November 13, 2002
November 4, 2001
ska du inte vänta tills i höst och köpa PSX? Med DVD-brännare och lite snygg design? Köp ett spel du verkligen vill ha och sen köper du konsollen som passar till spelet 😉
Du blir inte missnöjd vilken du än väljer, Xbox har bäst prestanda, flera bra spel och kommer få många många fler samt att den har bästa onlinefunktionen hitills. PS2 har fler titlar på grund av att har den funnits ute på marknaden ett år längre och haft en föregångare men den får färre och färre exklusiva titlar eftersom microsoft köper upp alla spelutvecklare de kommer åt. T.ex. Resident Evil serienär ju GC exklusiv men Microsoft har köpt upp avdelningen som utvecklade första spelet, så att det kommer antagligen ett Resident Evil-spel som heter Prouler eller något likn. Det ryktas även att GTA4 ska komma till boxen. Dessvärre finns det inga "japanska" rollspel, där PS2 har monopol men det finns "vanliga" RPG'n bl.a. Morrowind som är riktigt bra.
Köp vilken du vill, men jag skulle valt xbox.
November 4, 2001
Pim_ wrote: [quote=chrippaz][quote=Pim_]Suck att ni aldrig lär er
GameCube...........
Visst Gamecube är bra men vad fan har det med den här tråden att göra?
Att välja mellan konsoler och välja bort gc är att häda.
fireball hoppas jag har hjälpt dig lite i ditt val...
OT
Hur vet du att han inte har ett GC redan?
November 22, 2001
Ps2 o lira japanska rpg typ final fantasy.
Funderar dock på att skaffa en GC + GBA till hösten.
FF crystal cronicles verkar grymt ju
sen kommer skies of arcadia legends till den oxå (eller är det släppt?)
På GBA'n finns ju Golden Sun o Secret of Mana osv.
Men det hänger ju på att man gillar sådana spel.
Ett annat plus med Ps2 är street fighter spelen. visserligen finns DoA till Xbox men iaf tycker inte jag att det e lika bra.
March 20, 2003
Gueno wrote: [quote=Pim_]Suck att ni aldrig lär er
GameCube...........
Vem vill ha spel för 5-10 år? 😮
Nee.. X-Box är det enda rätta.
Har ingen själv men jag funderar på att köpa en.
X-Boxen har ju egen hårddisk med.
Jag skulle vilja påstå att spelen håller mkt längre än 5-10år
Super Mario Brothers, The Legend of Zelda är spel som man gärna går tillbaka till 😉
May 12, 2002
chrippaz wrote: ska du inte vänta tills i höst och köpa PSX? Med DVD-brännare och lite snygg design? Köp ett spel du verkligen vill ha och sen köper du konsollen som passar till spelet 😉
Du blir inte missnöjd vilken du än väljer, Xbox har bäst prestanda, flera bra spel och kommer få många många fler samt att den har bästa onlinefunktionen hitills. PS2 har fler titlar på grund av att har den funnits ute på marknaden ett år längre och haft en föregångare men den får färre och färre exklusiva titlar eftersom microsoft köper upp alla spelutvecklare de kommer åt. T.ex. Resident Evil serienär ju GC exklusiv men Microsoft har köpt upp avdelningen som utvecklade första spelet, så att det kommer antagligen ett Resident Evil-spel som heter Prouler eller något likn. Det ryktas även att GTA4 ska komma till boxen. Dessvärre finns det inga "japanska" rollspel, där PS2 har monopol men det finns "vanliga" RPG'n bl.a. Morrowind som är riktigt bra.Köp vilken du vill, men jag skulle valt xbox.
Microsoft är ondska!!! ONDSKA!!! Alla ska bojkotta microsoft! onda jävlar!!!
RAAARRRRGH!!!!
3 Guest(s)