July 6, 2002
Tja,
Det är snart dags för en ny speldator för min del, hade tänkt köpa den via internet och köpa ett helt paket(orkar/kan inte plocka en ihop själv). Vilka sidor skulle ni rekommendera och vilka har ni erfarenhet med? Just nu står det i stort sett mellan komplett.se datorbutiken.com, shg.biz. Har ni några andra bra alternativ ? Kommer röra mig runt 17-18k om det spelar nån roll.
May 6, 2006
July 6, 2002
Hittar inte några bra speldatorspaket på dustin dock :/. Vem köper färdiga compaq datorer liksom enligt det jag sett/hört är dem jättedåliga väldigt ofta, jag menar siba säljer ju sånna. Kan ju iofs ha helt fel isåfall vill jag gärna att någon berättar det ^^. Är ju inte så insatt i vad som är bra nuförtiden, det var nice innan när man visste att Geforce 3 var bättre än Geforce 2 och 700 mhz är bättre än 400 mhz nu har dem ju dubbla kärnor o skit ;).
December 24, 2002
Kör på komplett.se eller dustinhome eller datorbutiken.
En tumregel är att aldrig beställa saker som inte finns i lager.
och i dagsläget definitivt köra på en Core 2 duo som val av processor..
och nu undrar jag ifall det är så att du inte orkar bygga ihop den själv eller om du bara inte orkar välja delarna själv?
April 3, 2007
Alltså...om jag vore dig...så skulle jag vänta med att köpa dator tills penryn kommer och ddr3 blir billigare/bättre....asså det kommer så mkt nytt nu....eller så väntar du på att de saker jag sa ovan kommer...för då kommer priserna på c2d bli billigare...osv.. 😉
Good LUck!
July 6, 2002
jonte_power wrote: Kör på komplett.se eller dustinhome eller datorbutiken.
En tumregel är att aldrig beställa saker som inte finns i lager.och i dagsläget definitivt köra på en Core 2 duo som val av processor..
och nu undrar jag ifall det är så att du inte orkar bygga ihop den själv eller om du bara inte orkar välja delarna själv?
1. Har aldrig byggt en dator själv
2. Har ingen aning om vilka delar som passa bra ihop/ är bra.
July 6, 2002
Hagiz wrote: Alltså...om jag vore dig...så skulle jag vänta med att köpa dator tills penryn kommer och ddr3 blir billigare/bättre....asså det kommer så mkt nytt nu....eller så väntar du på att de saker jag sa ovan kommer...för då kommer priserna på c2d bli billigare...osv.. 😉
Good LUck!
Sådär kan man iofs ofta säga när det gäller att köpa dator men jag förstår ändå vad du menar. Den datorn jag har nu köptes vid det perfekta tillfället. För övrigt så kommer nog köpet ske lite efter sommaren.
May 17, 2004
ja jag tycker nästan du ska bygga själv, vi hjälper dig gärna och nh's datorbuggar skola är mycket enkel att följa.
kolla tex här hur enkelt det är att installera ett grafikkort
https://www.nordichardware.se/.....38;page=25
(scrolla ner lite och kolla på film klippet)
September 27, 2005
Kolla denna tråd: --->LÄNK
Det Vitamin-C skriver är väldigt vettigt. Sen angående att bygga själv tror jag det är något det flesta klarar. Läst datorbyggargudien här på Nordichardware och kanske även någon annan stans (64bit.se) så fixar vilken normalbegåvad person som helst det. 😉
Lycka till hur du än gör. 🙂
EDIT: Awww vitamin-C han in i denna tråd med! :rollsmile:
EDIT2: :banghead:
May 17, 2004
jag tror ojdå råkade länka fel 😛
https://www.nordichardware.se/.....58050.html
tar du det systemet jag skrivit där och lägger till
Vista Home Premium så har du ett helt komplett system.
EDIT: MOAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
EDIT2: gjorde en avatar till dig evil santa, tog bilden från vgcats serien
[Image Can Not Be Found]
September 27, 2005
Vitamin-C:s signatur wrote: Det Vitamin-C skriver är väldigt vettigt
haha snygg signatur 😉 Får tänka mig för bättre hur jag formulerar mig i framtiden 🙂
skulle självklart stått: Det vitamin-C skrev i detta ytterst specifika fal i denna ytterst specifika fråga, utan att på något sätt vara allomfattande, var inte helt värdelöst 😉
May 17, 2004
ojdå wrote: [quote=Vitamin-C:s signatur]Det Vitamin-C skriver är väldigt vettigt
haha snygg signatur 😉 Får tänka mig för bättre hur jag formulerar mig i framtiden 🙂
skulle självklart stått: Det vitamin-C skrev i detta ytterst specifika fal i denna ytterst specifika fråga, utan att på något sätt vara allomfattande, var inte helt värdelöst 😉
sagt är sagt och gjort är gjort tråkmåns 😀
1 Guest(s)