April 21, 2009
Hej! Hoppas jag lägger denna tråd rätt nu, annars får ni flytta runt den som ni behagar. 🙂
Hur som haver, har en burk jag är redigt irriterad på och överväger att sälja av. Har börjat få Machine_Check_Exception då och då, och jag har inte intresse nog att felsöka. Nu blir det laptop, spelar ändå inte längre. Iofs är det knappast någon prestandadator med dagens mått mätta, men likväl.
Av ovanstående anledning skulle jag vilja kolla vad ni tror att dessa grejor är värda (och är någon intresserad får ni förstås meddela det också, om ni vill). Vet nämligen inte alls vad jag kan ta för grejorna om jag nu ska sälja det. Delvis pga åldern (de flesta grejorna är åtminstone 2½ år) och delvis pga de sporadiskt återkommande blåskärmsmeddelandena. Vet inte om det kan vara moderkortet som ballat ur?
Notera att jag, pga Machine_Check_Exception, ej kan verifiera exakt vilken del det är som felar. Vet inte vad som är mest sannolikt, sånt där är ni nog bättre på. 🙂
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+ socket 939, inköpt i oktober 2006.
Moderkort: Nån Asus-bräda med socket 939 och SLi. Smått defekt, en minnes-slot är defekt = bara 3 fungerande kvar. Annars väl fungerande (om det inte är anledningen till blåskärmarna), jag har bara kört 2 minnesmoduler.
Grafikkort: 2 stycken Gainward 7600GT 256mb Sli, inköpta oktober 2006. Högljudda fläktar, damm eller något annat?
Hårddisk 1: Seagate 250gb, inköpt i oktober 2006.
Hårddisk 2: Western Digital Caviar 200gb, inköpt i juli 2005.
Minnen: 2 stycken 1gb PC3200 och 2 stycken 512mb PC3200. 1gb stickor från 2008, 512:or från 2005.
Floppy: Standard-floppy från 2005.
DVD-RW: Nybytt pga att den gamla krånglade, ny inköpt tidigare under 09. Standardbrännare för ~300kr.
Nätagg: 450W (kan vara mer, förresten) Hyper, modulärt, SLi-kompatibelt. Inköpt oktober 2006.
Låda: Svart-silver låda i halvkasst skick. Saknar ett par skruvar och har apkass kylning. 😉
Originaldrivers et cetera finns till allt, tror jag.
Hur mycket kan jag få för gamla Bettan, tror ni?
Finns i Örebro.
April 21, 2009
lindén wrote: vad vill du ha för Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+ socket 939? om du skulle få för dig att sälja den löst?
Det var lite därför jag frågade - jag vet inte vad allt är värt? 🙂 Såg en gå för 750 spänn på Tradera, så en uppfattning har jag väl. Men kan ju inte gärna sälja bara processorn, behöver lite andra bud först, så jag har mellanskillnaden till laptopen. 🙂
2 Guest(s)