June 25, 2006
Hejsan!
Letar efter en ny skärm till datorn, men är inte längre så insatt i vad som är bra å dåligt och vad man ska tänka på och titta efter. Så någon kanske kan komma med lite tips och förslag?
Jag vill alltså ha en 20-22" plattskärm, har inget emot större men priset är det som håller tillbaks antar jag. Jag har tänkt använda den till vanligt surfande, lite spel och film. Är som sagt ingen super-geek så jag lär inte se skillnad i responstider med mera då jag ändå sitter på en lite äldre burk. Den bör hellst vara kompatibel med både denna gamla burk och säker om jag skulle köpa ny dator.
Sen får det gärna finnas en antenn ingång i den så att man kan kolla på tv, är det något som drar upp priset på den markant? eller hur är det med det?
Har du något förslag på skärm? har väl tänkt mig 2-3 tusen ungefär.. eller om jag hittar något begagnat så har jag inget emot det! skriv gärna om du har några ideér eller om du rent av har en nice skärm till salu 😉
tackar så mycket för hjälpen!
Mvh E
February 21, 2003
se min profil... 226bw rockar
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
July 18, 2003
camrige wrote: Tack så mycket för tipset, ser ut som en vädligt stilren och bra skärm. Men har sett ganska många som klagar på dess backlightbleeding. Hur illa är det med det?
fungerar denna skärmen som tv?
Mvh
http://www.sweclockers.com/for.....did=729879
Finns ju en del backlight bleeding men tror det mest är något man stör sig på om man riktigt söker efter det, spelar du och surfar tänker du nog inte på det..
June 25, 2006
jo du har nog rätt, jag kommer nog inte tänka så mycket på den backbleedingen som finns.
Sen hur är det då med TV? finns det ingång på denna för vanlig anten kabel eller hur gör man då?
Och vart rekomenderar ni isf att jag köper den? vart får man längst garanti och bra support osv?
Uppskattar verkligen svaren jag får, tack så mycket!
July 18, 2003
camrige wrote: jo du har nog rätt, jag kommer nog inte tänka så mycket på den backbleedingen som finns.
Sen hur är det då med TV? finns det ingång på denna för vanlig anten kabel eller hur gör man då?
Och vart rekomenderar ni isf att jag köper den? vart får man längst garanti och bra support osv?
Uppskattar verkligen svaren jag får, tack så mycket!
Samsung har alltid 3 års fabriksgaranti om inte annat, Du felanmäler via samsung, och får skicka in den för lagning, får tillbaka den när dom lagat den, dock ska du helst göra detta via återförsäljaren, för dom får förhandsutbyten, med andra ord, dom får en hel ny/lagad skärm inom några dar och sen skickar dom in den trasiga. Väldigt smidigt, det är ett företag som heter Anovo som sköter monitorservicen åt samsung, var powermill förut, då kunde till och med privatperson få swap, men inte med anovo. 🙁
Spelar med andra ord inte så stor roll vars du köper, du får ändå 3års garanti, men jag föredrar personligen alltid lokala butiker som är lätta att ha och göra med, om det inte skiljer alltför mycket pengar motför internet. Och med lokala butiker menar jag inte on-off =)
ang tv så tror jag inte att den har några såna ingångar, du har säkert bara vga+dvi, sen beror det ju på om du har nån cool digitaltv mottagare som har uttgång för något sådant, du får nog satsa på någon annan om du ska se tv och vill ha såna ingångar.
1 Guest(s)