June 17, 2004
Har fått en erbjuande från en kompis,
Han vill sälja sin:
Shuttle, SN45G
2200+ AMD XP
512ddr 333mhz - Standard märke troligtvis
Dvs, ingen hd eller gf kort medföljer.
Är det någon som äger en sådan burk? och kan säga några ord om den annars.
Han vill ha 2200kr för den.
Bra pris? ska jag köpa? eller är socket A för dålig snart?
Min burk kommer då se ut som denna när jag tar delar från andra datorn:
Shuttle, SN45G
2200+ AMD XP
512ddr 333mhz + Kanske 256ddr 400mhz = 768ddr 333mhz
200GB hd
MSI Geforce 4 ti4200 64ddr ..
Orkar den tex Need for speed underground 2 ?
Tack till dom som vill hjälpa lite 8)
August 16, 2002
har en sn45g, och kan bara säga att du inte ska försöka överklocka med den... när jag överklockade min barton så pajjade skiten... eller inte pajjade, men det gick inte att cleara CMOS och biosflash hjälpte inte... vet flera här på forumet som haft samma problem
shuttle säger att fsbn sparas på ett annat ställe så man ska starta med insert nedtryckt (nforce2 tricket), men självklart så fungerade det inte för mig
June 17, 2004
Ahaa okej. överklockning är då inget jag tänkt göra 🙂 har tänkt ha datorn mer som till att kolla på filmer genom teve. (har remote wonder) och spela mindre spel som nfsu2 och sims2, lyssna på musik = kopplad genom förstärkare.
har andra delar som står i "comment" som jag tänkt leka lite med.
Nån som vet alls vad en sådan barebone kostar annars nu ? det är inte en v3. är allt värt pengarna? eller är det för mycket delarna kostar?
January 20, 2003
Zix0r wrote: ja har en 1.5ghz, geforce3, 256mb Rambus
det klarar Nfsu2
Klarar? Han menade nog att det ska flyta på ordentligt i vettiga upplösningar samt med lite details så det inte ser ut som Super mario bros.
Aja skulle iaf inte satsa på något sådant i dagsläget, kanske som HTPC eller nåt men inte något man ska överväga som speldator för nyare spel.
November 15, 2004
Guufi wrote: [quote=Zix0r]ja har en 1.5ghz, geforce3, 256mb Rambus
det klarar Nfsu2
Klarar? Han menade nog att det ska flyta på ordentligt i vettiga upplösningar samt med lite details så det inte ser ut som Super mario bros.
Aja skulle iaf inte satsa på något sådant i dagsläget, kanske som HTPC eller nåt men inte något man ska överväga som speldator för nyare spel.
det är min bror som har den 😛
June 17, 2004
kommer ej köpa shuttlen, riktar mer åt --->
http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=sc 🙂
1 Guest(s)