March 10, 2003
Tjena!
jag måste bara bli av med ilskan..
tänkte sälja ett g6800 ultra på blocket, hittade en köpare som va seriös, han frågade mig om det inte gick bra att använda blockets internetgiro för det va säkrare, jag sa okej bara du accepterar snabbt så man får pengarna inom rimlig tid. Visst, plockad ut kortet och skickade iväg det. Jahssedu nu påstår snubben att kortet inte fungerar, och nekade betalningen.
Nu kommer han antingen skicka tillbaka ett kort som fungerar men som han inte visste hur man installerade (kablar, nättagg osv) eller så har han helt enkelt haft sönder kortet. Alltså har affären kostat mig frakt + tid samt eventuellt ett grafikkort för ~1000kr.
asså denhär tjänsten är bara bra för köparen, INTE för säljaren!!! håll er undan den!
May 5, 2004
Ja jag andvänder inte det, och kommer inte göra det häller pga av just det du säger.
Om jag fattat det rätt så är det förskott tvärt om?
Altså han sätter in pengar på blocket saken så finns pengarna där låsta, du ser dem o skickar varan. Då han motagit varan och godkänt den så godkänner han betalningen och du får ut dina pengar?
Men om det nu blir som du säger att han inte godkänner och nekar.
Då kan han neka betalning och inte betala dig men endå behålla kortet?
Eller måste du godkänna att han nekar så han får ut pengarna?
Sälja saker på TS o NH håller mig jag till då de vet vad de köper o kan hantera hårdvara så man slipper missöden..
March 10, 2003
aaa precis. När han har nekat så måste han skicka tillbaka kortet till mig, sen när jag fått det måste jag antingen godta att han skickat tillbaka det eller neka. Om jag nu får tillbaka ett söndrigt kort och nekar har jag ingen aning om vad som händer. inte heller om han bara skickar en sten. då står det bara ord mot ord igen.
February 16, 2005
jag har använt internetgirot och är helnöjd, det garanterar att man inte får en låda skräp när man köpt något för flera tusen. jag förstår ditt problem och din frustration men tjänsten är bra när det handlar om dyra varor där bedrägeri risken är stor. En säljare som blankt vägrar använda en betaltjänst som IG.se skulle jag ta som oseriös och dra mig undan för en affär då man lätt får känslan av att det kommer en låda sand i stället för en bärbar dator. man kommer aldrig i från det men face to face är alltid bäst.
March 10, 2003
Johan Nicklasson wrote: jag har använt internetgirot och är helnöjd, det garanterar att man inte får en låda skräp när man köpt något för flera tusen. jag förstår ditt problem och din frustration men tjänsten är bra när det handlar om dyra varor där bedrägeri risken är stor. En säljare som blankt vägrar använda en betaltjänst som IG.se skulle jag ta som oseriös och dra mig undan för en affär då man lätt får känslan av att det kommer en låda sand i stället för en bärbar dator. man kommer aldrig i från det men face to face är alltid bäst.
Jo, men som sagt som jag nämnde i första inlägget. Betaltjänsten är ENDAST bra för köparen 🙁
T.ex. nu när han har nekat min vara ock ska skicka tillbaka den, har han ingen tid på sig att skicka tillbaka den.. 😕 men jag hade 5 dagar på mig o skicka den till honom..
November 8, 2006
moddanrazer wrote: [quote=Johan Nicklasson]jag har använt internetgirot och är helnöjd, det garanterar att man inte får en låda skräp när man köpt något för flera tusen. jag förstår ditt problem och din frustration men tjänsten är bra när det handlar om dyra varor där bedrägeri risken är stor. En säljare som blankt vägrar använda en betaltjänst som IG.se skulle jag ta som oseriös och dra mig undan för en affär då man lätt får känslan av att det kommer en låda sand i stället för en bärbar dator. man kommer aldrig i från det men face to face är alltid bäst.
Jo, men som sagt som jag nämnde i första inlägget. Betaltjänsten är ENDAST bra för köparen 🙁
T.ex. nu när han har nekat min vara ock ska skicka tillbaka den, har han ingen tid på sig att skicka tillbaka den.. 😕 men jag hade 5 dagar på mig o skicka den till honom..
Om jag inte mins fel så har han vist en tid press på sig, har du inte fått tillbacks varan efter ett antal dagar så sätts pengarna in på ditt konto. Om ditt kort har gått sönder så tror jag du skall ta och vända dig till den tjänsten du använde för att skicka varan (tex bussgods eller posten)
December 17, 2005
moddanrazer wrote: [quote=Johan Nicklasson]jag har använt internetgirot och är helnöjd, det garanterar att man inte får en låda skräp när man köpt något för flera tusen. jag förstår ditt problem och din frustration men tjänsten är bra när det handlar om dyra varor där bedrägeri risken är stor. En säljare som blankt vägrar använda en betaltjänst som IG.se skulle jag ta som oseriös och dra mig undan för en affär då man lätt får känslan av att det kommer en låda sand i stället för en bärbar dator. man kommer aldrig i från det men face to face är alltid bäst.
