VARNING för Itbutikken!!|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
VARNING för Itbutikken!!
shunt
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 14, 2002 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte en LiteOn cd-brännare hos ItButikken.dk , fick den levererad snabbt och allt var bra(billig var den osså). 😛

Men efter några månader uppstod problemet, luckan gick inte att öppna och det var bara att returnera den. : 👿

Detta gjordes i början av juli (första veckan).Inte förrän för några dagar sedan, efter drygt 4 veckor, rapporterade de att de REGISTRERAT returen av varan och att den SKULLE repareras!! Den har inte ens blivit påbörjad alltså, efter hela 4 veckor,detta trots att jag skickade varan rekommenderat vilket är snabbaste sättet. Efter två mail,varav det sista argt, fick jag korta konstiga svar, där de ursäktade sig med att de "hade haft semster".Vilket företag lägger ner sin service i sådan grad att man får vänta 4 veckor på att ens få bekräftat att ens vara är skickad till dem? 👿

Snurrigt värre, visste inte vad jag skulle göra. Har fortfarande inte fått tillbaka bränaren och är urless på dem vid det här laget. Varför kan de inte ha lika snabba returärenden som de har har med leveranserna? USELT Itbutikken!! Om du är ute efter en produkt som det finns risk för att den måste returneras, och den finns tills att köpa i ngn anan butik, välj den istället för itbutikken, det lägre priset är inte värt det, att behöva vänta så länge och kanske inte få tillbaka sin vara. Och vem tror ni får betala frakten? Inte itbutikken förstås..! De är snabba när det gäller ärenden som DE kan tjäna stålar på, men returärendne är inget DE tjänar pengar på, och det märkt, det märks tydligt, de verkar ha laggt sådana ärenden i ett hörn för att samla damm. cry

!!!För allt du gör, beställ inte en hel dator från dem, det är rena rama vansinnet, på sin höjd kan jag tänka mig ett tangentbord, för det gör inte så mkt om ett sådant pajar, och det gör de oftast inte. 👿

Itbutikken rekommenderas inte !!(med undantag för mkt billiga produkter,typ under 300 kr, eller sådan som inte riskeras "gå sönder").

👿 OBS!! Detta är inget påhitt. Gör inte samma misstag som jag-KOM IHÅG ATT JAG VARNAT ER!!!! 👿

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
192784
August 15, 2002 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

mm har hört mycket, men självklart om dom hade semester så är det ju självklart att det tar längre för dom än vanligt, men det är sant, rätt så kass service kanske är att jag bor rätt långt borta från söder, men går det inte också allmänt segt också när dom skickar? men dom har bra priser så dom får väl in många beställningar lr någe

snausman
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 122
195871
August 25, 2002 - 1:39 am
sp_Permalink sp_Print

Exakt samma sak har jag råkat ut för. Nu på måndag så har det gått 5 veckor 🙁 den är på service så det måste vara Lite-Ons service som e lågsam.

MEn exakt samma sak 4 veckr till de skrev ut på track & trace sidan att brännarn var mottagen osv.. jag skickade in min brännare den 8 Juli 🙁
Men bra priser har de iaf, så det är väl om produkten går sönder man skall klaga, annars gillar jag itbuttiken förutom serviceen att den tar så lång tid.

gamma^ray
Medlem
Forum Posts: 135
198206
September 3, 2002 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

tjena NEJ det är inte bara lite on som är sega!!

itbutikken är sega som fan på alla saker som ska lagas på alla produkter.

mitt nforce har gått sönder 2 gånger har precis fått tillbaka det. köpte det i februari och har vart på lagning i över 5 månader sen dess.

och nu när jag fick tillbaka kortet så satt jag i det och vad händer ju det är trasigt igen analogljudet är pajj.

så nu blir det 3 gången som det går sönder fast nu skiter jag nog i itbutikken å deras värdelösa suport, ne nu ska jag prata med MSI direkt.

har varjefall kommit fram till en sak ALLDRIG mer ITBUTIKKEN eller MSI

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
199245
September 6, 2002 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

gamma^ray wrote: tjena NEJ det är inte bara lite on som är sega!!

itbutikken är sega som fan på alla saker som ska lagas på alla produkter.

mitt nforce har gått sönder 2 gånger har precis fått tillbaka det. köpte det i februari och har vart på lagning i över 5 månader sen dess.

och nu när jag fick tillbaka kortet så satt jag i det och vad händer ju det är trasigt igen analogljudet är pajj.

så nu blir det 3 gången som det går sönder fast nu skiter jag nog i itbutikken å deras värdelösa suport, ne nu ska jag prata med MSI direkt.

har varjefall kommit fram till en sak ALLDRIG mer ITBUTIKKEN eller MSI

MSi Kan jag hålla me dig lite om! mitt moderkort har pajat en gång oxå och jag har haft datorn i kanppt 4 månader nu. Själv har jag aldrig beställt någon från itbutiken och lär inte häller göra de häller efter allt man läst. Jag har köpt 90% av alla mina delar från komplett.se och dom är gillar jag värkligen! Är trevliga när man ringer och när jag skickade in mitt moderkort en måndag fick jag tillbaka ett nytt redan på fredagen samma dag! När dom kan jag rekomendera! en liten sak som gör att jag bestället därifrån är väll lite oxå att jag kan beställa momsfritt därifrån vilket jag inte lyckades fungera på itbutiken.

