Vilket Headset ska jag köpa?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket Headset ska jag köpa?
sandking
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 286
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 28, 2005 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Hade tänkt köpa ett Headset som jag ska ha när jag spelar, Vilket ska jag ta?

Ps. Jag ska ju spela mest så det får inte vara för mkt bas mm... Ska vara bra ljud och Inte överstiga 500:- 😕

Kontrast
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
850428
February 28, 2005 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Dom kanske kan vara något
http://www.webhallen.com/prod......p?id=35248

//Kontrast

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1005
850460
February 28, 2005 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv har jag sådana här som jag är väldigt nöjd med...

sandking
Kommer du hit ofta?
Medlem
850465
February 28, 2005 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, tack för tipsen men jag skulle typ vilja ha några som är lika stort som öronat och inte över hela örat... Som typ Logitech Headset Stereo 30, fast då för ett lägre pris... Ingen som har nå annat tips? Kanske något ni har hemma?...

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
850509
February 28, 2005 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobi-Wan kenobi wrote: Själv har jag sådana här som jag är väldigt nöjd med...

Hur är kvaliten på mikrofonen på det headsetet?

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
850905
March 1, 2005 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

GatriC wrote: [quote=Tobi-Wan kenobi]Själv har jag sådana här som jag är väldigt nöjd med...

Headsetet finns producerat under olika märken bland annat Speedlink och Cosonic. Själv har jag Speedlink och de håller utmärkt kvalité. Min kompis köpte Cosonic och han har bara lovprisat dem. Det enda som skiljer är typ själv "hållaren" över huvudet och färgerna. De kom tom packade på exakt samma sätt, likadant vikta kartonger och samma kablar (som förövrigt räcker till ett råttbo om man vill).

sandking
Kommer du hit ofta?
Medlem
850963
March 1, 2005 - 8:34 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm, om ni inte ska svara på mina frågor så kan ni PM:a varandra!!!

Kontrast
Medlem
851094
March 1, 2005 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=GatriC][quote=Tobi-Wan kenobi]Själv har jag sådana här som jag är väldigt nöjd med...

Headsetet finns producerat under olika märken bland annat Speedlink och Cosonic. Själv har jag Speedlink och de håller utmärkt kvalité. Min kompis köpte Cosonic och han har bara lovprisat dem. Det enda som skiljer är typ själv "hållaren" över huvudet och färgerna. De kom tom packade på exakt samma sätt, likadant vikta kartonger och samma kablar (som förövrigt räcker till ett råttbo om man vill).

Bra svar på den frågan :bgrin:

sandking / GatriC > Har själv ett ännu billigare Cosonic headset, mikrofonen fungerade jättebra & hade bättre ljud än jag trott den skulle ha....
Men nu fungerar den dock lite sämre då själva sladden till micken har pajjat uppe vid fästet...så ett tips är att inte böja micksladden allt för mycket :blink:

//Kontrast

Kontrast
Medlem
851098
March 1, 2005 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

sandking wrote: Okej, tack för tipsen men jag skulle typ vilja ha några som är lika stort som öronat och inte över hela örat... Som typ Logitech Headset Stereo 30, fast då för ett lägre pris... Ingen som har nå annat tips? Kanske något ni har hemma?...

Hum personligen tycker jag Logitech Stereo 30 suger p*n*...helt totalt obekväma,
Men om du vill ha lite luftigare kring öronen så finns ju:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=33567
Dom har ju fått ganska bra kritik iaf!

//Kontrast

Tobi-Wan Kenobi
Kommer du hit ofta?
Medlem
851229
March 1, 2005 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Kontrast wrote: [quote=Tobi-Wan kenobi][quote=GatriC][quote=Tobi-Wan kenobi]Själv har jag sådana här som jag är väldigt nöjd med...

sandking / GatriC > Har själv ett ännu billigare Cosonic headset, mikrofonen fungerade jättebra & hade bättre ljud än jag trott den skulle ha....
Men nu fungerar den dock lite sämre då själva sladden till micken har pajjat uppe vid fästet...så ett tips är att inte böja micksladden allt för mycket :blink:
/Kontrast

Haha! Du har helt rätt i din synpunkt. Jag måste ha varit för trött. Själv anser jag att headsetet känns som det håller hög kvalité. Varken jag eller min kompis har haft några problem med dem. Ljudet från micen är väldigt klart och en av kommentarerna jag fick av kompisarna var "fan vad läskigt, det känns som du sitter brevid mig"

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
851353
March 1, 2005 - 6:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Tobi-Wan kenobi wrote: [quote=Kontrast][quote=Tobi-Wan kenobi][quote=GatriC][quote=Tobi-Wan kenobi]Själv har jag sådana här som jag är väldigt nöjd med...

/Kontrast

Haha! Du har helt rätt i din synpunkt. Jag måste ha varit för trött. Själv aser jag att headsetet känns som det håller hög kvalité. Varken jag eller min kompis har haft några problem med dem.

Ber om ursäkt, trodde du Tobi hade headsetet som Kontrast rekomenderade först, det var den som jag undrar mic kvatlitet på för jag har beställt den nu.
Förlåt till dig också sandking för att vi har "tagit över" din tråd 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 325
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL