November 26, 2003
Vad tror ni man kan få för ett begagnat Sapphire X1950XTX? Köpt i september 2006. Nu vet jag ju att de nya ATI-korten har kommit vilket förstås driver ner priserna. Innan de nya korten så kostade ett nytt XTX 3500..min gissning är att nypriset nu är nånstans mellan 2800-3000kr. Så vad tror ni man får för ett begagnat? 1700? 1800?
March 11, 2003
Mean Machine wrote: Förmodligen inte jag heller, men frågan är vem som betalar 2000:- för det när man kan få ett 8800GTS 320MB för några hundringar mer. Iofs inte det det här handlade om. 😉
Jag kan ju illustrera min åsikt med att jag inte tänker sälja mina vattenkylda Gainward 6800Ultra. De sitter just nu i min HTPC, men skall snart hamna i min server. Att sälja dem till "marknadsmässiga" priser är ju rena kapitalförstöringen.;)
Att överhuvudtaget sälja ett knappt år gammalt high-end-kort till underpris känns rätt meningslöst. Då är det ju bättre att försöka skramla ihop pengar på annat sätt än att sälja, och kunna stoppa kortet i 2:a-burken.
Om man inte finner någon nytta i att ha flera maskiner, så får man se till att ha sinnesnärvara att sälja kortet någon månad innan nästa generation har släppts. Man brukar ju faktiskt kunna leva med ett budgetkort ett par tre veckor.:)
1 Guest(s)