Skurtrasan
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
199457
September 7, 2002 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte 2 st Seagate Baracuda IV 80 GB 7200 RPM ATA 100 och dom diskarna är nu 3 månader gammla och fungerar skit bra så hårddiskar och datalådor går nog bra att beställa från itbutikken men mer känsliga delar går nog åt helvete...

/Nästa dator blir nog en Dell med 3 års garanti och går datorn sönder så kommer dom hem till mig och fixar den och skulle det inte gå att laga datorn så får jag en ny skit BRA!!!!!!! laugh

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
199462
September 7, 2002 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Skurtrasan wrote:
/Nästa dator blir nog en Dell med 3 års garanti och går datorn sönder så kommer dom hem till mig och fixar den och skulle det inte gå att laga datorn så får jag en ny skit BRA!!!!!!! laugh

Ehh?? jo tack! de har man erfaret! Hade en dell förut som cd-romen gick sönder på och jag hade 3 på på plattsenservice men när jag ringde va dom otrevliga och jag gick bara till svar att dom inte hade någon att skicka ut som kunde fixa de så jag skulle skicka in burken till dom och de skulle ta ca 3 veckor att byta cd-rom jäven! Så jag gick å köpte mig en instället =(
Dessutom va juh allt va överklockning heter "spärrat" jätteroligt... 😡

snausman
Medlem
Forum Posts: 122
209559
October 11, 2002 - 10:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte bara säga jag fick min Lite-On lagad men fick ett nytt fel på den nu när jag fick tillbaka den 🙁

Sånu vill jag de skall betala frakten har redan betalat 200:- en gång skall jag skicka tillbaka nu igen kommer det kosta 200:- till!!!

Sen har jag fått mail från dem.
"Du får ta kontakt med den avdelningen".. så har jag kontaktat den avdelnngen då får jag mail jag skall kontakta nästa osv.. de bara bollar mig vidare ingen svarar antingen vill jag ha en ny brännare/pengar tillbaka/ gratis frakt men ingen svarar !! 🙁

abishai
Member
Medlem
209566
October 11, 2002 - 11:42 pm
sp_Permalink sp_Print

det är ju rent idiotiskt att man måste betala om man köper saker som är trasiga när dom kommer fram, det är ju inte som man själv har gjort nånting 🙁

XyliX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
209649
October 12, 2002 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker faktiskt att det är lite larvigt att skriva och varna alla ifrån att beställa från Itbutikken, slarv/misstag gör alla datorbutiker. Jag har personligen köpt en större mängd delar från Itbutikken och det tog mig 2 veckor att få ett nytt moderkort efter att jag skickat in mitt trasiga.

abishai
Member
Medlem
209679
October 12, 2002 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

men jag har sett fler folk som har haft problem med itbutikken än t.ex db.com

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
209690
October 12, 2002 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Min Lite-on DVD var sabb när jag fick den. Skikade in den. Gick iof relativt snabbt innan det stod att den var mottagen, men mellan att "fel konstaterat, ska skickas till extern verkstad" och Skickad till extern verkstad" tog det hela 4 veckor. Så störigt, och det är störigt att jag fick betala frakten dit, när den var sabb vid leverans. Nej tacka vet jag db som man får en fraktlapp av. Inte värt att handla från Itgutikken om det är så kass service. Fick inte ens svar på mitt mail där jag undrade varför det tar sån tid...

muflon
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
210356
October 14, 2002 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

YemanCool wrote:
Ehh?? jo tack! de har man erfaret! Hade en dell förut som cd-romen gick sönder på och jag hade 3 på på plattsenservice men när jag ringde va dom otrevliga och jag gick bara till svar att dom inte hade någon att skicka ut som kunde fixa de så jag skulle skicka in burken till dom och de skulle ta ca 3 veckor att byta cd-rom jäven! Så jag gick å köpte mig en instället =(

Anmäl den typen av bemötande till Konsumentombudsmannen, KO.
Ger de dig garantier som kund som de sen inte håller begår de ett lagbrott. Var tuff tillbaka. Företag av den här sorten lever finfint på att småjävlas och "trötta ut" kunderna. Säg ifrån! Ni har rätt enligt lag!

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
210378
October 14, 2002 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

muflon wrote: [quote=YemanCool] Ehh?? jo tack! de har man erfaret! Hade en dell förut som cd-romen gick sönder på och jag hade 3 på på plattsenservice men när jag ringde va dom otrevliga och jag gick bara till svar att dom inte hade någon att skicka ut som kunde fixa de så jag skulle skicka in burken till dom och de skulle ta ca 3 veckor att byta cd-rom jäven! Så jag gick å köpte mig en instället =(

Anmäl den typen av bemötande till Konsumentombudsmannen, KO.
Ger de dig garantier som kund som de sen inte håller begår de ett lagbrott. Var tuff tillbaka. Företag av den här sorten lever finfint på att småjävlas och "trötta ut" kunderna. Säg ifrån! Ni har rätt enligt lag!

Äsch de är ett avslutat kapitel.. När farsan slutade på sitt jobb som vi "lånat" datorn av så lämnade jag kvick tillbaka den och gick å köpte mig Dual athlon istället. Aldrig mer Dell iaf! De va nog prestandamessigt den sämsta datorn jag någonsin haft 🙁 Och supporten va juh inte direkt något att hänga i granen.
Dock hade jag som tur va sparat den trasiga cd-romen så den fick dom tillbaka 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 354
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL