December 14, 2001
Vilken av dessa ska jag välja?
(Det blir en Samsung har jag iallafall bestämt)
957P
+ Billig, inga störande trinitronstreck
+ Verkar ha ganska bra skärpa
- Inte jättebra Frekvens
- Vet inget om färgåtergivning
957DF
+ Inga störande streck
+ Bra bildegenskaper
+ Ganska bra Frekvens
- hmm... vet inte
959NF
+ Väldigt bra Frekvens (Men spelar det så stor roll, vissa drar ju ändå ned till 85Hz för att spara på skärmen.)
+ Diamontron, bra bild
- Diamontron, störande streck
- Dyr
Kan någon hjälpa mig lite med fler plus och minus eller kanske andra alternativ?
December 4, 2001
Ett alternativ är att du även kollar efter Samtron som byggs av just Samsung. Då har du kanske lite fler att välja emellan och du får ju, om du väljer en Samtron, en Samsung innerst inne 😀
Annars så skulle jag ta den med flest plus och den med minst minus Fast en annan viktig sak, tycker jag, är att skärmen är användarvänlig. Det får inte vara jobbigt att titta på en skärm. Men det brukar stå på skärmarnas hemsidor hur det är med den saken och man kan även via bilderna avgöra om en skärm "ser ut" att vara användarvänlig.
Tänk på stackars mig som sitter med en defekt 15" just nu... 🙁
Lycka till!
Mvh Kid Rock
[ Detta Inlägg ändrades av: Kid Rock den 2002-05-24 11:27 ]
January 2, 2002
Angående dom "störande strecken" så slutar man tänka på dom ganska snabbt. Två stycken ytterst tunna små linjer på skärmen tycker jag helt klart det är värt för att få den överlägset bättre skärpan som kommer med Trinitron/Diamondtron bildrör. Vad irriterar man sig mest på, dålig skärpa eller två tunna linjer?
Sedan att den eventuellt blir lite dyrare är sånt man får ta
/Erik
[ Detta Inlägg ändrades av: Tham den 2002-05-24 11:38 ]
April 22, 2002
Jag fick hem en Sony E-530 förre fredagen. Denna har ju Trinitron-rör i sig. Innan detta körde jag med en Samsung 750s, ej Trinitron. För mig tog det kanske 3 dagar innan jag glömde bort att det finns två små tunna streck över skärmen.
Enligt mig är det en oerhört stor skillnad mellan ej plana/plana skärmar.
Jag skulle därför stenhårt köra på NF-skärmen. Jag har sett den "live" och den ger mycket bra bild för pengarna.
December 6, 2001
Tycker du ska välja 957P. Ser ut att vara en mycket prisvärd skärm. Tycker den klarar de uppdateringsfrekvenser man behöver. Den är dessutom lätt, 19kg, och klarar upplösningar upp till 1920*1440.
September 12, 2001
Detta beror helt och hållet på vilket användninsområde du har tänkt dej samt pris/prestanda.
Har själv en Samsung 957P och detta val som "vardagsskärm" har jag inte ångrat...Mkt bra skärpa,konvergens samt färgåtergivning...Vad det gäller uppdateringsfrekvensen så är det godkänt med råge.
1 Guest(s)