Vilket spel consoll ska jag köpa playstytion 2 eller Xbox|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vilket spel consoll ska jag köpa playstytion 2 eller Xbox
Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
sp_UserOfflineSmall Offline
363704
July 3, 2003 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......

drotz2000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 643
363705
July 3, 2003 - 12:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Imperial Tim wrote: Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......

Tjo!

Grafiken är inte allt, playstation klarar av att leverera helt ok graffe.

Det ska vara lite känsla och spelglädje i spelen med vilket xbox inte har på nåt.

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
363821
July 3, 2003 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Dead or Alive3 har iaf känsla så det står härliga till. Nästan alla kommande spel kommer ju att släppas till flera olika konsoler, så jag skulle tagit den som är kraftigast, xboxen alltså.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
363846
July 3, 2003 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Fortfarande ingen som har förstått detta med konsoller.
Handkontrollen ÄR det viktigaste med den, efter det kommer 3partstillverkare, frågan är ens om grafiken räknas.
Xboxs handkontroll suger BIGTIME (obs stora bokstäver), och du kan inte uppleva riktig spelglädje med en sådan klump, vilka spel som än kommer.

Sen vill jag säga att i nuläget är ju gamecube den mest attraktiva konsollen i mina ögon.
Bra handkontroll (till skillnad från N64), många mycket interesanta spel (bla zelda, metroid) och tillägget så du även kan köra gameboy spel är ju helt guld.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
363851
July 3, 2003 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Chewie wrote: Xboxs handkontroll suger BIGTIME

Jo.. dom e en aning stora..
Fick ont i händerna efter 3 timmar. cry
PS2:an´s kontroller var ing vidare heller tyckte jag.
Känder sköra som tändstickor.

N64:an´s kontroller är i bra kvalle.. dom tål en del stryk. 🙄

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
363961
July 3, 2003 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

vad är det för fel på xboxkontrollen?

Ta t.ex. de analoga spakarna: Med DS2'an är det ju helt värdelöst att köra fps, och där spakarna sitter på gamecubens kontroll är det som 8 hack vilket jag irreterar mig på. Med xboxkontrollen har man alltid full kontroll.

Xboxkontrollen har två triggers som är tryckkänsliga + 6 tryckkänsliga knappar. När man kör bilspel t.ex. behöver man inte gasa fullt hela tiden...

Jag har för mig att DS2 har tryckkänsliga knappar men det har jag inte märkt av hittils, eller var det kanske anslagskänsliga?

min lista är
1. Xbox kontrollen
2. Gamecube kontrollen
3. DS2'an

En annan sak jag stör mig på med DS2'an är att jag får skavsår på långfingret för att det är något hål på under/vänster om L1/L2-knapparna.

Jag tycker det är orättvist att Xboxen får så mycket skit bara för att den är tillverkade av microsoft.

lapa
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
363972
July 3, 2003 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

gamecube, nintendo spirit! nya zelda, metroid hela kittet :]

High Density
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
364315
July 4, 2003 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Har precis köpt mig en PS2a,efter att ha funderat länge och väl, X Box var alternativet,anledingarna till att jag köpte PS2an var deras spelutbud, som verkar hålla högre kvalitet än X Boxen (dock lite sämmre grafik) och att Sony har sparkat igång sin online satsning i Europa nu var mer eller mindre det som gjorde att det blev en PS2,till X Boxens nakdel när det gäller online spelande så kommer M$ att hålla i trådarna,dvs. de kommer att suga ut användarnas plånböcker för att få spela online medans Sony ser att det är upp till producenten att hålla med servrar för sina spel vilket kommer att likna modellen för PC spel,att onlinedelen ingår i köpet av spelet , dock vissa RPG spel borträknade som kommer att ha månadskostnad.Visserligen har X Boxen HD,men detta är tydligen på ingående till PS2an också,och kommer att finnas i PSX när den nu släpps.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
364340
July 4, 2003 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ändå GT serien fanns till X-Boxen.. 😕

chrippaz
Member
Medlem
364444
July 4, 2003 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Om ändå GT serien fanns till X-Boxen.. 😕

GT i alla ära men det finns många bra bilspel till boxen.

Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
364672
July 5, 2003 - 12:54 am
sp_Permalink sp_Print

drotz2000 wrote: [quote=Imperial Tim]Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......

Tjo!

Det ska vara lite känsla och spelglädje i spelen med vilket xbox inte har på nåt.

Du det kommer någ skit roliga spel snart..Har hört alltså ryckte att Doom 3 kommer till x-box, Vilket lär vara skit kul. Tror du att playstation 2 kommer att klara det..Nej

High Density
Medlem
364796
July 5, 2003 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Imperial Tim wrote: [quote=drotz2000][quote=Imperial Tim]Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......

