June 28, 2001
när man har vattenkylning, 2st ibm 2st WD och 1st maxtor så vet man att man borde ha satsat på Seagate.
ska jag glo på film och sova så stänger jag ner alla leechers och låter diskarna gå ner i strömsparläge för att slippa ha det högfrekventa ljudet.
så vill du ha tyst dator så rekomenderar jag Seagate.
annars är det inte så stor skillnad på dom olika diskarna i prestanda.
tror WD kan läsa några MB snabbare i sekunden än maxtor osv.
finns ju många recentioner att läsa.
June 27, 2002
MrWeizel wrote: redfaction, känns det inte ensamt att vara den enda som gillar IBM? köp seagate m. 8mb cache helt klart! tyst å fint
Du jag är ju inte ensam då de säljer mest diskar på markanden alltså Hitachi inte IBM kan nån lära sig det nån gång.
De är då fan så mycket trevligare än en WD.
June 9, 2003
Redfaction wrote: Kan ingen förstå det här nu, alla tillverkare har diskar som pajjar i typ lika stora kvantiteter procentuellt sett.
Bara för att IBM hade problem med 75GXP serien så ska de väl inte behöva lida för det eller? Det är ju ändå 2år sedan.
håller fullständigt med. har en 80gb IBM hdd som har funkat perfekt i snart 2 år. sen har jag en nästan ny WD 120gb som är ganska seg och högljudd jämfört med IBM:n.
stör mig på alla människor som har förutfattade meningar om IBM. bara för att väldigt många köpte 75gxp-serien och det krånglat för några tror vissa att alla IBM hårddiskar är dåliga. varför inte ge IBM en ny chans?
skulle varmt rekommendera en IBM!
1 Guest(s)