September 20, 2001
Point Of View GeForce4 Ti4200 XP Extreme Power! 128Mb DDR 3.3ns Turbo (310/660Mhz) DVI
TV-out Retail AGP
2336:-
Point Of View GeForce4 Ti4200 XP "Extreme Power!" 128Mb DDR 3.3ns!!! DVI TV-out Retail AGP
2293:-
43:- skillnad om jag orkade räkna rätt.
Är enda skillnaden att det är överklockat då eller är det bättre kylning på den som säljs överklockad? Nån som vet?
Annars kan man ju lika gärna ta det billigare. Fast det som är överklockat borde ju vara garanterat att köra så snabbt, och det är ju positivt...
September 23, 2002
Edvuld wrote: Fast det som är överklockat borde ju vara garanterat att köra så snabbt, och det är ju positivt...
Ja det är garanterat att köras så snabbt.
Det dem gör helt enkelt är att testa vad olika kort går för, dem som klarar t.ex 320 / 670 säljer dem som 310/660 och kan då garantera att det funkar.
Dock så finns det ju kort som klarar mycket högre än så.
Bättre kylning har dem förmodligen inte.
October 29, 2002
Ja du, jag har det "vanliga icke turbokortet och jag har testat att stressa det lite. Vid 320/720 gick det fint att köra 3DMARKS iaf, så att klocka går ju. Kikade lite på PoV:s sida, där står det - "You can overclock this card to 310 / 650. The speed of a Ti-4600 for the price of a Ti-4200." Jag antar att det syftar på "vanliga" modellen och att "Turbokortet" redan är klockat till 310/650, Vad det gäller kylningen vet jag bara att på mitt kort så sitter det en vanlig gpu-fläkt och att minnena är kylda med div. flänsar. Hur som helst så skulle jag nog välja att lägga dom där småpengarna på turbovarianten, det känns ju nästan som det kvittar, peanuts ffs 8) 😀
1 Guest(s)