Vilka högtalare ska jag köpa?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilka högtalare ska jag köpa?
Nightfall
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 10, 2002 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tänkte köpa nya högtalare till datorn men kan inte bestäma mig vad jag ska vilka jag ska köpa. Dom jag har tittat på är

Jazz Speakers J9940 5.1
Logitech Z-680
Videologic DigiTheatre DTS

Högtalarna ska mest användas till spel men också musik och film.

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
218241
November 10, 2002 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm z-680, finns dom än?? Jag vet iaf att de andra THX certifierade versionerna är ruskigt bra!

DaLook
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
218242
November 10, 2002 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte hört någon av dessa system IRL.

Men att döma av alla ljudsidor jag besöker varje dag så ska du hålla dig långt borta från Jazz's utbud. Deras kvalité är känd att vara låg. (det är på högtalarsidan, jag vet inte hur det är med de andra grejerna)

Men sen kommer vi till de andra 2.

Logitech har precis utvecklat Z-680, och de är inte ännu officiellt utgivna i Europa. Jag äger ett par Logtech Z-560 sedan ett antal månader (de som kommer bli Z-680's lillebror), och att döma av dem så kommer Z-680 bli ett slagkraftigt system. Z-680 har även en liten trevlig decoder som klarar DTS (det gör även Videologic systemet du nämnde).

Videologic är kända för att bygga system som är prisvärda och väldigt detaljerade. Vad jag har hört så ska/(har?) Videologic avslutat tillverkningen av DTS, Sirocco Pro & Crossfire systemen. Inte för att det hjälper dig speciellt mycket i ditt val av system. DTS är även allmänt betraktat som ett system som ska användas till film tittande i första hand.

Kortfattat: Om du köper Videologic får du det du betalar för. Logitech står som en "outsider" med läge att överraska. Jazz, inga kommentarer.

Bäst vore om du kunde testspela alla systemen IRL, då vet du precis vad du får. Att köpa högtalare baserat på vad andra tycker är som att köpa "grisen i säcken".

Lite Reviews av Videologic DTS & Logitech Z-680 som kanske kan underlätta ditt val av system.

Z-680 #1
Z-680 #2
Z-680 #3
En drös recentioner på Videologic Digitheatre DTS

Lägg även på minnet att Z-680 är rykande färskt i USA, så det exiserar inte så många recentioner på det systemet än.

LJunkan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 215
218329
November 10, 2002 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har ett z-560 system, de funkar mkt fint. THX cetifierat, en bas som får golvet att skaka o ett kristall klart ljud. Så köp z-680 tror det e ännu finare 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 353
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL