October 7, 2002
Jag har just bestämt mig för att jag ska prenumerera på en datortidning! Fast jag har problem för att bestämma mig, jag har köpt det nya nummret av Pc för alla och Pc hemma och har kommit fram till att Pc hemma e alldeles för famlije-aktig för min del! Och att Pc för alla verkar vara den bästa för mig utav de två!
Det finns ju också tidningen Dator Magazin eller vad den heter, är den nått å ha? jag har fått en känsla av att den är lite "för" proffsig för mig, och lite mycket inriktiat på mobilitet, typ bluetooth o 3G mobiler o sånt.. men jag vet inte.. Sen finns ju också Mikrodatorn men den verkar väldigt inriktad till programmerare o senaste nummret har javascript tips, som jag inte är så intresserad av.. Jag kan ha fel..
Jag vill bara ha nyheter om dator o annat intressant från tech världen och recensioer av dessa sakerna och tips o repotage vad det gäller sånt. Är inte så intresserad av programmerings hjälp, javascript, html tips(eftersom jag alldrig gör nått sånt.. men det går bra om det är lite sånt, men det ska inte vara huvuddelen om du fattar..). Det är även kul med typ, så funkar html o sånt, som det finns i nya Pc för alla numret t ex.. Jag vill inte ha någon Dator-spel tidning utan en som är som Pc för alla ungefär..
June 10, 2002
PC för alla verkar passa Dig. Du kan ju även kolla på den nya datortidningen Allt om pc. Den är lite billigare (33 kr.) fast utan cd-skiva: http://www.alltompc.nu/
October 7, 2002
Verkar finnas en annan tidning som kan vara nått! M3, den verkar vara nått i min smak: "M3 - Störst i Sverige på nya heta produkter
M3 ger dig stenkoll på all nya prylar som kommer ut på marknaden.
Varje månad kan du läsa om de senaste digitalkamerorna, mp3-spelarna, mobiltelfonerna, datorerna, hemmabioprodukterna, dvd-brännarna och handdatorerna för att nämna några produkter vi bevakar.
M3 testar 400 produkter per år och hyllar våra favoritprylar samt sågar de som förtjänar det...
Gillar du nya prylar kommer du att älska M3 - det kan vi lova dig!"
Nån som har nån åsikt om den? eller de andra..
M3s hemsida: http://m3.idg.se/
May 17, 2002
... Har för mig att M3 har väldigt dåliga datorkunskaper. Det var väl de som recenserade ett datorspel och sade att det hade skitdålig grafik (kommer inte ihåg vilket spelet var). Problemet var bara att de hade lägsta upplösningen och inga grafikeffekter påslagna när de testade det... fan, då blir ju alla spel skitfula!! 😕
Men om du gillar nya prylar så kan det vara en tidning för dig...
Jag prenummererar på Datormagazin. Den är ganska inriktad på programmering, linux och tester av hårdvara och program. Inte spel dock...
PC för alla är en rätt OK tidning, rolig, men lite väl enkel för mig, men den är ganska underhållande att läsa.
Mikrodatorn har väl mest tester av hårdvara, vad jag kommer ihåg, inte så mycket programmering. Jag tycker den är ganska rolig också ... 🙂
March 1, 2003
Snorlax wrote: [quote=nivaman]Pc För Alla rockar ju... 😀 😀 😀
Har du studentkort så får du den för halva priset... 😀 😀 😀
skysst, funkar CSN kortet eller?
SORRY... tar tillbax det där med halva priset... blandade ihop olika saker/kort...
MEN ifall nån pluggar nåt teknikrelaterat... typ högskola eller nåt... så gå med i SIF som studerandemedlem (kostar80kr tror jag)...
DÅ får man 49% rabatt på följande tidningar...
Cap & Design
Computer Sweden
GamePro
Internetworld
M3
IT.Branschen
MacWorld
MikroDatorn
Nätverk & Kommunikation
PC för Alla
Säkerhet och Sekretess
September 27, 2002
nivaman wrote: [quote=Snorlax][quote=nivaman]Pc För Alla rockar ju... 😀 😀 😀
Har du studentkort så får du den för halva priset... 😀 😀 😀
skysst, funkar CSN kortet eller?
SORRY... tar tillbax det där med halva priset... blandade ihop olika saker/kort...
MEN ifall nån pluggar nåt teknikrelaterat... typ högskola eller nåt... så gå med i SIF som studerandemedlem (kostar80kr tror jag)...
DÅ får man 49% rabatt på följande tidningar...
Cap & Design
Computer Sweden
GamePro
Internetworld
M3
IT.Branschen
MacWorld
MikroDatorn
Nätverk & Kommunikation
PC för Alla
Säkerhet och Sekretess
Gäller det om man går på Tekniskt program i gymnasiet?
1 Guest(s)