November 4, 2001
Gueno wrote: Om man köper en X-Box, bör man då chippa den?
Eller klarar man sig med standarden?
Jag tror inte att man kan använda Live om den är chippad, om man inte har en strömbrytare för att stänga av strömmen till chippet.
Klart man klarar sig utan chip, jag har inget.
May 1, 2003
sant att man måste ha strömbrytare för att stänga av chippet för att spela live.
vill man ha många spel kan det bli dyrt om man inte har chipp..spelen kostar ju 500-600kr...
och jag tycker inte man kan göra så mkt annat utan chipp och hd
Men det är ju spel den är till för så visst går det bra utan chipp också..
Men om man chippar den tycker jag man ska byta till större HD..annars tycker jag det är onödigt att chippa den.
Men men..
March 20, 2003
ruski wrote: ööö, jag har liksom varken ps2 lr x-box, men själv tycker jag xbox, vafö?
jo, den har flest möjlig heter, tex, uppgradera till 80gb hd, ladda ner vikket spel du vill gratis. sen allt det där med live o egna soundtracks e ju rätt grymt.
Alla filer går o spela upp på den, xvid, mp3, svcd osv.
sen så har jag hört att man kan ha ps2 o dc emu till den, det e ju rätt grymt om det e sant.
dessutom så e det det en ganske "seriös" konsoll med "seriösa" spel, till skillnad från från fjantiga GC som krymper ens hjärna till en 5 åring. woohoo, vad kul det e o spela super mario sunshine, jeah, lr STAR FOX, lr nej, bästa spelet, SMASH BROS, whiiiiiiiiiiiii, töntigt asså
super monkey bowl, lr vad det heter, haha
SUPER MONKEY, hahahahttp://www.gamespot.com/xbox/a.....index.html HL2
http://www.gamespot.com/xbox/a.....index.html DOOMIII
Ja alla har fattat att du är för tuff föt att uppskatta nintendospel. Om det beror på att du är för ung eller för att du fakesharear kan jag dock inte svara på.
November 4, 2001
Gueno wrote: "Spela live"
WTF is that?
November 4, 2001
det har ju precis introducerats.
Midtown madness 3
Ghost Recon
Unreal Championship
Capcom vs. SNK 2: EO
MechAssault
Midnight Club II
MotoGP 2
Phantasy Star Online Episodes I & II
Return to Castle Wolfenstein
Sega Sports NHL/NBA/NFL 2K3
Soldier of Fortune II
Tetris Worlds
är några av spelen som är kompatibla med LIVE. Jag tycker det räcker med tanke på att det kommer fler spel med stöd för LIVE!
March 20, 2003
Twin_Pixel wrote: [quote=Pim_][quote=chrippaz][quote=Pim_]Suck att ni aldrig lär er
GameCube...........
Visst Gamecube är bra men vad fan har det med den här tråden att göra?
Att välja mellan konsoler och välja bort gc är att häda.
Vi har redan spelat Zelda och Mario.
Då kan du ju inte göra annat än att upplysa de mindre vetande om hur bra spelen är.....
April 8, 2003
Pim_ wrote: [quote=Twin_Pixel][quote=Pim_][quote=chrippaz][quote=Pim_]Suck att ni aldrig lär er
GameCube...........
Visst Gamecube är bra men vad fan har det med den här tråden att göra?
Att välja mellan konsoler och välja bort gc är att häda.
Vi har redan spelat Zelda och Mario.
Då kan du ju inte göra annat än att upplysa de mindre vetande om hur bra spelen är.....
Ja, det är fantastiska spel, oavsett vad någon säger. Men jag kan inte klara mig utan Final Fantasy, Metal Gear Solid och Silent Hill heller.
August 22, 2005
Pim_ wrote: [quote=Gueno][quote=Pim_]Suck att ni aldrig lär er
GameCube...........
Vem vill ha spel för 5-10 år? 😮
Nee.. X-Box är det enda rätta.
Har ingen själv men jag funderar på att köpa en.
X-Boxen har ju egen hårddisk med.
Jag skulle vilja påstå att spelen håller mkt längre än 5-10år
Super Mario Brothers, The Legend of Zelda är spel som man gärna går tillbaka till 😉
Han menar att dom är gjorda för 5-10-åringar, vilket iofs bara tyder på vilken idiot han är.
July 20, 2001
jag gillar inte alla dessa fördommar
visst 5-10åringar klarar att spela både mario och zelda, men det finns inte många 5åringar som klarar mario, och det finns änmindre som klarar zelda
när dom sedan kommer upp i 10års åldern då börjar ungarna klara mario, och zelda börjar dom små fatta
vid 13+ börjar ungarna kunna klara zelda, men det är långt ifrån alla som gör det
jag kan godta att det finns folk som tycker att mario är ett barnspel, men ska man klara mario så krävs det en del mer än bara kunna trycka på knapparna, bla läskunighet, tålamod och viss form av inteligens
Zelda är i mina ögon inget barnspel, visst grafiken i wind waker (Zelda 128/nyaste) är tecknad, men det är den ju även i spel som street fighter oxå, och då är det ingen som klagar på att vega och alla dom där är tecknade
Zelda kräver en del av spelaren om den ska klara det utan guide, jag menar, det är inte många 5åringar som kommer på att man ska skjuta en pil igenom en fackla för att den ska ta eld och sedan smälta en isport
och dom flesta 5åringar kan inte läsa, och än färre kan engelska
det finns en del barnspel till GameCube, tex MarioParty 4
men gamecube är inte ensidig, den är har fler spel än barnspel tex metroid prime, resident evil och star fox adventures
jag tycker det finns 3 huvudsaker man ska tänka på när man köper en konsol
1. vilken spel typ vill man spela
2. vilka spel finns till konsolen (vilka är enbart för denna konsollen)
3. vilka spel kommer
jag som är lite gameldags av mig tycker att det är kul med platformsspel, jag gillar även lite äventyr och jag är uppväxt med nintendo, så därför väljer jag att titta nog på den konsolen i första hand
då ser jag att till GameCube finns Mario och Sonic (världens bästa/största platforms filurer) sedan hittar jag Zelda och även metriod prime vilka båda har fått toppen betyg, senare ser jag även att resident evil enbart finns på GC (det här med att MS har köpt nöe från capcom har jag ingen koll på så...)
tittar jag framåt så ser jag att det är ett nytt mario platformsspel på gång, och att även mario kart oxå är på väg, visserligen är mario kart rätt så barnsligt men det är nöje i att spela det i alla fall, och ja en 5åring kan klara det ja
sedan ser man några roliga spel som kommer komma till alla konsoller, och jag tänker då närmast på starcraft ghost och nästa matrix spel
jag vill att tv-spelet ska vara ett kompliment till datorn, inte en konkurant
spel som doom 3, half-life 2 och bilspel föredrar jag att spela på datorn då jag får bättre grafik där (radeon 9700pro 4x fsaa och 8x pref.aniso)
vill jag spela nått spel online tex CS så gör jag ju den helst via datorn då jag får mycket bättre kontroll den vägen, kan tweaka och hålla på hur möe jag vill, friheten är så mycket större på en dator
skulle jag någon gång få för mig att jag behöver en dator vid tvn, som jag kan spela på och svära mig galen över handkontrollen så köper jag mig en Xbox, men då blir det dyrt först går själva konsollen på 2k och sedan kommer modningar och andra roliga grejer och vips är det 2k till, och ska jag sedan köpa spel till det så blir det 50kr mer än till GC spel vilket inte är så kul
nej, jag tänker köpa mig en gamecube för jag vill spela spelen som inte kommer till PC, och jag tänker bara köpa toppen spel, lusten att moda är inte så stor att jag måste moda till varje pris
jag väljer gamecube för den är billig 2k, för att den har riktiga tv-spel plattformspel och äventyrspel (dvs mario och zelda) sedan har den många bra spel som ligger i segmentet under, tex Metroid, resident evil och Sonic
1 Guest(s)