January 28, 2003
Vaniljflickan wrote: Nu vill jag veta om det här MDR skyddet (eller vad det hette). Menar ni att alla mp3or inte går att köra i mp3spelaren?
nädå, det tex iRiver och JOS har inte det. (inte helt 100 på att iRiver inte har det, men jag har jävligt svårt att tro det)
dock så har väldigt många större företag, tex Sony som även har skivbolag, DRM-skydd
det är lite olika, men till vissa så måste du rippa alla låtar från en CD-skiva med medföljande program för att sedan kunna lägga in låten på MP3-spelaren, tänk dig hur bra det går när många skivor inte ens går att öppna i datorn 😕
January 23, 2002
Vaniljflickan wrote: Vilken urbota elak funktion! Är det någon som med säkerhet vet att den iRIVER jag ska köpa INTE har den funktionen?
Vet inte om man får skriva det här, men jag tänker inte rippa några cd-skivor jag redan har och köra som mp3. Det har jag cd-freestyle till.
Oj, nu snackar hon olagliga mp3's å skit också, varning på dig snart. 😛 😀
Sen undrar jag en sak, du skriver hela tiden att du ska köpa en iRIVER, varför har vi då denna diskussionen i tråden om vilken du ska köpa? 😕
Men jag är på MrWeizels linje, köp en JOS MP-300. 🙂
December 27, 2003
chrippaz wrote:
På jos finns ingen mjukvara, det går bara att använda den som en flyttbar disk/usb enhet medan man kan välja hur man vill ha sin iRiver antingen använda Music Manager eller ha den som flyttbar disk.
//chrippaz
Det märks då att du inte har kollat upp så mycket angående Jos. Du kan välja om du vill använda den som flyttbar disk eller Musik spelare, tror du mig inte så ska jag banne mig ta ett foto på det i min egen spelare och bevisa att MAN KAN välja det. Där med punkt.
November 4, 2001
MrWeizel wrote: men hallå i lingonskogen?!
jag trodde du skulle köpa Jens of Swedens NYA modell, inte den gamla..
för det är ju den äldre modellen som chrippaz o co snackar ner...
det är NYA modellen jag har snackat för, DET VILL SÄGA MP-300
där har du AA-batteri, för med laddare med 2 st 2300mAh batteri, med en batteritid på 26 timmar (så ledsen chrippaz, 26 är mer än 24...)
och till Dehman...
ser du någon skillnad på en Volvo V40 1,6 och en Volvo V40 T4 till det yttre?
Angående batteritid och maxuteffekt har jag pratat om MP-110.
Men visst ska vi jämföra batteritider kan vi kolla på iRivers kommande spelare, 50h på ett AA batteri. Dubbelt så lång som Jos nya...
//chrippaz
January 28, 2003
chrippaz wrote: Angående batteritid och maxuteffekt har jag pratat om MP-110.
Men visst ska vi jämföra batteritider kan vi kolla på iRivers kommande spelare, 50h på ett AA batteri. Dubbelt så lång som Jos nya...
//chrippaz
jag ser en viss skillnad på en kommande spelare och en som redan finns ute i affärerna...
men det är kanske bara jag? 🙄
JOS har också en del godsaker på kommande modeller, men inte fan snackar jag om det?
Steel wrote: Bara en snabb fråga.
Vad vinner man om man får Vaniljflickan att köpa en iRiver respektive en JOS? 🙄
[Image Can Not Be Found] av de andra hanarna såklart 🙄
jag förespråkar JOS eftersom det är den bästa produkten i mitt tycke, du är ju också för den 🙂
August 22, 2001
Hey, här tävlar man inte om vem som helst hur som helst! :arg:
Diskussionen är mycket givande för mig eftersom jag ska göra valet efter all info. Men som sagt, jag tycker det är en rätt bra deal att få en iRIVER för 2000:- när den ligger runt tusenlappen dyrare. Sen tycker jag, efter recensionerna här, att skillnaden verka vara mikroskopisk... eftersom jag inte är så kräsen! 🙂
January 28, 2003
chrippaz wrote: Spelarna jag pratar om ska ju släppas inom den närmsta tiden, jos nya har ju dragits tillbaka och den modifierade har väll inte kommit ut än heller...
Men nämn några fördelar med jos nya nu när inte fm sändaren finns?
//chrippaz
drogs tillbaka i fredags, kommer ut på måndag imorron igen, vad jag vet är det inte många affärer som har öppet över helgen anyway 🙄
det bästa ljudchipet som finns att tillgå på marknaden´och riktigt bra inspelningsfunktion direkt från stereon tex
räcker långt för mig.
1 Guest(s)