July 28, 2003
Vilken DVD spelare är det som gäller nuförtiden?? Är det fortfarande kiss som är vassast?? Jag vill ha en som tar alla format och om man kan koppla den till datorn via nätverk hade det varit bra. Eller om det kanske finns DVD-spelare med USB så man kan dra in sin extarna HDD?
Jaja vilken spelare är det som gäller nu? Pengar är inte några problem innom rimliga gränser
July 28, 2003
Det va tänkt att vi skulle köpa ny TV också. Just nu har vi scart. Vad är skillnaden mellan detta du nämt? Finns alla ingångar på TV apparater eller är det olika maskiner? Om man som vi ska köpa en ny TV också är scart det som gäller eller finns det andra bättre alternativ??
Tack för att du tog dig tid att svara
March 5, 2002
SexMachine wrote: Det va tänkt att vi skulle köpa ny TV också. Just nu har vi scart. Vad är skillnaden mellan detta du nämt? Finns alla ingångar på TV apparater eller är det olika maskiner? Om man som vi ska köpa en ny TV också är scart det som gäller eller finns det andra bättre alternativ??
Tack för att du tog dig tid att svara
att köra genom scart ger RGB-bild, dvs röd, grön och blå signal kommer separerade, vilket ger en helt okej bild på en vanlig tv. har man en LCD-TV eller en tv med bakprojektion, eller en plasmatv/dylikt så ger inte scart RGB tillräckligt bra bild (well, det gör den väl, men du KAN få bättre 😉 (såvida den har DVI/HDMI eller komponentingång).
En TV med en sådan ingång är oftast mycket dyrare än en "vanlig" TV dock. Från 10000kr och uppåt skulle jag tro.
Om du inte har en sådan TV, och du tänker använda den vanliga men fullt acceptabla RGB-anslutningen så skall du ha en DVD-spelare som ger bra bild via RGB.
Vilka andra krav har du? Skall den kunna spela upp SACD? DVD-Audio? DivX/XviD? MP3 på DVD-skivor? Skall den vara inspelningsbar? Ser att du gärna vill att den har ett nätverksuttag, det är det inte många som har. Vore mycket bättre om du skaffade en DVD-brännare och brände ut dina semesterfilmer ;).
July 28, 2003
Okej ligger TV apparaterna i den prisklassen så är det RGB vi snackar om;-)
SACD vet jag inte vad det är.
Den ska kunna köra så många format som möjligt. MP3 på DVD skivor klarar väll alla spelare?? Det jag är mest ute efter är kompabilitet med många format.
DVD brännare har jag. Dock är det dyrt med DVD plattor när man reser i dom mängderna jag gör dvs många semester filmer.
Sen vet jag inte vilka andra krav man ska ha? Vad är bra att ha på en DVD spelar. Det är väll tänkt att biosystem ska införskaffas senare också.
Vad är mer "bra" att ha på en DVDspelare?
October 14, 2001
Hej!
Jag är också på jakt efter en DVD spelare. Skall förutom alla vanliga format även kunna spela upp SACD (Super Audio CD). Jag antar att man kommer upp i enna annan prisklass då. Inspelningsbar (helst HD) är också önskvärt. RGB ut räcker - planerar inte för HDTV förrän om tidigast några år.
Det kanske t o m finns hemmabiosystem med 6.1 ljud som klarar SACD och HD inspelning? Eller ska man kanske skaffa sig ett mediacenter? Vill helst inte lägga mer tid än nödvändigt på att få systemet att fungera.
Tack o hej
November 20, 2004
Funderar själv på att köpa mig en kiss 508, hoppas att den kommer att fungera bra.
Det enda som är synd med den är att den inte stöder SACD och DVD- Audio och inte DTS
Men jag hoppas man kan lösa det problemet när det blir aktuellt.( med en ny PC DVD spelare och en ny Firmware.
Jag har hört att spelarna kan vara lite buggiga. Men de blir bättre allt eftersom. Smidigt att man kan ladda ner ny Firmware.
Annars kan man köpa en sony eller nått med stöd för det vanliga SACD DVD-Audio, DTS, DOlbyDigital och allt det där.
Fast jag skulle tycka att vore gott att lägga lite filmer och mp3 på kiss spelaran och kunna stänga av datorn. Orkar inte heller bygga en HTPC just nu.
Fast jag vet inte.... 🙂
1 Guest(s)