July 28, 2003
July 28, 2003
July 28, 2003
MrWeizel wrote: risken för crash dubblas ju iom att du har två diskar 😉
hade valt 2st seagate barracuda 8mb cache, mest för jag prioriterar tystnad, annars välj maxtor lr WD... hade nog kört på WD's dom är riktigt bra fast låter lite mkt kanske
aha så det va så ni menade;-) jag trodde att det va större risk att dom gick sönder var för sig. Jag prioreterar enbart prestanda och inte volym då jag alltid spelar musik och har fläkt igång på mitt rum ändå.
July 18, 2003
MrWeizel wrote: risken för crash dubblas ju iom att du har två diskar 😉
hade valt 2st seagate barracuda 8mb cache, mest för jag prioriterar tystnad, annars välj maxtor lr WD... hade nog kört på WD's dom är riktigt bra fast låter lite mkt kanske
Kan bara instämma, finns inget jobbigare än högljuda hd's ( vet för har 2 st nu ), Seagate är grymt bra tycker jag, aldrig något strul 🙂
July 28, 2003
okaj
Innan jag bekräftar det hela så snälla ta en koll på detta!!
http://www.datorbutiken.com/se.....rtId=28962
det kommer köras med en p4 2,8a 800fsb, saphire 9800 256megs på abits IC7-MAX 3 mobo i ett chiefetech chassi. vad tror ni om att?!? Funkar WDs HDs ok?!?eller jag ska lägga till lite och köpa Maxtor?!?
Jag har beslutsångerst!! det handlar ju om väldigt mycke cash!! tror ni minnena kommer passa med mobot?!?
Jag blir galen 😮
July 28, 2003
August 7, 2003
Raid0 verkar det som om alla ska köra nuförtiden, kanske för att moderkorten fått stöd för det. Visst så blir det dubbelt så snabbt att kopiera STORA filer, men tro inte att det går så mycket fortare spela spel eller liknande saker. Det är ju inte bara maximala antalet bytes som kan kopieras/sekund som gäller utan även hur snabbt disken söker upp en specifik sektor på disken så att säga och det blir inte bättre med striping.
IBMs diskar (numera Hitachi) har jag hört är bra i just raidconfig, men de har väl inte så stora som 200Gb (än).
Köp några med 8Mb cache iaf! Kostar bara lite mer och ger betydligt bättre prestanda.
July 28, 2003
1 Guest(s)