Du kanske borde lägga din energi på kontakter med företaget du har problem med i stället för att lusa ner diverse forum med en massa skit att dom är vrånga p.g.a din brist på folkvett och diplomati?
Jag har själv råkat ut för felskickningar och andra RMA-ärenden, men inte fasen tror jag det hade hjälpt mej med mitt problem ifall jag lagt krutet på att gråta ut på olika forum..
Väx upp och ta kontakt med butiken igen, och använd gärna en trevlig ton så ska du se att det löser sej.
Jag misstänker att det är många med mej som ledsnat på alla obefogade varningar och uppmaningar om bojkott av vissa butiker bara p.g.a sitt dåliga sätt att uttrycka sej i samband med kontakter med random butik.
"Var mot din nästa såsom du vill att din nästa skall vara mot dej" typ..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 31, 2004
De som sitter på supporthantering tjänar väl runt 10-15k i månaden. De sliter knappast röven av sig pga någon otrevlig kund.
Visst, resonemanget är att man kontaktar ett företag och att företaget skall agera utifrån kundens bästa. Men i verkligheten med supportärenden sitter det en underbetald(?) person som inte har en brinnande själ för företaget, utan gör det enbart för lönen.
Jag har själv jobbat med support när jag pluggade som extrajobb, och det är inte allt för hög arbetsmoral som florerade där iaf. Jobbet gjordes, men det var väl allt.
Så efter de erfarenheterna som jag fick där, så var det att slicka röv för supporten och kasta skit på ngn som faktiskt har något att säga till om. För supporten bryr sig inte om folk som är missnöjda.
January 11, 2005
ilg@dd wrote: Du kanske borde lägga din energi på kontakter med företaget du har problem med i stället för att lusa ner diverse forum med en massa skit att dom är vrånga p.g.a din brist på folkvett och diplomati?
Jag har själv råkat ut för felskickningar och andra RMA-ärenden, men inte fasen tror jag det hade hjälpt mej med mitt problem ifall jag lagt krutet på att gråta ut på olika forum..
Väx upp och ta kontakt med butiken igen, och använd gärna en trevlig ton så ska du se att det löser sej.Jag misstänker att det är många med mej som ledsnat på alla obefogade varningar och uppmaningar om bojkott av vissa butiker bara p.g.a sitt dåliga sätt att uttrycka sej i samband med kontakter med random butik.
"Var mot din nästa såsom du vill att din nästa skall vara mot dej" typ..
Det är klart att jag i första hand lägger energin på att kontakta företaget. Sedan kan man, om man vill, upplysa folk om hur man kan bli bemött. Jag har insett att jag kan ha varit lite snabb i käften, ja. Men samtidigt ska jag inte behöva bli nekad den rätt jag har som konsument. Det kan ge en baktanke till vad företaget kan vara "kapabla" till, även i andra kanske mildare situationer, där av varningen.
December 2, 2004
håller med ilg@dd (för en gångs skull). du borde snarare tacka butiken för att du får dig en tankeställare och kanske lär dig att vara trevlig i dina bemötanden eller åtminstone saklig. förväntar du dig att en butik ska ha 0% felmarginal? Dom kanske inte har lagen på sin sida när dom nekar dig retur, men kanske moralen?
November 19, 2007
Stackars killen i butiken. Hade det varit jag hade du fått minst lika otrevlig mail tillbaka.
Alla kan göra fel. Tex gjorde du felet Nyso iom att du anklagade en helt ovetande säljare som med ALL sanolikhet inte har plockat din beställning att ha försökt "lura" dig.
Man kommer långt med lite ödmjukhet.
January 11, 2005
"Jag har nu fått ett trevligt mail från TBH.se där dom skriver att dom fick fel möss i leveransen från Steelseries, så det verkar inte vara deras fel. Dom skriver även att dom har skickat en fraktsedel omgående så det bådar ju gott. Även en ursäkt från deras sida kom med. Verkar som det blir ett gott slut ändå, så tråden kan om inte annat raderas / låsas då den inte längre är befogad."
Tog direkt från swec-tråden då samma sak gäller här.
1 Guest(s)