June 1, 2003
vilken procesor/moderkort skulle ni köpa idags läget
ska beställa en inom närmsta dagarna. och hade tänkt mig fina saker. amd/intel spelar egentligen ingen roll.
det är väldigt svårt att bestämma sig nu när 64:arna kommer. och snart blir det ju också prissänknigar på intels 2.8. samtidigt som ic7-max3 är guld.
på amd sidan finns det egentligen inget lika bra moderkort. nfs-7 är ju bra. men max3 är betydligt bättre (dyrare också dock) sen har ju amd an7 också. som jag själv gör med nu och är egentligen inte speciellt nöjd. uguru känns onödigt, sen finns det flera irriterande buggar och den är trög att komma upp i högre hastigheter.
så vilken processor skulle ni välja. är mest sugen på en amd64 samtidigt som jag vill ha max3.
helst skulle man ju kanske vänta lite tills amd har krånglat klart med sina socklar och snart så släpper ju både amd och intel en rad nya processorer. men den här datorn ska en annan ha, så behöver en ny...
November 4, 2001
intel eller amd, du kommer få olika svar beroende på vem du frågar. Jag gillar intel, så jag skulle ta det. Amd är egentligen det enda valet om man ska ha en prisvärd standarddator, men ska man ha det värsta av det värsta är det intel som gäller än så länge i mina ögon.
June 1, 2003
men vill inte ha en diskution om amd eller intel, vilket bara är enormt töntigt. jag bryr mig inte om det är amd eller intel.
64 är ingen budgetvariant. men däremot så är en b.2500 väldigt prisvärd, trots att den är en budgetvariant. men vill ha en kratigare.
nån som har ett förslag på vad ni skulle göra?
jag ligger alltså i ganska hög prisklass eftersom max3 kostar väl strax under 2000. (ett tag sen jag kolla) och 64 ligger ju därnånstans oxå...
November 4, 2001
Jag tänkte inte starta någon diskuSSION om amd mot intel. Jag sa bara vad som KOMMER att hända. Det är väll bara att kolla http://www.tomshardware.com så ser du ju prestandan i tabellen. Allt som någon säger har dom ju lagt in sina egna åsikter och tankar om, även om dom försöker hålla sig objektiva.
Svårt? Nej inte speciellt.
June 1, 2003
chrippaz wrote: intel eller amd, du kommer få olika svar beroende på vem du frågar. Jag gillar intel, så jag skulle ta det. Amd är egentligen det enda valet om man ska ha en prisvärd standarddator, men ska man ha det värsta av det värsta är det intel som gäller än så länge i mina ögon.
...
chrippaz wrote: Jag tänkte inte starta någon diskuSSION om amd mot intel. Jag sa bara vad som KOMMER att hända. Det är väll bara att kolla http://www.tomshardware.com så ser du ju prestandan i tabellen. Allt som någon säger har dom ju lagt in sina egna åsikter och tankar om, även om dom försöker hålla sig objektiva.
Svårt? Nej inte speciellt.
vad som kommer att hända? du säger inget om vad som kommer att hända. förutom att om man ska ha det värsta så ska man ha intel". vilket inte stämmer. amd toppar ju just nu.
...jag bryr mig inte om du tycker amd eller intel är bäst. jag ville veta en specifik processor och ett moderkort. och jag tycker att det är rätt svårt med tanke på framtiden.
1 Guest(s)