November 14, 2003
Hej!
Jag tänkte sälja min gammla dator nu, så att jag får in lite extra pengar.
Kan ni hjälpa mig att värdera den?
Jag satte in en annons, men fick nästan ett överflöd av svar.
Nu så funderar jag om inte priset jag satte är för billigt.
Datorn i fråga är en..
Chassin: Silvergrå datorlåda modell XE-380
Moderkort: Gigabyte 8ITXE
Processor: 1.9 GHz Intel Pentium 4
Minne: 512 MB RDRAM, 2x 256 RDRAM
Hårddisk: IBM 120 GB
CD-brännare: LG CD/CDRW 16x10x40
Grafikkort: Asus Geforce4 Ti 4600 128 MB
Ljudkort: SB Live! Audio 5.1 kanalers
Skärm: LG Electronics 17"
Det hösta budet jag har fått på datorn är på 5550 kr, vissa andra köpare är villiga att ge lika mycket.
Säljer jag datorn för billigt?
jag kan inte sluta tänka på om jag säljer datorn för billigt, all hjälp uppskattas 🙂
När jag ändå är här så undrar jag om vad ni tycker om denna deal, komplett Koolance vattenkylnings paket, chassi, hårddisk kylare, CPU block och allting annat som behövs för 2000 kr?
Ny pris på GTEK är betydligt mycket dyrare, hittade annonsen på Blocket,
och jag skulle behöva ett bra vattenkylningskit.
September 13, 2002
Inhandlade strået vassare burk med skärm, t-bord och optisk mus till tjejen för någon månad sedan. Gav 4000 för det...
Ditt pris är väl lite i överkant kanske..
När jag ändå är här så undrar jag om vad ni tycker om denna deal, komplett Koolance vattenkylnings paket, chassi, hårddisk hylare, CPU block och allting annat som behövs för 2000 kr?
Ny pris på GTEK är betydligt mycket dyrare, hittade annonsen på Blocket,
och jag skulle behöva ett bra vattenkylningskit.
-om inte Koolance kitet är nerslabbat och illa använt så kan du väl tjäna en lax på det jämfört med nytt...
January 28, 2003
ScRoolland wrote: Inhandlade strået vassare burk med skärm, t-bord och optisk mus till tjejen för någon månad sedan. Gav 4000 för det...
Ditt pris är väl lite i överkant kanske..
det betyder att du ska sälja snabbt :bgrin:
Koolance är väl sådär 😕
jag hade satsat på Asetek's waterchill eller ännu hellre Swieftechs färdiga om jag skulle köpt ngt färdigt kit
November 14, 2003
Tack allihop för hjälpen med datorn 🙂
Jag känner mig betydligt mycket säkrare nu.
Angående vattenkylningen så har jag aldrig använt vattenkylning förut, men nu vill jag ha någonting som jag kan överclocka högre med och låter mindre.
Koolance paketet kostar 2500 kr nytt på GTEK detta är utan CPU block och hårddisk kylare, chassi ingår också.
http://tinyurl.com/v0np - länk till paketet på GTEK (använder tinyurl för att göra länken kortare)
Ett Asetek paket skulle ju kosta 2500 kr + 1600 kr chassi (aluminium chassi).
Men är det ändå värt det?
Jag tänkte försöka överclocka den nya 2.8C processorn jag ska köpa rätt så högt, så jag vill inte ha dålig kylning.
Han säger att paketet han säljer är 1 år gammalt, men är väl skött.
Börjar bli lite osäker nu när ni tog upp åldern på paketet.
Mer feedback please 😀
1 Guest(s)