September 20, 2001
Vilka minnen ska jag köpa till mitt kommande NF7-S rev2 och 1700+ JIUHB? Funderar på 1x512 sålänge tills jag köper 1 512mb till....
OCZ Technology 512MB DDR PC3500 433MHz CAS2.5 (AMD OK)
1353:-
och
TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3700/DDR466 184pin 466MHz CAS2.5 (AMD OK)
1469:-
verkar ju ok, men vilket är bäst för snabba timings och hög FSB om man ser till pris och så? Vill helst köpa i den prisklassen.
Och gör det stoor skillnad med att köra dual?
Och en fråga till, om man kör singel eller dual, vart börjar man sätta i minnet? Från vänster eller från höger?
February 19, 2003
vart man sätter i minnet kan du med största sannorlikhet hitta i manualen till moderkortet.
båda minnena verkar ok. ver ej vilket som e bäst om du ska ändra timingsarna.
dual DDR klarar av dubbelt så hög minnesbandbrädd. kör du 466 minnen i DUAL så kommer det vara bra mycket snabbare är vad din cpu klarar av att hantera, men det e ju ingen större nackdel heller.
October 20, 2001
Edvuld wrote: OCZ minnet verkar ju riktigt bra om kollar på recensionen här på NH, och det här ska ju klara högre FSB med... men i slappare timings
Tänk på att Recensionen var gjord med PC3200 inte PC3500 och sen finns det OCZ Cas2 och med Cas2.5... Va jag har fått höra är att med Både Corsair och OCZ med Cas2 är att du kan köra riktigt tajta tajmingar i hög fbs men då är det ju plånboken man ska se efter också!
Väntar du ett par veckor, typ 2-3 så kan jag dela med mej av hur Corsair PC3500 Cas2 beter sej vid hög FBS... den och OCZ låg bra j*vla nära i testerna. Är ju typiskt att grejerna inte finns i lager när jag ska ha *suck*
Sen ska det vara svårare att klocka riktigt högt med 2x minnes moduler men finns även fakta om att folk har nått 250 FBS med 2x minnes moduler också 🙄
Grejen är väl att "nån" gång köra dual om du har ett sånt kort och prestandan är givetvis bättre med synkroniserade minnen
EDIT!: GAH skit i det jag sa, plånboken kommer bromsa mej vid Twinmos förmodligen som det ser ut nu, får se efter helgens bravader å va som finns kvar alt. inkommer på kontot 😮
1 Guest(s)