ut som om jag måste shoppa direkt från Braskens. Det är förstås lite oroande med tanke på vilket blåsväder det varit runt dem och tanken på att jag måste punga ut med 23 000 kr i förskott till detta företag är förstås högst bekymrande.
Hursomhelst, vad jag vill veta är ifall det finns någon här som har några positiva erfarenheter av Braskens. Jag tror absolut att Braskensaffären har blåsts upp ur proportioner av Prisjakt och dess användare, men oavsett så är magkänslan av att behöva handla från dem inte OK.
Vad har ni för synpunkter?
December 15, 2003
Jag hade inte handlat, det senaste han har sagt är att datorn alla postningarna kommit från var en allmän en som stod i butiken så vem som helst kunde använt den, att man skulle logga in sig med användarnamn och att flertalet postningar skett långt efter butikens stängningsdags kommenterade herr magnus inte....
April 16, 2003
om vi bortser från allt snack som varit om dom och du måste betala en sån summa i förskott? Icke.
Har dom ingen budget att hålla sig med inför eventuella ordrar? Vad händer sen om du vill häva köpet för att du kommer på att du missat en massa räkningar? De pengarna är dom ju skickat vidare för att i sin tur köpa datorn åt dig. Då kan det ta lång tid innan du får pengarna tillbaka.
April 8, 2003
Lägsta pris-garantin hos ONOFF täcker butiker inom 10 kilometers radie, vilket betyder att jag rent regelmässigt sätt inte kan köpa datorn i Stockholm.
Jag har dock kontaktat butikschefen på ONOFF på Hötorget och hoppas på att han återkommer. Enligt en annan anställd är det upp till honom att bestämma huruvida vi kan frångå regelverket en smula.
Vi får se.
February 4, 2003
HerrPutte wrote: att man skulle logga in sig med användarnamn
Att man kan spara en cookies och alltid vara inloggad nämner inte du?
Jag menar bara att eftersom han framhäver att det inte behöver vara HAN, utan lika gärna kan vara en kund så lägger han inte fram mer argument, på samma sätt som du.
Det är visst lite konstigt med tiderna för de aktuella postningarna, men det kan vara någon annan på företaget. Och givetviss har Braskens gjort fel.
Men jag uppfattade det inte som ett "hot" i den bemärkelse som Prisjakt försöker blossa upp det till. Utan det var en uppmanelse (till en konkurrent, trodde säkert "Magnus" /eller vem det var) att inte fortsätta "snacka skit".
Okej "Magnus" hade själv snackat skit tidigare om konkurrenter. Men det tror jag många företag gör. Braskens är inte ENSAMA.
Skillnaden är att Braskens i detta fallet kom på en annan part göra det (ansåg dem).
Samtidigt anser jag det som lite fegt av Poopster att inte våga sköta detta på ett vuxet sätt, genom att ge sitt kundnummer och liknande och därmed INNAN det blossades upp kunna lösa upp affären och eventuellt få kompensation. Ett kundnummer och ordernummer är ju bevis nog för Braskens att affären ägt rum. Men Poopster ansåg det som ett "dödshot" eller "våldshot".
Det gjorde inte jag i alla fall.
February 4, 2003
McFatty wrote: om vi bortser från allt snack som varit om dom och du måste betala en sån summa i förskott? Icke.
Har dom ingen budget att hålla sig med inför eventuella ordrar? Vad händer sen om du vill häva köpet för att du kommer på att du missat en massa räkningar? De pengarna är dom ju skickat vidare för att i sin tur köpa datorn åt dig. Då kan det ta lång tid innan du får pengarna tillbaka.
Det ser jag inte som mer än självklart.
Du har INGEN "FRI" ångerrätt på varor som du UTTRYCKLIGEN specialbeställt.
Man ser ju givetviss till att ha pengar att köpa de saker man vill ha. Det är du som är köpare, och bör ha budget framförallt. Hoppas att du inte tycker att företagen ska ha en budget för att du har en "slarvig" ekonomi.
Detta är säkert ett sätt för Braskens att skydda sig mot just folk som "köper" utan att ha råd, vilket säkerligen är kostsamt.
1 Guest(s)