December 5, 2001
_Danneman_ wrote: De här två är de billigaste webbutikerna (tja, iaf för de produkter jag ska beställa) jag hittat, så jag undrar vilken som är bäst egentligen.
Faktorer:
Snabbhet/reklamationsmöjligheter/kundservice/etc
billiga...men ingen vidare service hos någon av dem så det kvittar nog.
December 18, 2002
Dinos wrote: [quote=CLn]samma ägare?? 😮
öh, nej?? Det är två helt olika företag.
Lite off topic,
hur kommer det sig att du enbart svarar i trådar där datorbutiken.se är inblandat?
Heh.............
det var mig en VÄLDIGT bra fråga de du! undrar precis samma sak :wide:
sry gais för OT 🙁
aja, Komplett.se rekomenderar jag iaf!
November 29, 2001
drotz2000 wrote: [quote=CLn]samma ägare?? 😮
Samma ägare ja!
Datorbutiken.com (db) drivs av företaget Shoppingsajterna Svenska AB, vilket är ett 100% privatägt samt egenfinansierat bolag.
Juridiskt namn: Shoppingsajterna Svenska AB
Namn mot marknaden: datorbutiken.com
Org.nr: 556577-2547
Momsreg.nr: SE556577-254701
Styrelsens säte: Staffanstorp
Företaget innehar F-skattebevis
Postgiro: 4925301-6 (tar endast emot OCR-inbetalningar)
ITbutikken A/S ingår som ett 100% ägt dotterbolag till Sunesen Finans ApS (reg nr: 204.123).
Det juridiska namnet är: ITbutikken A/S (DataFilen A/S)
Google:
ITbutikken.dk + Shoppingsajterna Svenska AB = 0 träffar
datorbutiken.com + Sunesen Finans ApS = 0 träffar
Sunesen Finans ApS + Shoppingsajterna Svenska AB = 0 träffar
Var får du din info ifrån, den är ganska menlös om du inte tänker styrka den på något sätt.
October 18, 2001
UndaC wrote: [quote=drotz2000][quote=CLn]samma ägare?? 😮
Samma ägare ja!
Datorbutiken.com (db) drivs av företaget Shoppingsajterna Svenska AB, vilket är ett 100% privatägt samt egenfinansierat bolag.
Juridiskt namn: Shoppingsajterna Svenska AB
Namn mot marknaden: datorbutiken.com
Org.nr: 556577-2547
Momsreg.nr: SE556577-254701
Styrelsens säte: Staffanstorp
Företaget innehar F-skattebevis
Postgiro: 4925301-6 (tar endast emot OCR-inbetalningar)
ITbutikken A/S ingår som ett 100% ägt dotterbolag till Sunesen Finans ApS (reg nr: 204.123).
Det juridiska namnet är: ITbutikken A/S (DataFilen A/S)
Google:
ITbutikken.dk + Shoppingsajterna Svenska AB = 0 träffar
datorbutiken.com + Sunesen Finans ApS = 0 träffar
Sunesen Finans ApS + Shoppingsajterna Svenska AB = 0 träffar
Var får du din info ifrån, den är ganska menlös om du inte tänker styrka den på något sätt.
Tjo!
Jo jag såg det med, men det var nån medlem på NH som sa till mig en gång i tiden att shoppingsajterna.se ägde båda 2.
Jag kanske har fel då, jag får böja mig isådanafall.
MEN handla på komplett, Db och itbutikken är inget bra alls.
September 20, 2001
itbutikken har väldigt dåliga returer. Iaf min retur. Tog 8 veckor för dem att "reparera" en DVD-ROM, kan tilläga att det inte var någon skilnad på den när jag fick tillbaka den. Personligen tycker jag datorbutiken har bättre retur än komplett. Iaf om man ser till själva frakten. På datorbutiken får du hem en fraktlapp om du vill som bara är att klistra på valfritt paket, medans på komplett måste du betala själv först, och om du vill få ersättning för frakten måste du öppna paketet på posten och lägga i kvittot där i, och sen får du betalt till ditt konto. Det är inte direkt smidigt.
November 2, 2002
Köp inte på DB eller Itbutikken.
Även om bra pris är trevligt bör man ibland se lite längre än till prislappen och då menar jag sådant som redan nämnts, tex support och returer samt viktigt att nämnas är väl att om en vara inte finns och det står ett datum så innebär det inte att DU får det när deras nästa skeppning kommer, det kan vara massa andra som redan beställt innan dig, vilket inte syns.
April 8, 2003
Dinos wrote: [quote=CLn]samma ägare?? 😮
Lite off topic,
hur kommer det sig att du enbart svarar i trådar där datorbutiken.se är inblandat?
Heh.............
suck.. känns inte som att det här är nåt som behöver "försvaras", men ändå: jag svarar i de trådar jag känner att jag kan tillföra något, dessutom är datorbutikens rykte orättvist dåligt på NH. Jag har inte sett att någon skrivit dumheter om andra företag här, så enkelt är det.
Mitt yrke handlar dessutom inte om datorer, om ni undrar.
December 5, 2001
CLn wrote: dessutom är datorbutikens rykte orättvist dåligt på NH. Jag har inte sett att någon skrivit dumheter om andra företag här, så enkelt är det.
Måste ju finnas en anledning till det också väl? Själv tycker jag itbutikken är klart sämst av de butiker jag handlat av.
September 20, 2001
Edvuld wrote: På DB ska det ta max 3 veckor. Jag har en grej där nu så jag får väll se hur lång tid det tar. Hoppas det går snabbare än så så man har det tillbaka innan jul...
Måste medge att jag är aningen besviken på DB. Det tog 5 veckor för dem att fixa returen (exkl. 1 v för jul och nyår)
Kan jämföra med Komplett nu, där jag hade inne en likadan produkt efter jul nu, och där tog det 1 vecka. Jag har räknat från dess att det står att de mottagit returen tills dess att den har blivit konstaterad defekt. DB har jag inte fått något ordermail från än, men det står att den är lagd. Kompletts ordermail har jag fått.
2 Guest(s)