November 5, 2002
Hej jag våndas mellan att köpa irivers ifp-599 eller igp-100!!??
jag vill ha mkt utrymme men samtidit mkt drifttid, igp-100 har mkt utrymme men lite drifttid, ifp-599 har mkt drifttid men mindre ytrymme!
hur ska jag göra? vilken ska jag köpa. nån som kan hjälpa mig??
priset spelar ingen roll!
tack på förhand!
November 4, 2001
Har du råd skulle jag köpa en iFP-599.
Magnesiumskal, upp till 28h batteritid.
Ljudet är rätt likvärdigt, iGP-100 har lite kraftigare förstärkare, men jag hör inte nån märkbar skillnad med mina snäckor.
Jag har iFP-599T och på 1GB får jag plats med ungefär 14 album i 192kbps. Räcker väl för mig, annars finns ju iHP-100 upp till 40GB ifall du vill ha mycket utrymme.
http://www.directman.com är fraktfritt och ger väldigt bra support.
Fråga gärna om det är något mer du undrar över.
//chrippaz
December 24, 2002
thecrimsonidol wrote: Varför inte en Jens OF Sweden mp -110 kanske....den bör du kolla in, inte bara för att den har en mycket praktisk lösning för hörlurarna utan också för att den presterar kanon helt enkelt...
men den finns väl bara i 128 eller 256MB minne?
EDIT: och 14 timmars batteritid
November 4, 2001
thecrimsonidol wrote: Varför inte en Jens OF Sweden mp -110 kanske....den bör du kolla in, inte bara för att den har en mycket praktisk lösning för hörlurarna utan också för att den presterar kanon helt enkelt...
Vill man ha en riktigt bra mp3-spelare köper man inte Jens Of Sweden. Man köper möjligtvis iBead för att dom är billiga, inte för att de är bland de bästa mp3-spelarna, men ska man nu köpa en iBeadspelare så kan man ju lika gärna köpa en Hama eller nått eftersom de är mycket billigare än Jens of Sweden och ändå exakt samma spelare bara olika namn som står på.
Dessutom tror jag inte man väljer en modell med 512MB om man tycker 1GB nästan är för lite.
//chrippaz
November 8, 2003
Jag skulle nog också välja iRiver iHP-120, inte mycket dyrare än iFP-599T faktiskt. iGP-100 tycker jag är lite småful. 🙂
Oavsett vilken iRiver MP3-spelare du väljer kommer du säkert bli nöjd. Ypperligt ljud, snygg design, hög uteffekt yada yada.
En Ipod Mini borde också vara intressant, men försäljning utanför USA påbörjas inte förrän i April (om du inte tänkt importera)
November 4, 2001
Martin64 wrote: Jag skulle nog också välja iRiver iHP-120, inte mycket dyrare än iFP-599T faktiskt. iGP-100 tycker jag är lite småful. 🙂
Oavsett vilken iRiver MP3-spelare du väljer kommer du säkert bli nöjd. Ypperligt ljud, snygg design, hög uteffekt yada yada.
En Ipod Mini borde också vara intressant, men försäljning utanför USA påbörjas inte förrän i April (om du inte tänkt importera)
iHP-120 (4495kr) är billigare än iFP-599T (4995kr) 🙂
November 4, 2001
Martin64 wrote: Sedär, då tycker jag absolut inte det finns någon anledning att välja iFP-599T framför iHP-120. 😀
Nej det handlar ju bara om smidghet. Vill man ha en väldigt smidig och liten spelare runt halsen är ju iFP-500 det bättre valet. Annars finns det verkligen ingen anledning att välja den. Jag hade lite svårt att välja mellan iHP-120 och iFP-599T dom kostade lika mycket när jag köpte min.
//chrippaz
1 Guest(s)