July 28, 2001
Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men eftersom det gäller en köpannons & kan uppfattas som riktigt billigt så är det lätt att bli lurade, men det är inget annat än bedrägeri.
Jag utgår från att moderatorerna lägger den rätt om den är felaktigt placerad.
June 17, 2004
klaus wrote: Köpa allt Nytt på Internetbutikerna,som ex.Komplett.se-eller so.Betala lite mera men jag är nöjd sen,och känna mig inte lurad!!
Jag har demfolge mycket Datorpryla som ligga bara,har ingen Lust att sälja de-är bara Jobbigd,med skicka och so!!
So...long....Klaus
Om man inte har råd att köpa nya så är det alltid smart att köpa beg.
Man måste bara kolla upp personen ordentligt, den som man ska köpa ifrån. 🙂
January 4, 2003
Har som regel att aldrig förskottsbetala mer än ~500kr om det är en känd person på ett forum t ex.
Är det blocket eller en som är nyreggad på ett forum är det aldrig förskott. Postförskott eller så kan det vara....
Gillar detta... vilken deal alltså
En för 1800:-
Eller båda för 4000:-
February 10, 2003
valkonen wrote: [quote=klaus]Köpa allt Nytt på Internetbutikerna,som ex.Komplett.se-eller so.Betala lite mera men jag är nöjd sen,och känna mig inte lurad!!
Jag har demfolge mycket Datorpryla som ligga bara,har ingen Lust att sälja de-är bara Jobbigd,med skicka och so!!
So...long....Klaus
Om man inte har råd att köpa nya så är det alltid smart att köpa beg.
Man måste bara kolla upp personen ordentligt, den som man ska köpa ifrån. 🙂
Demfolge skulle man so en Bedragare rent av" Skjutas" !!!!
So....long.....Klaus
February 16, 2002
February 16, 2002
Suppe wrote: Det finns betal garanti på blocket.
Man betalar in pengarna till blocket,sedan skickas varan och man godkänner den när man fått den då först betalas pengarna till säljaren.Funkar bra.
det kallas payson []www.payson.se] det har tradera också.
August 11, 2003
nh äger .. här blir man inte lurad =) för efter man har vart här ett tag blir det som att alla känner alla 😉 .. men som jag skrev som svar på swec (heter The_Patrix där) så är det bästa om nåt sånt händer att leta upp IP mailet skickades från och tidpunkt. för alla ISP och alla på vägen oxå om det skulle vara så har en logg där vem som är ägaren av IPt under den tidpunkten är och ISP är ofta väldigt ivriga med att försöka få fram bedragare och sånt snabbt för att kunna använda det som positiv reklam och pr 😉
February 16, 2005
Jag så en liknande annons, det var ett agp x8 kort.. typ x800 pro eller va det var, kollade nypris då (4-5000) kortet skulle bara vara 2 veckor och såldes för mellan 1500-2000 minns inte riktigt, jag frågade om Postförskott var en möjlighet eller om man kunde köra betalningen via blocket men nej då endast förskotts betalning och eftersom jag anser att 2000 är förmycket när det gäller nån man aldrig träffat eller ens talats vid med i telefon så tackade jag för mig, den personen hävdade dock att hon bodde längre norrut..
jag har som regel att aldrig betala några större summor i förskott, man kan använda blocket det är gratis, vist det tar ett par dagar extra men när vi snackar tusenlappar kan det vara värt de...
2 Guest(s)