November 3, 2004
http://www.dataprince.se/?arti.....e=WD1200JD
Opps glömde 🙂
March 8, 2004
Dataprince har jag handlat en hel del på, inte över postorder men väl i deras butik..
Dock slutade jag handla där efter en det visade sig att dom inte tycker om sina kunder.. 🙂
Jag köpte ett moderkort och ett chassie, moderkortet var ett vanligt fullstort atx och chassiet skulle stödja det, jag sa till att jag skulle använda de båda tillsammans, köpte på fredagen och kom hem, skulle montera ihop datorn och märkte att moderkortet inte fick plats, återvände på mondagen och skulle byta låda men blev vägrad för att den var öppnad : )
Dom ville inte ha tillbaka den för fem öre och även efter att jag hävdat att jag köpde dom två och sa att jag skulle ha dom tillsammans och även frågade om dom passade innan jag köpte, men nej.
Det slutade med att dom gjorde ett återköp med 50% avdrag för att den var använd, då hade jag ändå kvar allt packmaterial och hade stoppat ihop den så att den såg ny ut.
Kan även passa på att nämna att dom har klistermärken med sin logga på som dom säljer för 5 kronor, inte ger bort gratis, reklam som det är utan dom ska ha betalt för dom : )
/Niklas
*edit* 50% låter som ganska mycket med det rörde sig om ett billigt 600kronors chassie, men fortfarande.
December 17, 2005
Mjo om man kollar pris/gb så är ju detta rätt värdelöst.. Men om man bara vill ha en liten disk så är ju detta bra..
Nicklasson wrote: eh, var inte denna butiken med i Arschberg eller va han heters inside ang. datorbutiker som tar hutlöst betalt för "onödiga" reparationer. längesedan nu men men...
Ja DataPrince har vart i blåsväder rätt ofta
January 22, 2006
OMG!!!! Vaddå perfekt! Jag som är ute efter en 120GBs disk :D:D
Blir veställa dirr imorrn! Jag menar dom kan ju inte direkt blåsa mig om man väljer postförskott! Sedan om den pajjar så får jag väll gå direkt till WD Om DP vägrara osv. Det borde väll funka?
men nu när jag satt å kollad på disken så står det ju inge produkt information om den... Är det sata2?
December 17, 2005
Lehto wrote: OMG!!!! Vaddå perfekt! Jag som är ute efter en 120GBs disk :D:D
Blir veställa dirr imorrn! Jag menar dom kan ju inte direkt blåsa mig om man väljer postförskott! Sedan om den pajjar så får jag väll gå direkt till WD Om DP vägrara osv. Det borde väll funka?
men nu när jag satt å kollad på disken så står det ju inge produkt information om den... Är det sata2?
Klart dom kan blåsa dig.. Dom kan ju skicka en tegelsten... Men tänk på att denna affär är sjukt seg 😀 så har du panik ska du inte beställa..
December 21, 2005
January 22, 2006
För jag behöver inge mer utrymme atm då jag har över 1TB!
Men ist så går det rätt segt att kö systemet på samma disk som all är lagrat på. Så därför behöver jag en lite mindre disk för xp + program + spel + lite lagring av div filer.
Gebba skrev: "en så dålig disk". Vaddå är det inget å ha eller?
December 21, 2005
jag menade alltså att en sån disk ändå inte har någon nytta av så snabb överföringshastighet så sata2 kommer nog inte hjälpa så mycket.
min raptop 74gb/16mb har inte ens sata2 o den är ganska snabb.
men jag tycker inte den är värt o köpa med tanke på hur mycket frakten blir.
1 Guest(s)