December 27, 2003
Jag har en själv, grymt bra ljud: Bra + snygga och lätta menyer. Sedan finns folder navigation som gör det asevärt mycket lättare att hitta låtarna du söker efter när dem ligger i spelaren. Sedan så behöver du inga dumma program för att skicka över låtar till spelare, bara till att plugga in den i datorn. Sedan är spelarna snygga också och rätt små. Du får vad du betalar för plus lite till.
September 28, 2003
Mottroz wrote: [quote=Vaniljflickan]Övertyga mig om varför jag ska köpa en JOS mp3-spelare?
du har garanterat hittat en tävling där man kan vinna en o frågan är varför ska just DU vinna denna mp3 spelare eller något i den stilen 😉
eller att man ska göra en reklamslogan
January 17, 2002
Haha, JOS kan ta sig i dalen, nya Creative Nomad MuVo2 har 4 GB utrymme och övermäktigt ljud + att den kostar bara ca 600 mer än JOS 256.
För vaniljflickan: JOS kan lagra ca 50 låtar medans MuVo kan lagra över 1000 🙂 Dessutom har MuVo antagligen bättre ljud än den där lillskrutten.
See for yourself:
January 28, 2003
Steel wrote: Som sagt ovan, ta det med MrWeizel på ICQ.
Han jobbar ju med sånt här. 🙄Men Vesslan, bara om JOS nu, inget annat 👿
tackar för förtroendet :D/
CoLiC wrote: Haha, JOS kan ta sig i dalen, nya Creative Nomad MuVo2 har 4 GB utrymme och övermäktigt ljud + att den kostar bara ca 600 mer än JOS 256.
För vaniljflickan: JOS kan lagra ca 50 låtar medans MuVo kan lagra över 1000 🙂 Dessutom har MuVo antagligen bättre ljud än den där lillskrutten
HAHA, DU borde ta dig i dalen...
har haft inne nya MuVon och lekt lite med den, ljudet är då INTE övermäktigt, och det är fanimig inte batteritiden heller...
MuVo har betydligt sämre ljud än JOS MP-300, som har MARKNADENS BÄSTA LJUDCHIP FÖR MP3-SPELARE
hmm, jag har inne lite över 100 låtar i 192kbit/s och har fortfarande 120mb kvar, hur kan det komma sig CoLiC lille? (har en 512a, men halvera det..)
MP-300 har batteritid på ca 26 timmar, marknadens bästa ljudchip, design som knäcker MuVon på mitten, batteriladdare + 2st 2300mAh batteri följer med, FM-sändare med lite tur, ingång för mic, kan även kopplas direkt till stereon för inspelning av låtar
sen ser jag inte behovet av 4gig utrymme.. men det är kanske bara jag..
Finns två FETA nackdelar med hårddiskspelare (som MuVo) jämnfört med flashspelare (som JOS MP-110/300)
1. Ungefär halverad batteritid då disken måste spinna runt HELA tiden
2. BETYDLIGT bräckligare, räkna inte med att den klarar att du tappar den..
och avslutningsvis en liten matteövning...
256/50 = 5,12
4000/1000=4
det vill säga att du räknar snittlåten på JOSen är 5,12 stor medans snittlåten på MuVon bara är 4 stor..
är du anställd av Creative eller?!
March 10, 2002
Alla mina polare har JOS. Själv har jag en iRIVER. Där är bättre ljud. Man får bättre lurar. Bättre navigeringssytem. M.m.
http://www.advancedmp3players......ad-4-1.jpg
Känner ni igen den? 😀
January 28, 2003
Dehman wrote: Alla mina polare har JOS. Själv har jag en iRIVER. Där är bättre ljud. Man får bättre lurar. Bättre navigeringssytem. M.m.
http://www.advancedmp3players......ad-4-1.jpg
Känner ni igen den? 😀
jovisst, vilken iRiver är det du har då??
för standard iRivern (den 3-kantige) håller då inte samma kvalité på ljudet som JOS, inte i utförande heller...
visst känns den igen, UTSEENDEMÄSSIGT!!
det är inte samma innehåll, men det verkar alla strunta helt i, dom ser ju likadana ut!! 🙄
:banghead:
och att JOS sammarbetat med i-Bead för att ta fram MP-110an är ju inget dom hemlighåller, inte heller att de sammarbetat med Nextway för att ta fram MP-300an
men INTE FAN ÄR DET IDENTISKA SPELARE
March 10, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Dehman]Alla mina polare har JOS. Själv har jag en iRIVER. Där är bättre ljud. Man får bättre lurar. Bättre navigeringssytem. M.m.
http://www.advancedmp3players.co.uk/shopping/pages/images/ibead/ibead-4-1.jpg
Känner ni igen den? 😀
jovisst, vilken iRiver är det du har då??
för standard iRivern (den 3-kantige) håller då inte samma kvalité på ljudet som JOS, inte i utförande heller...
visst känns den igen, UTSEENDEMÄSSIGT!!
det är inte samma innehåll, men det verkar alla strunta helt i, dom ser ju likadana ut!! 🙄
:banghead:
och att JOS sammarbetat med i-Bead för att ta fram MP-110an är ju inget dom hemlighåller, inte heller att de sammarbetat med Nextway för att ta fram MP-300an
men INTE FAN ÄR DET IDENTISKA SPELARE
Ja jag har den trekantiga. Där är bra mycket bättre ljud än där är i en JOS.
Vad är det för skillnad på JOS MP-110 och en Ibead? Jag se då ingen skillnad.
January 14, 2002
iRiver IFP-395T är i mitt tycke den skönaste mp3-spelaren utan hårddisk... bra ljud, lätta menyer, lätt att uppdatera firmware och en batteritid på 24 timmar + snygg design tycker jag.. fanns en nackdel med att man måste ha program för att kunna lägga in låtar på den men det är ju borta med nya firmware
November 4, 2001
Skillnaden mellan jos och ibead är märket och aluminiumliknande skal istället för plast, annars är det samma skrot och Hama som också säljer ibead tar ~66% av vad jos tar för sina ibeads.
Att Nextway's spelare skulle vara världens bästa mp3spelare är enbart skitsnack.
Jens sa själv i en intervju "Jens of sweden är inte mp3spelarnas ferrari men inte heller mp3-spelarnas clas ohlsonsprodukt".
Jos har dålig navigering, sämre ljud än iRiver, sämre hörlurar. Från iRiver får du 2 års garanti.
På jos finns ingen mjukvara, det går bara att använda den som en flyttbar disk/usb enhet medan man kan välja hur man vill ha sin iRiver antingen använda Music Manager eller ha den som flyttbar disk.
Det är mycket smidigare att uppdatera firmware på iRiver än Jos.
Kan rada upp oändligt många fördelar med iRiver och priset är enligt mig ändå inte skyhögt.
Sedan att iRiver säljer bäst i sverige bland flashminnesbaserade spelare (enligt it research's undersökning) är väll också ett tecken på vilken spelare som är bäst med tanke på att den ligger lite över prisnivån mot andra spelare.
Det här var ingen diskussion om andra mp3-spelare än Jos egentligen men eftersom det kom upp på tavlan så inflikar jag med vad jag har att komma med i frågan.
Och till vesslan, jag har pratat med anställda på flera olika butiker och alla hittils har sagt att dom får in fler jos på service än iRiver.
//chrippaz
4 Guest(s)