October 18, 2001
Imperial Tim wrote: Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......
Tjo!
Grafiken är inte allt, playstation klarar av att leverera helt ok graffe.
Det ska vara lite känsla och spelglädje i spelen med vilket xbox inte har på nåt.
September 13, 2001
Fortfarande ingen som har förstått detta med konsoller.
Handkontrollen ÄR det viktigaste med den, efter det kommer 3partstillverkare, frågan är ens om grafiken räknas.
Xboxs handkontroll suger BIGTIME (obs stora bokstäver), och du kan inte uppleva riktig spelglädje med en sådan klump, vilka spel som än kommer.
Sen vill jag säga att i nuläget är ju gamecube den mest attraktiva konsollen i mina ögon.
Bra handkontroll (till skillnad från N64), många mycket interesanta spel (bla zelda, metroid) och tillägget så du även kan köra gameboy spel är ju helt guld.
November 4, 2001
vad är det för fel på xboxkontrollen?
Ta t.ex. de analoga spakarna: Med DS2'an är det ju helt värdelöst att köra fps, och där spakarna sitter på gamecubens kontroll är det som 8 hack vilket jag irreterar mig på. Med xboxkontrollen har man alltid full kontroll.
Xboxkontrollen har två triggers som är tryckkänsliga + 6 tryckkänsliga knappar. När man kör bilspel t.ex. behöver man inte gasa fullt hela tiden...
Jag har för mig att DS2 har tryckkänsliga knappar men det har jag inte märkt av hittils, eller var det kanske anslagskänsliga?
min lista är
1. Xbox kontrollen
2. Gamecube kontrollen
3. DS2'an
En annan sak jag stör mig på med DS2'an är att jag får skavsår på långfingret för att det är något hål på under/vänster om L1/L2-knapparna.
Jag tycker det är orättvist att Xboxen får så mycket skit bara för att den är tillverkade av microsoft.
March 17, 2002
Har precis köpt mig en PS2a,efter att ha funderat länge och väl, X Box var alternativet,anledingarna till att jag köpte PS2an var deras spelutbud, som verkar hålla högre kvalitet än X Boxen (dock lite sämmre grafik) och att Sony har sparkat igång sin online satsning i Europa nu var mer eller mindre det som gjorde att det blev en PS2,till X Boxens nakdel när det gäller online spelande så kommer M$ att hålla i trådarna,dvs. de kommer att suga ut användarnas plånböcker för att få spela online medans Sony ser att det är upp till producenten att hålla med servrar för sina spel vilket kommer att likna modellen för PC spel,att onlinedelen ingår i köpet av spelet , dock vissa RPG spel borträknade som kommer att ha månadskostnad.Visserligen har X Boxen HD,men detta är tydligen på ingående till PS2an också,och kommer att finnas i PSX när den nu släpps.
February 7, 2003
drotz2000 wrote: [quote=Imperial Tim]Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......
Tjo!
Det ska vara lite känsla och spelglädje i spelen med vilket xbox inte har på nåt.
Du det kommer någ skit roliga spel snart..Har hört alltså ryckte att Doom 3 kommer till x-box, Vilket lär vara skit kul. Tror du att playstation 2 kommer att klara det..Nej
March 17, 2002
Imperial Tim wrote: [quote=drotz2000][quote=Imperial Tim]Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......
Tjo!
Du det kommer någ skit roliga spel snart..Har hört alltså ryckte att Doom 3 kommer till x-box, Vilket lär vara skit kul. Tror du att playstation 2 kommer att klara det..Nej
Till spel som Doom 3 har man sin PC , och Boxen kommer inte i närheten av den grafik man har sett på skärmskotten och i videofilmerna för Doom 3, krävs en PC med mycket muskler under huven för det.
May 22, 2001
December 6, 2001
High Density wrote: [quote=Imperial Tim][quote=drotz2000][quote=Imperial Tim]Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......
Tjo!
Till spel som Doom 3 har man sin PC , och Boxen kommer inte i närheten av den grafik man har sett på skärmskotten och i videofilmerna för Doom 3, krävs en PC med mycket muskler under huven för det.
Fel. Det kan hända att det inte blir lika snyggt som med ett Radeon9800pro med aniso och aa, men det blir jävligt mycket snyggare än med en PC på 700mhz och ett ti4200, man ska inte underskatta kraften av optimeringar. Det kommer nog bli ungefär samma upplevelse och bildkvalité som till datorn, om än inte lika högupplöst.
February 23, 2003
ööö, jag har liksom varken ps2 lr x-box, men själv tycker jag xbox, vafö?
jo, den har flest möjlig heter, tex, uppgradera till 80gb hd, ladda ner vikket spel du vill gratis. sen allt det där med live o egna soundtracks e ju rätt grymt.
Alla filer går o spela upp på den, xvid, mp3, svcd osv.
sen så har jag hört att man kan ha ps2 o dc emu till den, det e ju rätt grymt om det e sant.
dessutom så e det det en ganske "seriös" konsoll med "seriösa" spel, till skillnad från från fjantiga GC som krymper ens hjärna till en 5 åring. woohoo, vad kul det e o spela super mario sunshine, jeah, lr STAR FOX, lr nej, bästa spelet, SMASH BROS, whiiiiiiiiiiiii, töntigt asså
super monkey bowl, lr vad det heter, haha
SUPER MONKEY, hahaha
http://www.gamespot.com/xbox/a.....index.html HL2
http://www.gamespot.com/xbox/a.....index.html DOOMIII
May 1, 2003
jag tror det...men jag lämnade in min..
kolla denna sidan och deras forum.. de kan allt om xbox
March 17, 2002
Lentroo wrote: [quote=High Density][quote=Imperial Tim][quote=drotz2000][quote=Imperial Tim]Jag tycker att du skall välja X-box = 10 gånger bättre grafik + Det kommer nog att komma skit roliga spel till det som inte playstation 2 kommer att klara.......
Tjo!
Fel. Det kan hända att det inte blir lika snyggt som med ett Radeon9800pro med aniso och aa, men det blir jävligt mycket snyggare än med en PC på 700mhz och ett ti4200, man ska inte underskatta kraften av optimeringar. Det kommer nog bli ungefär samma upplevelse och bildkvalité som till datorn, om än inte lika högupplöst.
Håller med dig om att det troligtvis blir snyggare på XBox än på en PC med 700mhz och ett ti4200,med det är just upplösningen som är problemet (om man nu inte äger en HDTV ) det kan bli problem att gå ner i upplösning och behålla samma detaljerade grafik.
edit:
Ett litet klargörande bara,anledningen till att jag hakat upp mig på grafik och upplösningar är att Spelproducenterna säljer sina spel med att visa filmer och skärmskott det ena häftigare än det andra, menar att om man tror att man kommer att få den grafiken på sin konsoll kommer man att bli besviken.Men är nu bara spelkänslan hälften så bra som grafiken,kommer det att vara ett eller två höjdarspel,läs Doom 3 och HL2.
4 Guest(s)