Varning för Misco.se|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Varning för Misco.se
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 21, 2007 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill bara varna för sajten Misco.se
Ett datorköp har dragit ut på tiden hos dem rejält, inte bara pga dem, jag har under denna tiden även bytt produkter flitigt. Men ofta har de sagt att de haft en produkt hos en leverantör så har man bytt till den men sen har de inte kunnat få hem varan. Vilket ytterligare dragit ut på tiden.

Nu har de tydligen tröttnat på mig och vägrar ens o svara på mail. Inte hört från dem på 10 dagar. Jag vet inte ens om köpet fortfarande gäller.
Märkigaste butik jag vart med om. Här har kunden alltid fel.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
Member Since:
February 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1152753
August 21, 2007 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag var också med om liknande för ett tag sedan. Efter ett tag (nån månad) så skickade jag hotfulla mail. Fick inget svar. Till slut hotade jag med polisanmälan. Då blev det lite fart i maskineriet :). Fick delarna några dagar senare.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1152757
August 21, 2007 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

köpte en router där. efter ett tag gick den sönder. Misco ville inte veta av den, de hänvisade direkt till D-Link istället

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1152762
August 21, 2007 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

MacDaddy wrote: Vill bara varna för sajten Misco.se
Ett datorköp har dragit ut på tiden hos dem rejält, inte bara pga dem, jag har under denna tiden även bytt produkter flitigt. Men ofta har de sagt att de haft en produkt hos en leverantör så har man bytt till den men sen har de inte kunnat få hem varan. Vilket ytterligare dragit ut på tiden.

Nu har de tydligen tröttnat på mig och vägrar ens o svara på mail. Inte hört från dem på 10 dagar. Jag vet inte ens om köpet fortfarande gäller.
Märkigaste butik jag vart med om. Här har kunden alltid fel.

Har du betalt något till dem?
Hur långt tid pratar du? 1 vecka? 1 månad?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
Member Since:
May 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1152777
August 21, 2007 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.prisjakt.nu/butiksi......php?f=131

Fler som är missnöjda. Så går det väl när butiker gör allt för att pressa priser och låter det gå ut över servicen.

Moxica
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
Member Since:
May 14, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1152782
August 21, 2007 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Sånt här tyder ofta på att butiken håller på att gå omkull. Ägarna hinner inte med, har inte tid med pappersexercisen, har inte råd att anställa personal, har inte råd att betala leveratörsfakturor, kanske har skattmasen efter sig, får inga nya leveranser förrän tidigare fakturor är betalda, osv. Hur förklarar de sånt för en kund? Det gör de inte, de förhalar och skyller på omständigheter, sedan ignorerar de kunden och hoppas på att nån annan kund ska komma in och spendera stort. Det blir en strutslösning av det, stoppa huvudet i sanden. Syns inte problemen finns de inte..

Jag hävdar inte detta gäller just denna butik eller just denna gång, men man bör rent allmänt vara på sin vakt när butiker gör såhär. Betala inget i förskott.

Nån som sitter på ett par nummer av justitia och kan kolla betalningsanmärkningar på det företaget? Då ser man ju hur det ligger till.

jeslun
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
Member Since:
August 27, 2007
sp_UserOfflineSmall Offline
1153500
August 27, 2007 - 6:12 am
sp_Permalink sp_Print

Bäste kund!
Jag ber om ursäkt att detta ärende dragit ut på tiden. Den regniga sommaren har gjort att kundtillströmningen varit mycket stor vilket gjort att vi tyvärr i bland fått långa svarstider på vår kundtjänst.
Då du valt att betala via räntefri avbetalning är det administrativt bökigt att göra förändringar i beställningen efter att den är lagd, vilket gjort att leveranstiden dragit ut på tiden. Nu är i alla fall din beställning komplett för leverans och vår kundtjänst kommer att ta kontakt med dig för att se om du fortfarande vill ha dina varor.

Jesper Lundqvist, Misco

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
Member Since:
August 21, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1153572
August 27, 2007 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

För den ene funkade det med polisanmälan, för den andre funkade det med en sur tråd på NH 😛

//Gorian

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 352
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL