July 27, 2002
Har bestämt mig för att köpa Mp3-spelare! Tänkt några ggr men inte gjort det.
Jag ska ha en iRiver, 256 mb räcker nog, budget: 2000 kronor.
Finns ju så många! Jag behöver inte massa skumma funktioner, som spela in och sådant.
Vill ha bra batteritid, snygg, lättnavigerad och snygg display.
Vad jag hört så finns det både iRiver´s som använder ett A4 batteri? Och de som har inbyggt?
Ivf, vill helst ha en spelare med inbyggt batteri så man kan ladda istället för att krångla med massa batterier och batteriladdare.
July 27, 2002
Marron wrote: Lagt ner dator-tankarna?
*Delaktig i OFFTOPIC*
Vet inte, har inte lust att uppgradera just nu. Och jag vill inte sitta och spara mina pengar i ett halvår för att kunna köpa en burk, jag hinner inte med Spel och sånt nu när jag har skola ändå har jag märkt. Köper ny dator nångång istället, eller uppgraderar. (När jag får in en större summa pengar).
July 22, 2003
Callister wrote: Vill ha mycket tips när jag vaknar imorrn, är 990 något att ha? Den är visserligen lite dyrare än alla andra men. Sen finns ju 790 och 890, men de har ju sånt där jobbigt A4 batteri, 990 och den "krzwrggtz osv" skrev har ju inbyggt batteri.
'
N10 har också inbyggt batteri, dock så är inte batteritiden den bästa. Den ska komma in den här månaden.
November 3, 2002
Ingen I-river men vill ändå rekomendera: http://www.mp3spelare.com/prod.....tProdID=14
Fick min i onsdags(beställde måndag kväll)
Jag är grymmt nöjd med den! 😀
July 27, 2002
smurfen- wrote: [quote=Callister]Vill ha mycket tips när jag vaknar imorrn, är 990 något att ha? Den är visserligen lite dyrare än alla andra men. Sen finns ju 790 och 890, men de har ju sånt där jobbigt A4 batteri, 990 och den "krzwrggtz osv" skrev har ju inbyggt batteri.
'
N10 har också inbyggt batteri, dock så är inte batteritiden den bästa. Den ska komma in den här månaden.
Jo jag har spanat in den, grymt snygg, men batterietiden på 7-8h är inte så himla bra.
Zazo wrote: Ingen I-river men vill ändå rekomendera: http://www.mp3spelare.com/product.asp?intProdID=14
Fick min i onsdags(beställde måndag kväll)
Jag är grymmt nöjd med den! 😀
Den var snygg iaf.
July 27, 2002
Hmm. Pricerunner säger att iRiver IFP 790 256MB har inbyggt minne, men Webhallen säger att den använder A4 batteri? Skumt.
Hittade iRiver IFP 1090 256MB också, hemskt snygg iaf.
[Image Can Not Be Found]
Herregud vad de kommer med nya modeller hela tiden, hur ska man kunna bestämma sig? Alla kostar ju lika mycket också!
Nu får något proffs komma och skriva här..
Edit:
Synd att Komplett tar ungefär 1100 kronor mer än andra butiker för just den spelaren. 🙄 128Mb:aren kostar lika mkt på komplett som 256 mb:aren kostar på andra butiker nästan..
July 22, 2003
Callister wrote: Hmm. Pricerunner säger att iRiver IFP 790 256MB har inbyggt minne, men Webhallen säger att den använder A4 batteri? Skumt.
Nu vet jag inte om du skrev fel. Men Iriver 7xx/8xx använder sig utav ett AA-batteri och båda modellerna har också inbyggt flashminne.
July 27, 2002
smurfen- wrote: [quote=Callister]Hmm. Pricerunner säger att iRiver IFP 790 256MB har inbyggt minne, men Webhallen säger att den använder A4 batteri? Skumt.
Nu vet jag inte om du skrev fel. Men Iriver 7xx/8xx använder sig utav ett AA-batteri och båda modellerna har också inbyggt flashminne.
Jaha, Flashminne. My Mistake.
Någon som har en 1090?
June 23, 2002
Callister wrote: [quote=smurfen-][quote=Callister]Hmm. Pricerunner säger att iRiver IFP 790 256MB har inbyggt minne, men Webhallen säger att den använder A4 batteri? Skumt.
Någon som har en 1090?
Vad ska du med färgdisplay och kamera på mp3spelaren till?
Dessutom är den ju mycket dyrare, eller du kanske hade tänkt att bara ta 128MB av den?
July 27, 2002
macrus wrote: [quote=Callister][quote=smurfen-][quote=Callister]Hmm. Pricerunner säger att iRiver IFP 790 256MB har inbyggt minne, men Webhallen säger att den använder A4 batteri? Skumt.
Någon som har en 1090?
Dessutom är den ju mycket dyrare, eller du kanske hade tänkt att bara ta 128MB av den?
Den kostar ju bara 1995 kronor, som alla andra 256 mb:are ur Irivers serie, undantag på den som har 260 000 färger (minns ej namnet).
🙂
June 23, 2002
Callister wrote: [quote=macrus][quote=Callister][quote=smurfen-][quote=Callister]Hmm. Pricerunner säger att iRiver IFP 790 256MB har inbyggt minne, men Webhallen säger att den använder A4 batteri? Skumt.
Någon som har en 1090?
Den kostar ju bara 1995 kronor, som alla andra 256 mb:are ur Irivers serie, undantag på den som har 260 000 färger (minns ej namnet).
🙂
Jävlar vad den har gått ner i pris då sen jag införskaffade mp3spelare, har du nån länk?
EDIT: Ähh, jag hittade på mp3spelare.com. 😉
July 27, 2002
macrus wrote: [quote=Callister][quote=macrus][quote=Callister][quote=smurfen-][quote=Callister]Hmm. Pricerunner säger att iRiver IFP 790 256MB har inbyggt minne, men Webhallen säger att den använder A4 batteri? Skumt.
Någon som har en 1090?
🙂
j**lar vad den har gått ner i pris då sen jag införskaffade mp3spelare, har du nån länk?
Jepp, den gick ner typ 700 kr för ett tag sen om jag inte minns fel.
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3-players/200579/details
512 mb:aren finns att få för cirka 2800 kr också tror jag. 🙂
July 27, 2002
Okej.
Det blir antingen en iRiver IFP 1190 256MB eller iRiver IFP 1090 256MB.
Priset är ungefär detsamma, negativt med 1190 är Batteriet och Batterietiden, negativt med den andre är att man får med kamera.
Edit:
Blir en 1090 256 mb! Synd bara att den inte finns i den snyggare färgen som 256 mb också, bra recension också hugge!
Om någon tycker att den är dålig kan ni skriva det här. 🙂
1 Guest(s)