December 4, 2001
Jag har tänkt köpa projektor snart, men kommer inte på hur man gör för att kunna få se på vanliga kanaler med projektorn. DVD, dator etc vet jag hur man kopplar (via recievern).
Vad bör jag kolla upp? Hur kopplar man? Vad behöver jag för kabel? Jag har en dekoder just nu som är kopplad via videon, det är 2 kablar in i videon från dekodern, samt en in i väggen.Och sen var det en in i teven, men det är där problemet kommer för mig. Vill ju köra med projektorn, men projektorn har ju inget antennuttag... Vad gör man? Och jag vet att man ska koppla genom videon även till projektorn för o se tv, men frågan är alltså, hur man gör helt enkelt?
Tacksam för svar...
May 6, 2002
Precis, det bästa är om du skaffar digitalbox, tex Boxer eller Cumhem. Så slipper du använda videon som tuner också.
I övrigt kan man säga att du bör undvika compositkablar (1 RCA i varje ände). Bäst bild får du oftast med den digital kabel som HDMI eller DVI (från DVD:n). Annars är Scart eller Komponent (3 RCA i varje ände) aldrig fel heller.
En bra/billig DVD-spelare med HDMI är Panasonic DVD s-97 som går på ca 3 loppor.
På http://www.prisjakt.se finns mycket att läsa vad gäller projektorer/hemmabio.
Edit: Om du verkligen vill använda din video så är det bara att koppla den till projektorn med scart eller s-video.
2 Guest(s)