Jo, men som sagt som jag nämnde i första inlägget. Betaltjänsten är ENDAST bra för köparen 🙁
T.ex. nu när han har nekat min vara ock ska skicka tillbaka den, har han ingen tid på sig att skicka tillbaka den.. 😕 men jag hade 5 dagar på mig o skicka den till honom..
Hela systemet är som sagt dåligt. Nu kan köparen inte förlora något på affären om han är oärlig och kortet fungerar. Han kan ju bara vinna på detta.. Sen hur man gör i sånna här situationer har jag ingen aning om? Håller företaget inne pengarna tills det löst sig?
March 10, 2003
Bjornstrom wrote: [quote=moddanrazer][quote=Johan Nicklasson]jag har använt internetgirot och är helnöjd, det garanterar att man inte får en låda skräp när man köpt något för flera tusen. jag förstår ditt problem och din frustration men tjänsten är bra när det handlar om dyra varor där bedrägeri risken är stor. En säljare som blankt vägrar använda en betaltjänst som IG.se skulle jag ta som oseriös och dra mig undan för en affär då man lätt får känslan av att det kommer en låda sand i stället för en bärbar dator. man kommer aldrig i från det men face to face är alltid bäst.
Jo, men som sagt som jag nämnde i första inlägget. Betaltjänsten är ENDAST bra för köparen 🙁
T.ex. nu när han har nekat min vara ock ska skicka tillbaka den, har han ingen tid på sig att skicka tillbaka den.. 😕 men jag hade 5 dagar på mig o skicka den till honom..
Hela systemet är som sagt dåligt. Nu kan köparen inte förlora något på affären om han är oärlig och kortet fungerar. Han kan ju bara vinna på detta.. Sen hur man gör i sånna här situationer har jag ingen aning om? Håller företaget inne pengarna tills det löst sig?
Yes jag fick tillbaka kortet i förrgår och testade det. DEFEKT!:( får grafikbuggar redan i BIOS direkt när man kör igång det.. kan va kylaren som ha råkat släppt i frakten eller något men det har jag svårt att tro.
Ja, jag nekade att han skulle få tillbaka pengarna nu. Det enda som står nu är att köparen och säljaren ska komma överräns.. vilket lär bli svårt:S Men jag har ju iofs livstids garanti på kortet så jag kan ju skicka in det till BFG Tech, men att frakta till USA är inte gratis.. och tar tid.
December 17, 2005
moddanrazer wrote: [quote=Bjornstrom][quote=moddanrazer][quote=Johan Nicklasson]jag har använt internetgirot och är helnöjd, det garanterar att man inte får en låda skräp när man köpt något för flera tusen. jag förstår ditt problem och din frustration men tjänsten är bra när det handlar om dyra varor där bedrägeri risken är stor. En säljare som blankt vägrar använda en betaltjänst som IG.se skulle jag ta som oseriös och dra mig undan för en affär då man lätt får känslan av att det kommer en låda sand i stället för en bärbar dator. man kommer aldrig i från det men face to face är alltid bäst.
Jo, men som sagt som jag nämnde i första inlägget. Betaltjänsten är ENDAST bra för köparen 🙁
T.ex. nu när han har nekat min vara ock ska skicka tillbaka den, har han ingen tid på sig att skicka tillbaka den.. 😕 men jag hade 5 dagar på mig o skicka den till honom..
Hela systemet är som sagt dåligt. Nu kan köparen inte förlora något på affären om han är oärlig och kortet fungerar. Han kan ju bara vinna på detta.. Sen hur man gör i sånna här situationer har jag ingen aning om? Håller företaget inne pengarna tills det löst sig?
Yes jag fick tillbaka kortet i förrgår och testade det. DEFEKT!:( får grafikbuggar redan i BIOS direkt när man kör igång det.. kan va kylaren som ha råkat släppt i frakten eller något men det har jag svårt att tro.
Ja, jag nekade att han skulle få tillbaka pengarna nu. Det enda som står nu är att köparen och säljaren ska komma överräns.. vilket lär bli svårt:S Men jag har ju iofs livstids garanti på kortet så jag kan ju skicka in det till BFG Tech, men att frakta till USA är inte gratis.. och tar tid.
Irriterande sånt, men hör av dig med en update angånde pengarna. Jag måste veta vad som händer, de kan ju inte hålla pengarna förevigt precis.
1 Guest(s)