Vågar jag handla från Braskens?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vågar jag handla från Braskens?
twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 19, 2004 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena,

Jag har i några veckor försökt få köpa min dator från ONOFF och använda deras lägsta pris-garanti, men det verkar gå i stöpet då de inte tycker att varan finns i lager hos Braskens.

Det ser alltså ut som om jag måste shoppa direkt från Braskens. Det är förstås lite oroande med tanke på vilket blåsväder det varit runt dem och tanken på att jag måste punga ut med 23 000 kr i förskott till detta företag är förstås högst bekymrande.

Hursomhelst, vad jag vill veta är ifall det finns någon här som har några positiva erfarenheter av Braskens. Jag tror absolut att Braskensaffären har blåsts upp ur proportioner av Prisjakt och dess användare, men oavsett så är magkänslan av att behöva handla från dem inte OK.

Vad har ni för synpunkter?

jompz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 428
699008
August 19, 2004 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte en DVD spelare för 4 år sen..
inga problem alls, billig frakt va det då..vet int ehur det är nu.

Problem kan man ju få från alla affärer.

Zunk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
699021
August 19, 2004 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

skulle inte tro det är några problem.
jag rekomenderar dock alla att bojkotta magnus lilla företag tillsvidare. man får inte betee sig hur som helst å sen bara stänga käften å komma undan med det.

en ofentlig ursäkt vore på sin plats! 🙂

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
699057
August 19, 2004 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade inte ens gått där om dom hade gett nånting gratis, jävla svin företag som behandlar sina kunder!

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
699058
August 19, 2004 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade inte handlat, det senaste han har sagt är att datorn alla postningarna kommit från var en allmän en som stod i butiken så vem som helst kunde använt den, att man skulle logga in sig med användarnamn och att flertalet postningar skett långt efter butikens stängningsdags kommenterade herr magnus inte....

McFatty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 357
699069
August 19, 2004 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

om vi bortser från allt snack som varit om dom och du måste betala en sån summa i förskott? Icke.
Har dom ingen budget att hålla sig med inför eventuella ordrar? Vad händer sen om du vill häva köpet för att du kommer på att du missat en massa räkningar? De pengarna är dom ju skickat vidare för att i sin tur köpa datorn åt dig. Då kan det ta lång tid innan du får pengarna tillbaka.

Gurra101
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 290
699147
August 19, 2004 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Men sån lägsta prisgaranti gäller väl inte nätbutiker? Eller braskens ligger i närheten av dig? Gäller väl bara butiker i "närheten"!

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
699190
August 19, 2004 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Lägsta pris-garantin hos ONOFF täcker butiker inom 10 kilometers radie, vilket betyder att jag rent regelmässigt sätt inte kan köpa datorn i Stockholm.

Jag har dock kontaktat butikschefen på ONOFF på Hötorget och hoppas på att han återkommer. Enligt en annan anställd är det upp till honom att bestämma huruvida vi kan frångå regelverket en smula.

Vi får se.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
700168
August 20, 2004 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

HerrPutte wrote: att man skulle logga in sig med användarnamn

Att man kan spara en cookies och alltid vara inloggad nämner inte du?

Jag menar bara att eftersom han framhäver att det inte behöver vara HAN, utan lika gärna kan vara en kund så lägger han inte fram mer argument, på samma sätt som du.

Det är visst lite konstigt med tiderna för de aktuella postningarna, men det kan vara någon annan på företaget. Och givetviss har Braskens gjort fel.

Men jag uppfattade det inte som ett "hot" i den bemärkelse som Prisjakt försöker blossa upp det till. Utan det var en uppmanelse (till en konkurrent, trodde säkert "Magnus" /eller vem det var) att inte fortsätta "snacka skit".

Okej "Magnus" hade själv snackat skit tidigare om konkurrenter. Men det tror jag många företag gör. Braskens är inte ENSAMA.

Skillnaden är att Braskens i detta fallet kom på en annan part göra det (ansåg dem).

Samtidigt anser jag det som lite fegt av Poopster att inte våga sköta detta på ett vuxet sätt, genom att ge sitt kundnummer och liknande och därmed INNAN det blossades upp kunna lösa upp affären och eventuellt få kompensation. Ett kundnummer och ordernummer är ju bevis nog för Braskens att affären ägt rum. Men Poopster ansåg det som ett "dödshot" eller "våldshot".

Det gjorde inte jag i alla fall.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
700173
August 20, 2004 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

McFatty wrote: om vi bortser från allt snack som varit om dom och du måste betala en sån summa i förskott? Icke.
Har dom ingen budget att hålla sig med inför eventuella ordrar? Vad händer sen om du vill häva köpet för att du kommer på att du missat en massa räkningar? De pengarna är dom ju skickat vidare för att i sin tur köpa datorn åt dig. Då kan det ta lång tid innan du får pengarna tillbaka.

Det ser jag inte som mer än självklart.

Du har INGEN "FRI" ångerrätt på varor som du UTTRYCKLIGEN specialbeställt.

Man ser ju givetviss till att ha pengar att köpa de saker man vill ha. Det är du som är köpare, och bör ha budget framförallt. Hoppas att du inte tycker att företagen ska ha en budget för att du har en "slarvig" ekonomi.

Detta är säkert ett sätt för Braskens att skydda sig mot just folk som "köper" utan att ha råd, vilket säkerligen är kostsamt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 370
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL