March 6, 2005
March 10, 2003
Det är ungefär samma, om du inte köper de dyrare Raid-edition diskarna möjligtvis.
Det som kan vara intressant att kolla på är hur mycket ström de drar samt, hur tillerkarnas garantier ser ut.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 24, 2007
WD och Samsung litar jag på. Har både en Raptor, en Samsung 320 gigare och en extern Mybook 500GB. Toknöjd med samtliga. WD hade jag köpt i ditt läge.
Funderat på Greenpower diskarna? De snurrar ju i 5400 RPM men det borde räcka i en server, sparar ju en hel del ström i längden med.
November 4, 2001
Vad ska du ha för server? En lite filserver eller värre grejer?
WB Black är ju i stort sett den snabbaste 7200 disken så ska du ha en fetare server så ta den. Nackdelen är att den inte är speciellt tyst.
Ska du ha en tyst disk med lägre krav så är samsungs F1 bra, de är dock inte speciellt vassa om man kör flera förfrågningar på samma gång.
March 6, 2005
November 27, 2003
Det finns inte någon större skillnad mellan tillverkarna överlag ifråga om äkta MBTF. Rekommendationer blir istället om personliga erfarenheter. Så ta den som recensionerna säger är bäst och sen kan du lugnt luta dig tillbaka och ro din server i hamn. Det som kanske är värt att nämna är att Seagate haft en del strul med firmware till sin senaste serie diskar.
//Andreas
August 16, 2003
Delph1 wrote: Det som kanske är värt att nämna är att Seagate haft en del strul med firmware till sin senaste serie diskar.
//Andreas
som dom har rättat till, och köper man en ny disk idag så har den en ny firmware som inte strular, och om man mot all förmodan skulle få den gamla eller köper en begagnad disk så är det bara att uppdatera.
jag köpte en Seagate 7200.11 1.5TB 32MB för en månad sedan och jag fick firmwaren CC1H och disken har fungerat klockrent
2 Guest(s)