VARNING FÖR TBH.SE|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
VARNING FÖR TBH.SE
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1184987
March 13, 2008 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kanske borde lägga din energi på kontakter med företaget du har problem med i stället för att lusa ner diverse forum med en massa skit att dom är vrånga p.g.a din brist på folkvett och diplomati?
Jag har själv råkat ut för felskickningar och andra RMA-ärenden, men inte fasen tror jag det hade hjälpt mej med mitt problem ifall jag lagt krutet på att gråta ut på olika forum..
Väx upp och ta kontakt med butiken igen, och använd gärna en trevlig ton så ska du se att det löser sej.

Jag misstänker att det är många med mej som ledsnat på alla obefogade varningar och uppmaningar om bojkott av vissa butiker bara p.g.a sitt dåliga sätt att uttrycka sej i samband med kontakter med random butik.
"Var mot din nästa såsom du vill att din nästa skall vara mot dej" typ..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

a01marev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 287
1184990
March 13, 2008 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

De som sitter på supporthantering tjänar väl runt 10-15k i månaden. De sliter knappast röven av sig pga någon otrevlig kund.

Visst, resonemanget är att man kontaktar ett företag och att företaget skall agera utifrån kundens bästa. Men i verkligheten med supportärenden sitter det en underbetald(?) person som inte har en brinnande själ för företaget, utan gör det enbart för lönen.

Jag har själv jobbat med support när jag pluggade som extrajobb, och det är inte allt för hög arbetsmoral som florerade där iaf. Jobbet gjordes, men det var väl allt.

Så efter de erfarenheterna som jag fick där, så var det att slicka röv för supporten och kasta skit på ngn som faktiskt har något att säga till om. För supporten bryr sig inte om folk som är missnöjda.

NysoO
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
1184991
March 13, 2008 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Du kanske borde lägga din energi på kontakter med företaget du har problem med i stället för att lusa ner diverse forum med en massa skit att dom är vrånga p.g.a din brist på folkvett och diplomati?
Jag har själv råkat ut för felskickningar och andra RMA-ärenden, men inte fasen tror jag det hade hjälpt mej med mitt problem ifall jag lagt krutet på att gråta ut på olika forum..
Väx upp och ta kontakt med butiken igen, och använd gärna en trevlig ton så ska du se att det löser sej.

Jag misstänker att det är många med mej som ledsnat på alla obefogade varningar och uppmaningar om bojkott av vissa butiker bara p.g.a sitt dåliga sätt att uttrycka sej i samband med kontakter med random butik.
"Var mot din nästa såsom du vill att din nästa skall vara mot dej" typ..

Det är klart att jag i första hand lägger energin på att kontakta företaget. Sedan kan man, om man vill, upplysa folk om hur man kan bli bemött. Jag har insett att jag kan ha varit lite snabb i käften, ja. Men samtidigt ska jag inte behöva bli nekad den rätt jag har som konsument. Det kan ge en baktanke till vad företaget kan vara "kapabla" till, även i andra kanske mildare situationer, där av varningen.

Raufen
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
1184993
March 13, 2008 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

håller med ilg@dd (för en gångs skull). du borde snarare tacka butiken för att du får dig en tankeställare och kanske lär dig att vara trevlig i dina bemötanden eller åtminstone saklig. förväntar du dig att en butik ska ha 0% felmarginal? Dom kanske inte har lagen på sin sida när dom nekar dig retur, men kanske moralen?

Kamikazepilot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
1185002
March 14, 2008 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

Stackars killen i butiken. Hade det varit jag hade du fått minst lika otrevlig mail tillbaka.
Alla kan göra fel. Tex gjorde du felet Nyso iom att du anklagade en helt ovetande säljare som med ALL sanolikhet inte har plockat din beställning att ha försökt "lura" dig.
Man kommer långt med lite ödmjukhet.

Lehto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1158
1185008
March 14, 2008 - 8:22 am
sp_Permalink sp_Print

Varför ringer du inte dit? Det brukar ju oftast gå mycket smidigare när man väl ringer dit och förklarar hur det ligger till.
Och oftast behöver man inte häller vräka ur sig massa otrevligheter för oftast så hör dom nog på rösten att man är irriterad/upprörd.

NysoO
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
1185057
March 14, 2008 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

"Jag har nu fått ett trevligt mail från TBH.se där dom skriver att dom fick fel möss i leveransen från Steelseries, så det verkar inte vara deras fel. Dom skriver även att dom har skickat en fraktsedel omgående så det bådar ju gott. Även en ursäkt från deras sida kom med. Verkar som det blir ett gott slut ändå, så tråden kan om inte annat raderas / låsas då den inte längre är befogad."

Tog direkt från swec-tråden då samma sak gäller här.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1185106
March 14, 2008 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Skönt att det löste sig och de insåg vikten av att ge kunden rätt.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 334
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL