July 30, 2003
Funderar på att köpa en ny dator och jag har hittat ett paket jag är intereserad av.
Är det någon av er som kan värdera samt ge lite komentarer om följande packet.
Dell Dimension 8400
P 4 - 3,6 GHz. 1024 MB Minne. 2st 160 GB S-ATA hårddiskar. Med grafikkort ATI X800 XT 256mb, CD/DVD-Brännare +- R/RW, DVD-Rom
tack på förhand
June 27, 2002
MoNsTeR wrote: Skulle för det första inte köpa en Dell utan i stället plocka ihop delar från tex datorbutiken. Sen så skulle jag under inga omständigheter köpa en stationär dator med Intel processor då de är både långsammare och varmare än motsvarande processor från AMD.
Bara sant men är man en noob så duger en sketen Dell.
July 30, 2003
July 30, 2003
July 30, 2003
June 27, 2002
Korven wrote: Ingen som vill hjälpa mig?
har ingen koll på vad som är bra nu för tiden
Jo det är ju det vi har men du ignorerar ju det vi säger.
Intel är inte bra, AMD är bäst nu för tiden.
Färdiga datorer man köper på Dell eller typ Siba är inte speciellt bra men duger åt er som inte kan nåt om datorer då de har support och sånt.
July 30, 2003
Redfaction wrote:
Jo det är ju det vi har men du ignorerar ju det vi säger.
Ursäkta om det jag sa tolkades fel.
Nu har ni sagt att AMD är bättre än intel, och det får jag väl tro på om ni nu säger så. Det jag menade med att få hjälp med att bygga ihop något paket var ett AMD paket från tex Datorbukten.se
Jag har övergett iden om att köpa den inteln jag skrev tidigare. Men som sagt har jag ingen vidare koll på vad som är bra/dåligt just nu. Så jag tar gärna emot förslag på ett bra datorpaket i 7-8000 kr klassen
June 27, 2002
Poontus wrote: 6.5-7k typ
MEN VARFÖR KÖPA DEN???
Den är nog värd något mer än 6.5-7000kr..:)
Speciellt med tanke på att detta system med sämre grafikkort kostar över 7000kr.
June 27, 2002
Poontus wrote: jag uppskattade värdet på komponent för komponent.
om DELL sedan lägger på en massa andra kostnader för att höja priset så vet jag inget om det.
Jag kör också värdet komponent för komponent därför jag tyckte du värderat det lågt med tanke på paketen från komplett tex, där blir de tju billigare med paketet än att välja lösa delar med samma prestanda. Så grfaikmässigt är ju Dell burken underligt nog bättre.
1 Guest(s)