February 1, 2004
m00 wrote: Är det bara plug-n-pray då eller? 🙂
Hur mycket ska du ha i så fall?
Alltså det är skitlätt att flytta runt kontakterna, bara stick in en skruvmejsel och kläm åt de små stiften som håller kontakterna på plats för att få ut dem... 🙂 Finns lite bild och förklaring här => http://www.heatsink-guide.com/psplug.htm Happy modding... 😀
June 2, 2004
Tack för infon makhra och kamelryttarn.
Kontrast här på forumet var snäll nog att PMa mig och erbjöd sig att bygga en åt mig, han skickade den till mig i veckan och stod till och med för materialkostnaden och porto, snacka om hel-go kille, creds till honom! 🙂
Kör nu deltan i 5v och den låter knappt alls, så nu vågar jag befinna mig i mitt rum igen.
En till fråga bara: finns det några nackdelar med att köra en sån fläkt i 5v? Jag tänkte mest på om hur det påverkar livslängden osv.
February 1, 2004
m00 wrote:
En till fråga bara: finns det några nackdelar med att köra en sån fläkt i 5v? Jag tänkte mest på om hur det påverkar livslängden osv.
Tror snarare att det förlänger livslängden än att det förkortar med tanke på att fläkten inte snurrar lika fort/"långt" per tidsenhet. Dock är motorn gjord för att köras på 12v så det kan vara något elektriskt med den som jag inte vet. Kullagerna eller vad den nu har lär slitas mindre i vilket fall som helst...
[Edit] Mitt 100:de inlägg. Tjohoo 😀
1 Guest(s)