March 5, 2002
Vilket pris? Vad skall projektorn kopplas till, DVD-spelare eller dator? Hur stor yta tänker du projicera på? Avståndet mellan duk och projektor? Har du råd att lägga 17kkr för projektor och runt 4k för duk så tycker jag du skall köpa en Panasonic PT-AE700E. http://www.prisjakt.nu/forum/ är ett bra forum inom detta område.
March 5, 2002
QzeR wrote: Den ska vara te Dvd'n avståndet är la ca 5m..
runt 13k skulle väll vara bra... men räcker inte de te en bra så får ja öka lite på pengarna!
5 meter är rätt långt, max 80 tums bildstorlek skulle jag säga, annars blir bilden "washed out". se till att ha en DVD med komponentutgång.
May 6, 2002
Fackamato wrote: [quote=QzeR]Den ska vara te Dvd'n avståndet är la ca 5m..
runt 13k skulle väll vara bra... men räcker inte de te en bra så får ja öka lite på pengarna!
5 meter är rätt långt, max 80 tums bildstorlek skulle jag säga, annars blir bilden "washed out". se till att ha en DVD med komponentutgång.
80" max? Nej det var snålt. Jag kör 105" på 3 meter med finfin bild (AE500). Men det gäller ju att ha en hyfsad DVD-lirare så du kan köra komponent eller hdmi.
March 5, 2002
padda wrote: [quote=Fackamato][quote=QzeR]Den ska vara te Dvd'n avståndet är la ca 5m..
80" max? Nej det var snålt. Jag kör 105" på 3 meter med finfin bild (AE500). Men det gäller ju att ha en hyfsad DVD-lirare så du kan köra komponent eller hdmi.
jojo visst men det beror ju på vilken projektor, såg att han ville köpa för 13k och det får man ju inte en värsting för. men ae500 går ju ner i pris..
1 Guest(s)