March 12, 2005
Nuvarande system: E5200 på 3.3 GHz, GTX 280, 4 GB DDR2.
Som det känns nu hänger inte riktigt CPU:n med i vissa spel (GTA IV, Crysis, SC2). Jag vill inte ha den bästa CPU:n utan en billig som ändå är bättre än min nuvarande och som inte begränsar mitt grafikkort.
Några alternativ:
Core i3 530
Core i5 650
Athlon II X3 435
Phenom II X2 550
Förslag?
Vill också gärna ha en något framtidssäker socket så jag kan uppgradera senare. Men har hört att socket 1156 kommer att dö ut snart när Intels nya släpps. Är det kanske bättre att vänta på det då? Eller kommer det bara släppas högpresterande = dyra processorer till det nya?
May 29, 2006
Jag ser att du kör processorn klockad. Klarar ditt moderkort en quad så kan du köpa allt från Q6600 för den duger gott till dom spelen men då behöver den lite fart först och då menar jag minst 3Ghz men det är en baggis så läng du har hyffsad kylning och ett ok moderkort. Annars blir det väl amd som är mest intressanta om man ska se till framtiden om det ska ske i dagarna, men dina alternativ tror jag inte kommer göra särskilt stor skillnad utan du behöver mer att köra med för att bli nöjd tror jag.
January 17, 2004
jag skulle ha köpt en Phenom II X2 550 med stepping 0922APMW = 100% unlock till 4 cores =D
fast x4 620 är ju kung annars, kostar ju lika mycket och 99% klarar 3.2ghz på stock kylaren med stock volt...
775 är för dyrt beggat för tillfället så köp nytt det blir billigare...
1 Guest(s)