Tjo!

Du det kommer någ skit roliga spel snart..Har hört alltså ryckte att Doom 3 kommer till x-box, Vilket lär vara skit kul. Tror du att playstation 2 kommer att klara det..Nej

Till spel som Doom 3 har man sin PC , och Boxen kommer inte i närheten av den grafik man har sett på skärmskotten och i videofilmerna för Doom 3, krävs en PC med mycket muskler under huven för det.

mikabob
Medlem
Forum Posts: 175
364812
July 5, 2003 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

hade lätt valt ps2 av dom alternativen..... men eftersom jag är nintendonörd så......

å 80& av alla spel som kommer till ps2 eller xbox kommer eller har kommit till pc. Mycke nintendospel är just nintendounika.

Lentroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 857
364960
July 5, 2003 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

High Density wrote: [quote=Imperial Tim][quote=drotz2000][quote=Imperial Tim]Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......

Tjo!

Till spel som Doom 3 har man sin PC , och Boxen kommer inte i närheten av den grafik man har sett på skärmskotten och i videofilmerna för Doom 3, krävs en PC med mycket muskler under huven för det.

Fel. Det kan hända att det inte blir lika snyggt som med ett Radeon9800pro med aniso och aa, men det blir jävligt mycket snyggare än med en PC på 700mhz och ett ti4200, man ska inte underskatta kraften av optimeringar. Det kommer nog bli ungefär samma upplevelse och bildkvalité som till datorn, om än inte lika högupplöst.

chrippaz
Member
Medlem
364967
July 5, 2003 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

har man en hdtv kan man ju alltid köra 1920x1080... men det är inte många som har en sådan i Sverige 🙂

ruski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 470
364974
July 5, 2003 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ööö, jag har liksom varken ps2 lr x-box, men själv tycker jag xbox, vafö?
jo, den har flest möjlig heter, tex, uppgradera till 80gb hd, ladda ner vikket spel du vill gratis. sen allt det där med live o egna soundtracks e ju rätt grymt.
Alla filer går o spela upp på den, xvid, mp3, svcd osv.
sen så har jag hört att man kan ha ps2 o dc emu till den, det e ju rätt grymt om det e sant.
dessutom så e det det en ganske "seriös" konsoll med "seriösa" spel, till skillnad från från fjantiga GC som krymper ens hjärna till en 5 åring. woohoo, vad kul det e o spela super mario sunshine, jeah, lr STAR FOX, lr nej, bästa spelet, SMASH BROS, whiiiiiiiiiiiii, töntigt asså
super monkey bowl, lr vad det heter, haha
SUPER MONKEY, hahaha

http://www.gamespot.com/xbox/a.....index.html HL2
http://www.gamespot.com/xbox/a.....index.html DOOMIII

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
365102
July 6, 2003 - 9:47 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle ta xbox, har själv en som jag chippat och lagt i 120 gig HD i.
Hur bra som helst =)

ruski
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 470
365111
July 6, 2003 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

kan man lägga in vikken hd som helt lr måste det vara nån speciell?

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
365119
July 6, 2003 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

jag tror det...men jag lämnade in min..

kolla denna sidan och deras forum.. de kan allt om xbox

http://www.psxcare.com

High Density
Medlem
365145
July 6, 2003 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Lentroo wrote: [quote=High Density][quote=Imperial Tim][quote=drotz2000][quote=Imperial Tim]Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......

Tjo!

Fel. Det kan hända att det inte blir lika snyggt som med ett Radeon9800pro med aniso och aa, men det blir jävligt mycket snyggare än med en PC på 700mhz och ett ti4200, man ska inte underskatta kraften av optimeringar. Det kommer nog bli ungefär samma upplevelse och bildkvalité som till datorn, om än inte lika högupplöst.

Håller med dig om att det troligtvis blir snyggare på XBox än på en PC med 700mhz och ett ti4200,med det är just upplösningen som är problemet (om man nu inte äger en HDTV wink ) det kan bli problem att gå ner i upplösning och behålla samma detaljerade grafik.

edit:
Ett litet klargörande bara,anledningen till att jag hakat upp mig på grafik och upplösningar är att Spelproducenterna säljer sina spel med att visa filmer och skärmskott det ena häftigare än det andra, menar att om man tror att man kommer att få den grafiken på sin konsoll kommer man att bli besviken.Men är nu bara spelkänslan hälften så bra som grafiken,kommer det att vara ett eller två höjdarspel,läs Doom 3 och HL2.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 156
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL