February 11, 2004
OfflineHej!
Tänkte bygga ett nytt system och behöver lite rekomendationer och tips ang chassi val.
Dom jag tittar på i dagsläget är dessa:
Fractal Design Node 304
Lian Li PC-V355B
Lian Li PC-V351B
Produktjmfrelse hos Prisjakt
Det jag tänkt ha i maskinen är följande:
Intel Xeon E3-1245v2 3,4GHz Socket 1155
Gigabyte GA-H77N
Ram lämplig 2x8gb conf
Jag är även intresserad av att sätta in något av antecs Kühler system
Är det några som har tips/åsikter, jag funderar också på vad man ska ha för nätaggregat, idag har jag ett vanligt 400W atx aggregat, skulle det fungera tror ni?
January 9, 2004
OfflineAngående chassi så kan du ju kolla vår Chassi roundup som vi släppte nyligen.
Angående nätaggregat så är det alltid svårt. 400W kan räcka alldeles utmäkt så länge det är ett nätagg av bra kvalitee. Du kan inte reda på exakt modellnummer på agget så vi kan kolla närmare?
February 11, 2004
Offline-Tjalve-;1285050 wrote: Angående chassi så kan du ju kolla vår Chassi roundup som vi släppte nyligen.
Angående nätaggregat så är det alltid svårt. 400W kan räcka alldeles utmäkt så länge det är ett nätagg av bra kvalitee. Du kan inte reda på exakt modellnummer på agget så vi kan kolla närmare?
Ja, jag tittade på testat, men tyvärr så var det endast tower chassein, men tack för tipset =)
February 11, 2004
Offline-Tjalve-;1285050 wrote: Angående chassi så kan du ju kolla vår Chassi roundup som vi släppte nyligen.
jag tror att det ska räcka, har tyvärr inte agget här just nu, men det jag funderade på om ett vanligt atx aggregat får plats i en sån låda?
En dum fråga, men vad innebär "PSUs with modular connectors on the back" menar dom en vanlig nät anslutning?
February 11, 2004
Offline-Tjalve-;1285060 wrote: Ett moduler nätaggregat betyder att sladdarna sitter inte fast i det. Du kopplar bara in så många sladdar du behöver och slipper därmed extra kabeltrassel. Det har ingen inverkat på prestanda.
Ok, tack, nej det stod på Fractial Designs hemsida att om man skulle använda sig av ett sånt nätaggregat så kunde dom inte vara 16cm långa.
1 Guest(s)

Log In