November 26, 2002
Jag vill bara lägga in en varning för denna butik.
Jag beställde en trådlös telefon från dom med förbetalning. När produkten kommer, i rätt originalförpackning, så är det en begagnad telefon av tidigare modell i lådan. Dom har skickat mig ett retur exemplar som en annan kund har returnerat (av annan modell - sämre) och inte ens brytt sig om att lägga i produkten rätt inslagen i förpackningen utan lagt in sakerna i en plastpåse som dom lagt i lådan.
Dom har tagit på sig att byta ut den mot en ny, fattas väl bara annat. Men dom skickar mig först en returlåda att skicka in den gamla i för att sedan skicka mig en ny. Efter att dom fått in den begagnade telefonen så tar det minst 5 dagar innan dom skickar mig en ny. Detta enligt deras kundtjänst.
Bör tilläggas att på deras hemsida kan man maila in klagomål och dom lovar att besvara dessa samma dag om man mailar in före 15.00 annars samma dag. Efter att ha väntat 2 dagar så fick jag ringa in och sitta i telefonkö i 20 minuter.
Tänk dig för innan du handlar av dom!
July 18, 2003
hehe,. men go-on i luleå då.. jag hatar dom.. har min dator därifrån,.. typ.. första gången jag kommer dit (och jag bor 5mil därifrån så det tar ett tag att komma dit): jag: har ni fixat ihop min dator än?, dom: nej,. men kom om 2dar, då har vi fixat det, jag: ok,kommer tebax då | 2dar senare: jag: hej,. min dator,.. är den färdig nu, dom(chefen): nej. men jag kan lova dig att den är färdig imorrn |
dan efter, just innan dom ska stänga: jag: hej,.. min dator,. är den färdig nu?!, chefen-igen: nej,.. det tar en vecka till, jag: men du lovade att den skulle vara klar idag, chefen: det har jag adrig sagt!, jag: påstår att du jag står här och ljuger eller?, chefen: jag har aldrig sagt det, så JA,.. (och det var xakt samma person,.., cp-butik2k3), sen 13dar senare får jag äntligen datorn,. och med ett gf2 mx200 (skulle varit mx400),. då orkade jag inte prata med dom där cpna en gång till och fixa ett gf3 ti200 från datorbutiken
October 18, 2001
John_lz wrote: Jag vill bara lägga in en varning för denna butik.
Jag beställde en trådlös telefon från dom med förbetalning. När produkten kommer, i rätt originalförpackning, så är det en begagnad telefon av tidigare modell i lådan. Dom har skickat mig ett retur exemplar som en annan kund har returnerat (av annan modell - sämre) och inte ens brytt sig om att lägga i produkten rätt inslagen i förpackningen utan lagt in sakerna i en plastpåse som dom lagt i lådan.
Dom har tagit på sig att byta ut den mot en ny, fattas väl bara annat. Men dom skickar mig först en returlåda att skicka in den gamla i för att sedan skicka mig en ny. Efter att dom fått in den begagnade telefonen så tar det minst 5 dagar innan dom skickar mig en ny. Detta enligt deras kundtjänst.
Bör tilläggas att på deras hemsida kan man maila in klagomål och dom lovar att besvara dessa samma dag om man mailar in före 15.00 annars samma dag. Efter att ha väntat 2 dagar så fick jag ringa in och sitta i telefonkö i 20 minuter.
Tänk dig för innan du handlar av dom!
Ehhh!!
Låter som om du fick bra service så vad fan klagar du på?
November 26, 2002
Bra service???
- Jag får en begagnad telefon.
- Dom svarar inte på mitt mail.
- Sitter i telefonkö i 20 minuter.
- Ska nu vänta på returpaket från dom för att sedan posta in den gamla och sedan vänta minst 5 arbetsdagar innan dom skickar den nya.
-> Ska vi gissa att det tar 14 dgr innan jag har den nya hemma?
Om detta var pga att produkten var trasig - ok! Men dom skickade mig en använd telefon av äldre modell.
Är det bra service?? Här jag jobbar kör vi med "spare-in-the-air". Om produkten går sönder så samtidigt som du postar den trasiga delen med mottagarfrakt så postar vi den nya. Du skickar med posten och vi med DHL - framme samma dag inom sverige om vi postar före 12.
September 23, 2002
Inget fel på netonnet.se har själv beställt ett komplett "hembio" paket av dem, med TV, dvd, receiver, högtalare osv.
Allt uppburet i lägenheten.
Självklart förstår jag dig och det är tråkigt att få begagnade prylar, helt klart ytterst dåligt, men för det mesta är dem jävligt bra att ha o göra med.
June 20, 2002
drotz2000 wrote: Tjo!
Jag tycker fortfarande att du fått bra service.
Är bra av dom att dom inte låter dig betala frakten som så många andra företag gör. Sen att sitta i kö 20 minuter HJÄLP vad lång tid.
Vilken del är det du inte förstår...???
Han har beställt en ny telefon och fått en begagnad som dessutom är av en sämre modell...
Kan väl aldrig vara bra service på något sätt...
Om du beställer och betalar för en sprillans ny P4 3.0GHz- burk från t.ex. Komplett, och det kommer hem en begagnad 2.4GHz-burk, tycker du fortfarande att det är bra service...???
Han har inte fått vad han har beställt och betalat för...
1 Guest(s)