July 17, 2012
Tittar på TV just nu. Står mellan 2 50", ev om det finns nån billig 55" med mina krav:
Kraven är följande: 3D stöd, Nätverksstöd (gärna Wifi), Optisk ut, hdmi+usb kontakt, bra bild, minst 50", FullHD 1080p, max 10 000kr.
Panasonic Viera TX-P50UT50Y (Plasma), 6 000kr
Samsung UE50ES6100 50" (LED), 8 000kr
Jag listar för o nackd:
Samsung:
+ LED nyare teknologi än plasma
+ 2 glasögon ingår
+ lätt 14kg
- begränsad Smart-tv
- "dyr"
Panasonic
+ Grym bild
+ Bra pris
- tillbehör saknas (Wifi dongel, 3D glasögon)
- gammal teknologi
- 26kg
Kom gärna med synpunkter. Vilken hade ni valt? Finns det fler för o nackdelar jag har glömt?
January 9, 2004
Min första synpunkt är nog angående 3D. Tänk efter om du verkligen vill ha det. Det är kul de första 15 gångerna och sedan vill man inte sitta med glasögon och grejjor. Så överväg skippa det i mitt tycke.
Sen tänkte jag på nätvberkstöd. Jag antar att du vill ha det för att kunna se på svtplay och liknande? I så fall kontrollera nog att TVn gör det du vill att dne ska göra. Min Sony har wifi stöd, men den funkar endast med Sonys egna "online tjänst" och den är värdelös. Jag tror du klarara dig bättre att skippa dessa "features" och sätt interligensen i en HTPC eller medaextender (finns flera för 500-1500kr)
Plasma och LCD är ju två olika tekniker som är bra för olika saker. Ska du visa något annat än film/tv (som dators skrivbord) så är en LCD att föredra.
1 Guest(s)