May 5, 2002
Ahh, det börjar röra på sig!!!
Jag kollade på datorbutiken.com bara för nån dag sen och då hade dom det inte, det måste ha kommit nyligen.
Lite dyrt kanske, men antagligen billigare ( och enklare) än att köpa från USA.
Nu gäller det bara att hitta en lämplig låda och nätagg också, man vill ju inte ha ett ljudlöst 17x17 cm kort och stoppa in det i en midi tower låda med 300W nätagg med jättefläkt.
Förhoppningsvis börjar någon i sverige snart sälja nåt i den har stilen http://www.idot.com/TheStore/D.....;Cate.id=3
May 5, 2002
On 2002-05-05 17:10, Ranta wrote:
Bygg lådan själv!
Jag har funderat på det, jag såg ett inlägg på viahardwares forum att bygde om en gammal CD spelare. Skulle antagligen bli skitbra, man vill ju att den skall passa in i stereoanlägningen. Återstår att hitta ett tyst litet nätaggregat, och en gammal CD spelare till rimligt pris.
Bygga själv helt från scratch har jag nog tyvär varken verktyg eller kunskap, jag var ingen klippa i slöjden.
Fas det vore jävligt coolt med en låda i solid alluminium med utfrästa hål för kopplingar och lysdioder .
Jag är mer mjukvaru kille, tänkte fixa till ett juste meny system för styrning via fjärrkontroll.
Vet någon föresten någon var man kan få tag en IR motagare billigt. Tydligen finns det speciella portar (FIR och CIR) på kortet, fast i manualen står det att dom inte är standard vad det nu kan innebära.
October 14, 2001
On 2002-05-05 17:22, TornjörnM wrote:
Vet någon föresten någon var man kan få tag en IR motagare billigt. Tydligen finns det speciella portar (FIR och CIR) på kortet, fast i manualen står det att dom inte är standard vad det nu kan innebära.
2 Guest(s)