January 13, 2005
Om du tänker beställa från shg.biz begrunda följande först.
Jag beställde datorprylar.
Fick (snabbt) det jag beställt men varorna var trasiga vid leverans.
Kontaktade shg via telefon och fick veta att man skulle skicka med postens kvitto för att få pengarna tillbaka för frakten. ( Det står ingenting om detta på shg:s hemsida, dom vill tydligen inte att folk ska göra det. )
Skickade med företagspaket framme för 12 nästa dag.
9 dagar senare påstår shg att dom mottagit paketet, kvittot som jag skickade med saknas då.
Detta meddelas inte utan det har jag fått veta långt senare.
Varan är nu restnoterad i 2 månader, detta meddelas inte heller utan när jag efter ett par veckor saknar mina varor och kontaktar shg får jag veta det.
Får då varan utbytt mot en ny billigare vara.
Har fått varan men pengarna för frakt och mellanskillnad verkar vara svårare att få.
Har efter flera kontakter fått en del av summan men inget som överensstämmer med varken frakt eller mellanskillnad.
Har kontaktat shg flera gånger efter det men dom har helt slutat att svara på e-post.
Så slutsats: Dom e billiga men det kan bli dyrt om man har otur.
Mitt tips till er alla är att handla i någon annan butik som har bättre support och kan räkna.
August 6, 2004
jag har oxå beställt från shg.biz, visst första gången jag beställed ngt gick leveransen och allt bra, men när jag beställde en cpu kom den i en liten antistat påsen,inget antistat skum, och en pin va böjd. Som tur va funkade den. Puuuh!
Jag tänker nog kanske fortsätta köpa saker där, dock endast moddprylar och sånt som inte "kan" gå sönder i posten, såsom kabelstrumpor etc.
Bra att du uppmärksammade detta.
/ Jakob
December 5, 2004
Jag beställde min 3000+ från shg. Leveransen gick förhållandevis snabbt. Fruktar alltid att det ska vara något fel på paketet för det brukar alltid vara sånt jäkla krångel när man ska skicka tillbaka varor till denna sortens internet-butiker.
Om jag vore du hade jag ju ringt sverker olofsson som någon sa tidigare. Sen ska de få veta att de lever 😉
January 21, 2005
Fattar ni inte att han har hittat på det hela för att smutskasta företaget för något som han inte är nöjd med?Finns hur många som helst som håller på med detta.
February 12, 2003
Fluffy-141 wrote: Fattar ni inte att han har hittat på det hela för att smutskasta företaget för något som han inte är nöjd med?Finns hur många som helst som håller på med detta.
Du inser att du länkat till swec, va?
Och vad fan skulle han hitta på det för?
Du tror att alla företag sköter sig, du äger bergis dp...:roll:
September 1, 2002
Mean Machine wrote: [quote=Fluffy-141]Fattar ni inte att han har hittat på det hela för att smutskasta företaget för något som han inte är nöjd med?Finns hur många som helst som håller på med detta.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=4ca1cee35073c9d9dacc59856056afec&threadid=403926
January 21, 2005
Mean Machine wrote: [quote=Fluffy-141]Fattar ni inte att han har hittat på det hela för att smutskasta företaget för något som han inte är nöjd med?Finns hur många som helst som håller på med detta.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=4ca1cee35073c9d9dacc59856056afec&threadid=403926
nehe det menar du inte?Har jag verkligen gjort det?
Tänk efter lite.Datorn byggs ihop ifrån lösa komponenter?Varför skulle dom fylla på vatten i systemet för?Det är väl fan kundens göra.
Tror du på det han berättar så är du garanterat lättlurad!
Snacka inte om något som du inte vet något om!Du är ute på jävligt jupt vatten just nu bara så du vet det! 👿 👿 👿 👿 👿
October 25, 2003
Fluffy-141 wrote: [quote=Mean Machine][quote=Fluffy-141]Fattar ni inte att han har hittat på det hela för att smutskasta företaget för något som han inte är nöjd med?Finns hur många som helst som håller på med detta.
Tänk efter lite.Datorn byggs ihop ifrån lösa komponenter?Varför skulle dom fylla på vatten i systemet för?Det är väl fan kundens göra.
Snacka inte om något som du inte vet något om!Du är ute på jävligt jupt vatten just nu bara så du vet det! 👿 👿 👿 👿 👿
Ojojoj 😀
-väntar ivrigt på Mean Machines svar-
February 12, 2003
Fluffy-141 wrote: [quote=Mean Machine][quote=Fluffy-141]Fattar ni inte att han har hittat på det hela för att smutskasta företaget för något som han inte är nöjd med?Finns hur många som helst som håller på med detta.
Haha, det var det. Du är han Sushi Liu eller vad han heter som äger dp, du kan inte använda mellanslag efter punkt, och sen när du får för dig att använda enter gör du det två gånger.
Men frågan kvarstår:
VAD I HELVETE SKULLE HAN LJUGA FÖR?!?
Sen om du skulle vilja ha en gnutta respekt kunde du iaf stava rätt, nu höll jag på att snubbla på tangentbordet och kalla dig för något opassande, men jag hoppas du hinner före, med din "bevisning".
EDIT: Ta och kom med ett svar på min fråga om du vill ha nåt vettigt tillbaka.
Eller håll dig till swec.
January 21, 2005
Mean Machine wrote: [quote=Fluffy-141][quote=Mean Machine][quote=Fluffy-141]Fattar ni inte att han har hittat på det hela för att smutskasta företaget för något som han inte är nöjd med?Finns hur många som helst som håller på med detta.
Haha, det var det. Du är han Sushi Liu eller vad han heter som äger dp, du kan inte använda mellanslag efter punkt, och sen när du får för dig att använda enter gör du det två gånger.
Men frågan kvarstår:
VAD I h*****e SKULLE HAN LJUGA FÖR?!?
Sen om du skulle vilja ha en gnutta respekt kunde du iaf stava rätt, nu höll jag på att snubbla på tangentbordet och kalla dig för något opassande, men jag hoppas du hinner före, med din "bevisning".
EDIT: Ta och kom med ett svar på min fråga om du vill ha nåt vettigt tillbaka.
Eller håll dig till swec.
SMUTSKASTNING AV FÖRETAGET? Men du är väl för dum för att veta vad det är?
Är jag Peter Liu?Har du några som helst jävla bevis på det?Nej det har du inte så säg inte saker innan du har bevis på det. Nog för att jag heter Peter i förnamn men jag är garanterat ingen guling i alla fall.
HUR JAG SEDAN SKRIVER DET ÄR MITT PROBLEM FAN INTE DITT
January 21, 2005
Snowman89 wrote: mean machine- tror du seriöst dom skulle fylla på vatten i vattenkylningen innan dom skickar grejerna?
jag har beställt från shg.biz 1 gång super pris och fick grejerna dagen efter
Tack någon som fattar 😉 Har själv beställt från dom 2 gånger bra pris(ibland) och bra packat 😉
December 3, 2003
Blir fan mörkrädd när jag ser hur många som bara köper nåt som skrivs rakt av, utan någon som helst koll på källan...
Om ni läser Swec-tråden det länkas till så påstår killen att komponenter INNE I DATORN var SÖNDERSLAGNA, och hela chassit vattenfyllt, UTAN att det syntes utanpå chassit.
Så ni tror då alltså på fullt allvar att SHG skulle ha smashat sönder grejerna och/eller skickat iväg begagnade/defekta prylar, samt fyllt vattensystem med vatten?
Okej.....
Dessutom har killen gjort ett enda inlägg här, och det var den här tråden. Inte för att det behöver betyda nåt, men med tanke på det han skrivit här o på swec verkar han ha tagit sig an en smutkastningskampanj.
May 21, 2004
Tror hederlig på att företaget i fråga är ett bra o seriöst företag =)
Tror inte ett dugg på det "looc" säger, och ev "Jonas Da Man". Kanske rent av samma person (låter ganska logiskt :)...
Iaf, recensioner från 64bits .
Letade recensioner från pricerunner också men fick se i min hast detta lilla trevliga inlägg 😉 -> "pricerunner", Edit -> även på 64bits 😉
/ Jonas
1 Guest(s)