Varning för shg.biz|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Varning för shg.biz
bran
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
sp_UserOfflineSmall Offline
830926
January 27, 2005 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja jag säger då det.. killen gör ett inlägg på varje forum han kommer över o medverkar sen inte i tråden nåt mer.

Förstår fortf inte hur folk köper det med hull o hår "Okej då avbokar ja mina beställningar därifrån", trots att en överäldigande majoritet har det funkat finfint för.
Visst han KANSKE talar sanning, men jag tycker iaf att allt det han skrivit o sen inte skriver nåt mer i trådarna pekar på att han snackar skit.

looc
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
831032
January 27, 2005 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

pumping_iron wrote: Tror hederlig på att företaget i fråga är ett bra o seriöst företag =)

Tror inte ett dugg på det "looc" säger, och ev "Jonas Da Man". Kanske rent av samma person (låter ganska logiskt :)...

Mitt inlägg har ingenting med Jonas Da man eller kylsystem att göra.
Det som jag skriver är sant och jag var inte ute efter någon diskussion utan vill bara att så många som möjligt skulle ta del av en varning och tänka sig för innan man beställde från shg.biz.

Det som har hänt har hänt och jag har fortfarane inte fått dom utlovade pengarna utan bara otroligt korkade borförklaringar.

Sanca
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 308
831077
January 27, 2005 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilken epost adress har sverker?

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
831098
January 27, 2005 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Sverker från PLUS i SVT?
http://svt.se/svt/jsp/Crosslin.....jsp?d=7792 :<
Eller, [email]sverker.olofsson@svt.se[/email]

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
831133
January 27, 2005 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag förstår då ingenting, var har någon sagt nånting om vatten?
Ge mig en länk så kanske jag förstår bättre...

Kontrast
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
831417
January 28, 2005 - 12:29 am
sp_Permalink sp_Print

Men herre min gud.

Är det så svårt att hålla två olika saker skillda,

"Jonas Da Man" Snackar ren gojja (har då aldrig hört någonstans som fyller systemet med vatten innan det skickas, resterande låter som lika mycket ljug det med.)

"looc" Behöver väll förända in i brungången inte ha något att göra med "Jonas Da Man".

"looc" talar förmodligen sanning, den historian han berättar låter ju något trovärdigare & jag förstår inte varifrån all denna enorma misstro kommer ifrån...men om han smörar på mé lite extra kritik vet jag ej, om jag hadde varit med om samma sak som honom hadde jag nog skrivit om det i många forum, så att alla kan ta del av informationen.

"Mean Machine" > har du vart borta ifrån dagis för länge eller vad är det med dig?

& "Fluffy-141" > sluta skicka helt värdelösa länkar & anklaga "looc" för något som du inte har några som helst bevis för.

Ska moddsen behöva agera dagis-mammor
Ffs ta er i kragen.

//Kontrast

Fluffy-141
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 301
833178
January 31, 2005 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Kontrast wrote: Men herre min gud.

Är det så svårt att hålla två olika saker skillda,

"Jonas Da Man" Snackar ren gojja (har då aldrig hört någonstans som fyller systemet med vatten innan det skickas, resterande låter som lika mycket ljug det med.)

"looc" Behöver väll förända in i brungången inte ha något att göra med "Jonas Da Man".

"looc" talar förmodligen sanning, den historian han berättar låter ju något trovärdigare & jag förstår inte varifrån all denna enorma misstro kommer ifrån...men om han smörar på mé lite extra kritik vet jag ej, om jag hadde varit med om samma sak som honom hadde jag nog skrivit om det i många forum, så att alla kan ta del av informationen.

"Mean Machine" > har du vart borta ifrån dagis för länge eller vad är det med dig?

& "Fluffy-141" > sluta skicka helt värdelösa länkar & anklaga "looc" för något som du inte har några som helst bevis för.

Ska moddsen behöva agera dagis-mammor
Ffs ta er i kragen.

//Kontrast

Värdelöst läs då detta.

"Jonas Da Man,

Jag vill bara meddela att shg.biz suger hårt.

Jag beställde en utav deras Ultraline datorer, och när jag väl fick den var det så mycket vatten i den att man skulle kunnat BADA i den.
Så efter 36 timmar med två bordsfläktar igång som båda stod på och luftade hela datorn, startade jag till slut datorn.
Det första jag fick se var att vattensystemet var i princip begagnat, ledningarna var fulla med skit - så jag fick ägna nästan 5 timmar åt att rensa hela vattensystemet innan jag ens kunde STARTA datorn.

Sen kom nästa problem, och det handlade om hårddiskar.
Ena hårddisken var helt sönderslagen. Kabeln och Kontakten ifrån PSU:n var trasig i gotset, och även hårddiskens kontakter var trasiga i godsen.
Kanske inte låter så farligt, men resultatet var att hårddisken inte gick att använda över huvud taget, eftersom det inte gick att koppla in kontakterna.

För övrigt har vi försökt ringa support, och de har endast svarat 1 gång - på ungefär en vecka.
(Kan ju nämna att jag då pratade med DANSK support - och de kunde inte hjälpa mig över huvud taget.)

Så om du köper en färdigbyggd dator ifrån dem, så råder jag dig till att tänka om. Personligen tycker jag att shg.biz är det sämsta företag jag någonsin har hittat - jag börjar tro att det är en enda snubbe som driver allt ihopa, och som bygger datorerna hemma i sitt garage - och sedan skickar ut till allmänheten.

Så nej, sanna mitt ord - spara pengarna, och köp delar istället - shg.biz går inte att lita på.

M v H,
Christer Fredholm"

Jag köper ju inte det där för 5 öre. Har ju själv handalt där x antal gånger utan något strul.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 313
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL