December 3, 2005
Det har kommit så många och jag har inte riktigt hunnit med...
Men jag har länge varit sugen på en liten lätt laptop och då borde ju dessa mini varianter vara guld värda. Ska ha dem till surfning..(b.la youtube o dylikt..) men även mail, chat, skolarbete och programmering...
Är det värt skillnaden mellan eee 701, 900 och 901? t.ex.. Finns det någon från någon annan tillverkare som är mer värd? Kanske någon med inbyggt 3g modem?
Spontant känns det för mig som att det är dumt att inte köpa en 900 istället för 701... skiljer ju så lite för ändå ganska mycket mer saker.
Men 901 känns ju riktigt värd, främst med tanke på batteritiden men även många småsaker, några gig extra hdd, bluetooth osv.
Tanken är att den ska importeras ifall man kan tjäna på det...
*EDIT
Börjar verkligen luta åt 901:an, den verkar awesome. Men vart är det bäst att köpa den? Har ni några tips på butiker i asien eller usa t.ex?
Varför jag så gärna vill importera den?
Har en skoluppgift i Export & Import...
March 23, 2003
Kör på någon med bra batteritid och hdd istället... det är det jag saknar på min 901..
det är inte 12/20gb i EN disk, utan det är uppdelat på två fysiska, det vill säga, jag har typ 500MB ledigt utrymme på min OS-disk... Och vissa program som typ äckliga visual studio får för sig att den måste installeras på C-disken... så jag kan inte installera...
typ eee 1000H hade jag köpt om jag vetat om detta nu..
December 3, 2005
June 17, 2004
Hur är det med Samsungs NC10?
Den ser snygg ut i bilder och verkar ha bra spec.
Jag är riktigt sugen på en sådan 🙂
https://www.nordichardware.se/.....14530.html
https://www.nordichardware.se/.....14577.html
10" skärm, atom 1,6GHz, 1GB ram, 160GB hdd samt 6-cells batteri.
February 26, 2002
Jag har en 901 med XP som jag inte annat än kan rekommendera, den är underbar.
Hade den när jag flög till Kanada nu i förra veckan och batteriet tuffade på genom 2 långfilmer och lite wlan surf på 3 flygplatser och var ändå inte ens slut är jag var framme.
Den klarar 1080p material om man är sugen på det.
Hårddisken som OS installeras på är snabb men liten, den andra på 8 GB går att byta mot en 1.8" disk har jag förstått alt. sätta in ett CFkort med adapter eller annan SSD.
March 5, 2002
Bull wrote: Jag har en 901 med XP som jag inte annat än kan rekommendera, den är underbar.
Hade den när jag flög till Kanada nu i förra veckan och batteriet tuffade på genom 2 långfilmer och lite wlan surf på 3 flygplatser och var ändå inte ens slut är jag var framme.
Hårddisken som OS installeras på är snabb men liten, den andra på 8 GB går att byta mot en 1.8" disk har jag förstått alt. sätta in ett CFkort med adapter eller annan SSD.
Va, klarar den 1080p-material? Hur kan den göra det? (är det h264/x264?)
Inte för att det är så intressant på den skärmen men ändå.
Är det bra räckvidd på wlanet?
December 3, 2005
Bull wrote: Jag har en 901 med XP som jag inte annat än kan rekommendera, den är underbar.
Du övertygar mig helt. Vafan ska man ha en släpbar dator med strömsladd med sig hela tiden för?
Lika utdött som wlan kommer vara när 4g eller vad man nu vill kalla det kommer.
Trådlöst internet ÖVERALLT i vettiga hastigheter, samt vettiga BÄRbara datorer med sjysst vikt och batteritid. Thats the way to go. Sen har man supersnabbt internet hemma och en serverburk som man kan streama ifrån när man är ute o reser.
Nu önskar jag bara att 901 med 3g modem kommer NU. Jag har ha-direkt-begär...
För det finns ju ingen annan netbook jag hittat som har vettig batteritid ens... Vilket gör det olönt att titta på andra egentligen.
December 3, 2005
Det här blir ju inte lättare...
Alternativen just nu:
Begagnad 901 vit (<3) med 20gb ssd för 3300kr
Ny svensk 1000h svart, med 160gb hdd för 4000kr.
Dessutom hittat ett 8800mah batteri(!!!) inkl frakt från UK för 700kr.
Vad pratar vi där, typ 9-10h extra batteritid?
February 26, 2002
Jag har laddat ner WMV HD filer från microsoft och testat med och 1080p materialet snurrar på bra.
Vad gäller x264 osv så kör jag core avc så går de filerna som en dans också, inte testat full HD där dock.
Wlanet har faktiskt bättre räckvidd än många andra enheter jag haft.
Vad gäller de där batterierna så ska man vara lite försiktigt, läst om många som haft strul med dem. Men det ligger i trakterna av den batteritid du beskriver.
1 Guest(s)