January 14, 2002
Jo, fyller snart år och hade tänkt ta en allvarlig diskution med farsan om att köpa lite nya saker till datorn. (då jag själv saknar pengar :P)
Tänkte höra med er vad ni hade köpt för något.
Hade tänkt mig en dator runt 6000kr, gärna mindre som ska kunna fungera till de "nyaste" spelen, inget krav att alla spel ska gå på högsta grafik, bara det flyter på i medium/low typ.
Minimum kraven jag har är:
Athlon 64 3000+
1024mb ram
Ett dugligt grafikkort om budgeten räcker, eller så tar jag 9800pro som sitter i denna burk och stoppar in ett gammalt gf3 ti500 i denna (tänkte ha min nuvarande dator som server eller nått).
Hårddisk behöver jag nog bara en av, (runt 80-120gb) för att ha OS och spel på då mina nuvarande hårddiskar fungerar men dom börjar sjunga på sista versen och stannar upp i 3-5sek lite då och då för att tänka eller nått. Tror att det räcker med att byta den med OS'et på och ha de andra som lagringsdiskar bara.
Något nätagg på 350w+ billigt och bra 😛
Edit: glömde ju moderkortet :P, jag har ingen aning om vad som är bra och inte bra på moderkortsmarknaden så kom med tips på billiga bra bara =)
Eventuellt en skärm, ge gärna tips på en billig funktionsduglig 17"+, men räkna inte in den i priset på datorn.
Det jag inte behöver är:
Chassi
mus, tangentbord
Tack på förhand.
1 Guest(s)