August 22, 2001
Ok, jag tackar för allas åsikter och ställer frågan så här istället: Vilka är skillnaderna på den mp3-spelare jag tänkt köpa och en JOS? Jag undanbeder mig svar som "snyggare design" och liknande eftersom det är en smaksak.
http://www.webhallen.com/prod......ricerunner
Jag ska ha den till att kunna köra direkt i en stereo i en idrottshall, om det har något med bedömningen att göra.... 🙂
November 4, 2001
iRiver har ju bättre uteffekt 12mW mot josens 7mW.
Iofs räcker det med en bra signal eftersom man kopplar till förstärkare, så båda kommer klara den uppgiften, men det kommer låta bättre med iRiver spelaren.
Men om du använder den mycket, så kan jag ju nämna att iRiver har bättre batteritid. Och skulle det ta slut mitt under nån idrottsaktivitet, så finns det ju AA batterier att få tag på överallt.
//chrippaz
January 17, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Steel]Som sagt ovan, ta det med MrWeizel på ICQ.
Han jobbar ju med sånt här. 🙄Men Vesslan, bara om JOS nu, inget annat 👿
tackar för förtroendet :D/
CoLiC wrote: Haha, JOS kan ta sig i dalen, nya Creative Nomad MuVo2 har 4 GB utrymme och övermäktigt ljud + att den kostar bara ca 600 mer än JOS 256.
För vaniljflickan: JOS kan lagra ca 50 låtar medans MuVo kan lagra över 1000 🙂 Dessutom har MuVo antagligen bättre ljud än den där lillskrutten
EDIT: Telepati.... 😉
HAHA, DU borde ta dig i dalen...
har haft inne nya MuVon och lekt lite med den, ljudet är då INTE övermäktigt, och det är fanimig inte batteritiden heller...
MuVo har betydligt sämre ljud än JOS MP-300, som har MARKNADENS BÄSTA LJUDCHIP FÖR MP3-SPELARE
hmm, jag har inne lite över 100 låtar i 192kbit/s och har fortfarande 120mb kvar, hur kan det komma sig CoLiC lille? (har en 512a, men halvera det..)
MP-300 har batteritid på ca 26 timmar, marknadens bästa ljudchip, design som knäcker MuVon på mitten, batteriladdare + 2st 2300mAh batteri följer med, FM-sändare med lite tur, ingång för mic, kan även kopplas direkt till stereon för inspelning av låtar
sen ser jag inte behovet av 4gig utrymme.. men det är kanske bara jag..
Finns två FETA nackdelar med hårddiskspelare (som MuVo) jämnfört med flashspelare (som JOS MP-110/300)
1. Ungefär halverad batteritid då disken måste spinna runt HELA tiden
2. BETYDLIGT bräckligare, räkna inte med att den klarar att du tappar den..
och avslutningsvis en liten matteövning...
256/50 = 5,12
4000/1000=4
det vill säga att du räknar snittlåten på JOSen är 5,12 stor medans snittlåten på MuVon bara är 4 stor..
är du anställd av Creative eller?!
Ehh, jag har jämfört Muvon med JOS, och JOS får storpisk i Ljudkvalité! Alla smygbögar i fina kläder springer ju omkring med JOS och tror att dom e jättecoola med en jävla klump på armen...
För övrigt skulle jag inte vilja äga något som heter Jens...
Men för Ms.Vanilj skulle jag vid närmare eftertanke rekomendera en IRiver, bra batteritid och den går att köra på stereon som jag just såg att hon ville göra, den piskar förövrigt Muvon i ljudkvalité.
EDIT: Telepati... 🙂
November 4, 2001
http://www.webhallen.com/prod......38;traff=1 Det är alltså denna modellen/serien som du får med laddare till.
Till jens finns det som extratillbehör http://www.webhallen.com/prod......p?id=15520
//chrippaz
January 23, 2002
Dehman wrote: [quote=Vaniljflickan]Och det finns ingen strömsladd?
Inte till iRIVER. Där är det vanliga AA batteri. Vet inte om man får någon med till JOS. Man laddar i.a.f. den genom USB.
Finns reseladdare att köpa till JOS.
Edit: Chrippaz hade visst redan påpekat det
February 2, 2004
JOS support är mycket bättre... tex jag har en mp110 JOS och kan iom den nya modellens lansering upgradera mig till en mp300 för en mindre summa (begränsat antal som kan uppgradera sig med men det är endå en del).... dvs du kan hålla dig "up to date".
JOS support forum är hur bra som helst.... inom 24h har dom svarat på dina frågor.
Nu kanske visa tycker att det inte är så viktigt med support men jag tycker det är nice och visa man är backad av företaget och att dom försöker hjälpa en i olika situationer.
-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-
January 28, 2003
men hallå i lingonskogen?!
jag trodde du skulle köpa Jens of Swedens NYA modell, inte den gamla..
för det är ju den äldre modellen som chrippaz o co snackar ner...
det är NYA modellen jag har snackat för, DET VILL SÄGA MP-300
där har du AA-batteri, för med laddare med 2 st 2300mAh batteri, med en batteritid på 26 timmar (så ledsen chrippaz, 26 är mer än 24...)
och till Dehman...
ser du någon skillnad på en Volvo V40 1,6 och en Volvo V40 T4 till det yttre?
January 28, 2003
chrippaz wrote: iRiver har ju bättre uteffekt 12mW mot josens 7mW.
Iofs räcker det med en bra signal eftersom man kopplar till förstärkare, så båda kommer klara den uppgiften, men det kommer låta bättre med iRiver spelaren.
Men om du använder den mycket, så kan jag ju nämna att iRiver har bättre batteritid. Och skulle det ta slut mitt under nån idrottsaktivitet, så finns det ju AA batterier att få tag på överallt.
//chrippaz
taget direkt från http://www.jensofsweden.se
JOS wrote: Du kan lyssna på musik i över 26 timmar med ett enda laddningsbart batteri. Och med en uteffekt på 12 mW + 12 mW kan du ha större hörlurar med bibehållen ljudkvalitet.
och som jag sagt innan, det följer med en laddare för AA batterier som du sätter direkt i vägguttaget till MP-300an
3 Guest(s)