November 4, 2001
...en stungun? Tror ni den kommer igenom tullen till sverige eller kan man få tag på en här i sverige?
Jag vill ha typ en sån här med 625 000 volt
http://www.safetygearhq.com/st.....ter625.htm
ifall "nån jävel" skulle skulle komma och köra på ens kanot...
//chrippaz
November 4, 2001
Mo2ge wrote: Varva ner lite grabben, det är sådana som du som accelererar det våldssamhälle vi lever i!!!
Och den kommentaren kan du fälla eftersom du känner mig så väl... eller hade du bara lärt dig ett nytt ord som du kände för att använda?
Shlumpen: Jaja, vafan jävla det stora blå kan ju få vilken koffeinmissbrukande idiot som helst att somna 😛
December 26, 2002
Förmodligen kommer den igenom tullen förutsatt att paketet inte ser misstänkt ut och att det inte står "Stun Gun" på det. 🙂 Köp en mindre istället bara jobbigt med stora grejer, de mindre ger ändå en trevlig effekt. Och nej, eftersom dem är olagliga i Sverige så blir det nog svårt att få tag på en.
November 4, 2001
Såg precis Om jag vänder mig om med en kompis och vi garvade rätt rejält "100 000 volt", men sen när jag fick tänka efter några sekunder kom jag på att det inte var omöjligt och försökte förklara för honom... När filmen var slut kollade vi lite på internet, typ lite grundläggande hur det fungerade och vad det fanns för olika versioner, typ vatten och luftburna stunguns etc.
Verkar dock rätt så kul att skaffa och testa hur det känns men när jag läste detta verkar det mindre kul "Den förbjöds på goda grunder eftersom man misstänker att den ger obotliga skador som uppträder först efter lång tid. "
Vet någon om detta är sant.
Köper man en med ganska låg volt typ 50 000 eller nått borde det inte vara så farligt tänker typ steve-o som använde den flera gånger på sig själv (i high chaparall) utan att verka förlora kontrollen över muskler eller dylikt, dock vet man ju inte ifall det var på riktigt eller hur stark deras var.
Så min fråga är, är det farligt för kroppen?
//chrippaz
EDIT: Hade inte tänkt använda som självförsvar bara som en kul grej...
December 26, 2002
Ja den är farlig, men det beror på var på kroppen man använder den. Om du drar den i nacken ett tag så är det stor risk att du dör. Drar du den i benet så blir det ungefär som kramp, man kan inte röra sig på 20 min. 🙂 Rekommenderar inte att ni testar den på er själva, även om det kanske inte är farligt att dra den i benet.
November 4, 2001
videfix wrote: Varför köpa ?? Bygg en själv. Mycke roligare. En tändspole, ett fett batteri å möjligen några kondingar är allt som behövs
Ett fett batteri? Till alla jag sett på internet har det räckt med 1 9V och ju starkare de blir ju fler 9V batterier, typ upp till 3st.
Nej jag vill hellre köpa en.
February 4, 2003
videfix wrote: Varför köpa ?? Bygg en själv. Mycke roligare. En tändspole, ett fett batteri å möjligen några kondingar är allt som behövs
Jag antar att du vet själv, eftersom en del hjärnceller verkar ha gått förlorarade.
Man bygger inte en sån mojäng själv, som transformerar upp strömmen till "farligheter". Om man inte vet så bra, så ska man inte pilla med saker som kan döda dig.
Om man promt måste ha, så köp en. Tillverka inte en som är betydligt mer farlig.
November 4, 2001
smurfen87 wrote: [quote=videfix]Varför köpa ?? Bygg en själv. Mycke roligare. En tändspole, ett fett batteri å möjligen några kondingar är allt som behövs
Jag antar att du vet själv, eftersom en del hjärnceller verkar ha gått förlorarade.
Man bygger inte en sån mojäng själv, som transformerar upp strömmen till "farligheter". Om man inte vet så bra, så ska man inte pilla med saker som kan döda dig.
Om man promt måste ha, så köp en. Tillverka inte en som är betydligt mer farlig.
Nja sen är den ju inte direkt snygg om man inte lägger ner mycket jobb.
http://www.jesper.nu/annat/tipsotrix/stungun.txt
Hoppas du menade 9V när du skrev "fetingbatteri"... Fan läskigt om man kopplar typ ett mc/bil batteri då lär man ju lätt dö...
February 16, 2004
Nja batteriet har inte så stor skillnad på hur "stark" den är. Sen är ju inte endast volten som gör dem stark. Men att göra en ofarlig är att ta en spole ett batteri när du bryter spänningen så kommer det en pik som är oändligt stor. Detta var lite dåligt förklarat men alla som jobbar med el vet hur det funkar.
1 Guest(s)