September 17, 2003
Hejsan!
Har tänkt köpa mej ett GeForce FX kort men jag vet inte vilket kort jag ska välja. Har funderat på ett 5700 Ultra från Gainward som finns på bland annat komplett för ungefär 2000:-.
Vet inte riktigt om jag borde satsa på något bättre? Men jag har ingen lust att lägga ut över 3000:- för ett kort eftersom jag inte spelar så väldigt mycket men samtidigt så vill jag ha ett kort som håller ett tag.
5800 ultra verkar inte vara något heller på grund av den stora värmeutvecklingen och ljudnivån som jag hört talas om. Nästa steg är ju isåfall ett 5900 eller 5950. Problemet är att det är här korten börjar kosta.. Hur mycket tjänar jag på att köpa ett 5900 icke ultra mot att köpa ett 5700 ultra? Är det värt pengarna?
Jag vill inte ha ett radeon kort så ni behöver inte ödsla er tid på att rekomendera dessa 😀
Det var nog allt
Mvh//Björn
September 17, 2003
det är lite bud på det ändå. Men jag hade ett 9600xt och jag tyckte inte det fungerade så bra med en del spel när jag spelade,men på alla fx kort jag provat så har dessa spel fungerat mycket bättre..
EDIT: varför är det så billigt förresten? hittar ju inga brister på det..
October 22, 2002
megaman_b wrote: det är lite bud på det ändå. Men jag hade ett 9600xt och jag tyckte inte det fungerade så bra med en del spel när jag spelade,men på alla fx kort jag provat så har dessa spel fungerat mycket bättre..
EDIT: varför är det så billigt förresten? hittar ju inga brister på det..
nya grafikkort på g ut.. eller prissäkningar..
1 Guest(s)