March 17, 2003
Ja sommarjobbet kommer och pengarna börjar lukta jag kommer efter några veckor nu tjäna ihop 20000kr inkluderat att jag säljer min gammla dator.
Så jag ska köpa nytt nu med en satsning på OC sidan. Kolla här vad jag tänker på och sen val av kompressorkylning som ni rekomenderar.
Här är min kundvagn på datorbutiken.se
http://www.datorbutiken.com/se.....rtId=81450
Jag är redigt sugen på att köpa Asetek VapoChill Lightspeed och sätta under chassit (mycket snyggt enligt mig)
Vad tror ni?
Ge komentarer/synpunkter på val av datordlarna =)
July 29, 2003
Om du bestämmer dej för Mach II så har jag en helt nu Intel Cpu kit kan kanske fixas oxå..! kolla in tråden jag lagt upp :
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=85460
February 10, 2003
PC4000 minnena verkar ju en aning onödigt då jag inte tror att du kommer upp i tillräckligt hög fsb med en 3.2C för att få nytta av dem, de håller ju sig på så höga timings så ett par BH5or skulle vara betydligt bättre (som alltid) men då dem knappt går att få tag på längre, förutom begagnat så skulle jag gå på ett par Corsair twinX-512/1024 PC3200XL, dem klarar 200MHz 2-2-2-5 i 2.75v och 250MHz 2.5-3-3-7 det också med 2.75v så minnena har stor potential.. vet dock bara inte när dem kommer till sverige..
June 9, 2004
Ser stabilt ut, jag skulle valt aspire 520W istället, då det är lika bra men kostar 500kr mindre. Ett gainward 6800 gt skulle jag föredra framför 800pro med, men det är ju ett smak val, båda är riktigt bra kort. Med en vapochill light speed så lär ju det systemet rocka 🙂
[Image Can Not Be Found]
Lian Li PCV1000, lätt att jag skulle valt det chassit.
Edit, kom på att det förmodligen inte är kompatibelt med Light Speed, så om du kör på det så ta ett annat.
March 21, 2003
Jag skulle skippa max3an o köpa p4c800 -e deluxe (Jag(Max3) och min kompis(P4c800) har jämfört och kommit fram till att p4c800 e bättre men att max3 har en fördel och det e att man orginal kan köra 3.2vdimm ) sen så skulle jag köra med x800pro som du säger....
Men jag skulle hellre se att du köper att amd 64 system men det e juh en smaksak...
Sen om du vill ha bra prestanda så ska man juh inte precis köra system på en 200gb disk 😀 men du kanske har en raptor lr nått du kan ta.
1 Guest(s)