February 8, 2004
Hej!
Kollar runt på http://www.netonnet.se och ser att dom har massor med DVD-Brännare för 399kr, men vilken ska jag välja?. Vilken är bäst av dem ?.
Någon vänlig själ som kan välja ut den bästa av de för 399kr!?
Tack på förhand // Fredrik...
September 2, 2003
Jag har haft en Pioneer 107D som har funkat kanon.
Nu har jag en Pioneer 111D som jag är hel nöjd med.
Den stor skilnaden mellan Nec och Pioneer är skrivning i 8x på dvd+-r Nec är ca 1.5-2min långsamare där.
http://www.cdrinfo.com/Section.....tegoryId=1 Kolla denna länk där de testar brännare.
January 20, 2002
Delph1 wrote: Böt ut min NEC mot en PX-716AL nyligen helt enkelt för jag tröttnade på den taskiga kvalitén på NEC3500.
Den funkar som brännare, men är man van vid bättre saker är det ett ruskigt irritationsobjekt.
//Andreas
Kan passa på att fråga, vet du någon bra DVD-spelare/DVD brännare som fungerar bra ifall man kollar på mycket DVD filmer...?
November 27, 2003
Har nog inte testat tillräckligt många för att göra något vidare uttalande om det. NEC35XX har ju riplock vilket håller hastigheten nere när man tittar så den är ju rätt tyst och är det inte brända skivor så funkar den bra. Svårt att motivera steget upp till Plextors brännare för de små skillnaderna om man inte är väldigt petig.
Pioneers DVD-106S är snuskigt bra annars om du kan hitta den, men det är bara en spelare. DVD-116S är samma modell fast med släde istället för slot-in.
//Andreas
January 20, 2002
Delph1 wrote: Har nog inte testat tillräckligt många för att göra något vidare uttalande om det. NEC35XX har ju riplock vilket håller hastigheten nere när man tittar så den är ju rätt tyst och är det inte brända skivor så funkar den bra. Svårt att motivera steget upp till Plextors brännare för de små skillnaderna om man inte är väldigt petig.
Pioneers DVD-106S är snuskigt bra annars om du kan hitta den, men det är bara en spelare. DVD-116S är samma modell fast med släde istället för slot-in.
//Andreas
Ok, för det jag har märkt med min gamla NEC är att ifall man kollar på brända DVD filmer så kan den vara lite tjurig ibland.
Den vill inte starta filmen och det hänger sig vid menyerna osv.
Så är det inte med min stationära DVD spelare vid TVn.
Det kan ju vara värt att tänka på ifall man vill se mycket DVD filmer med sin DVD brännare... Kanske bättre att köpa en till DVD-rom som man använder till det syftet isåfall?
1 Guest(s)